Ktm 660

Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Du slår garanterat inte över om du fortfarande har fri uppsikt frammåt när du kör på bakan, tumregeln är ju ungefär att du ska behöva titta på sidan av framskärmen för att se vart du är påväg, då är du ungefär lagom högt! :tummenupp
 
ni som kör bakhjul med 660, hur har ni löst vevhus ventilationen? På min är slangen i bakkant på ramen nedstoppad i en burk men vet inte varför detta är gjort.. Bakkant på ramen menar jag ju ovan motor där ramen delar sig till två rör!! Hoppas nån fattar vad jag menar...
 
ni som kör bakhjul med 660, hur har ni löst vevhus ventilationen? På min är slangen i bakkant på ramen nedstoppad i en burk men vet inte varför detta är gjort.. Bakkant på ramen menar jag ju ovan motor där ramen delar sig till två rör!! Hoppas nån fattar vad jag menar...

Vad jag vet så är det väl standard att vevhusventilatonen går in i luftburken? Det är inte mycket olja som hamnar där. Knappt nån i mitt fall.
 
Hej grabbar, måste få fråga en sak som jag funderat på, vad händer om man trycker in dekompen medan motorn är igång? Det är något som jag verkligen VILL göra men aldrig tordas!
 
Hej grabbar, måste få fråga en sak som jag funderat på, vad händer om man trycker in dekompen medan motorn är igång? Det är något som jag verkligen VILL göra men aldrig tordas!

Motorn kommer att slockna. Du öppnar ju så att säga cylindern som måste
vara helt tät för att fungera som den ska.
 
Min slang får vevhusventilationen gick till en petflaska i luftburken men jag tog bort den och ledde slangen ner vid de andra som sticker ut där nere. Det är inge konstigt med det.

Idag var jag ute på F18 med 660'n. När jag kom dit var det redan två läskiga gubbar där (sådana som man kör upp med). Skit tänkte jag men frågade iaf om jag inte kunde få träna lite.

Jovisst fick jag till svar och begav mig ut på banan för att leta reda på var konbanorna var men de var inte uppställda. Då kom en gubbe och låste upp lådan med konorna i och sa: varsågod :) Han tittade på min körning och gav mig till och med tips inför uppkörningen :tummenupp

Eftersom han var så schyst fick han testa 660'n runt konbanan ett par gånger (halva vikten mot deras BMW-hojar). Svaret blev kort och gott: Det var kul :D

edit: Jag dödar alltid min med dekompen, funkar fint.
 
Last edited:
Min slang får vevhusventilationen gick till en petflaska i luftburken men jag tog bort den och ledde slangen ner vid de andra som sticker ut där nere. Det är inge konstigt med det.

Stoppa ner slangen från vevhusventilationen i flaskan igen eller sätt den där den sitter orginal i luftburken.
Absolut ingen smart ide o låta den myna ut precis framför bakhjulet tillsammans med dräneringsslangarna från förgasaren.
Kan komma ganska mkt olja om man ligger riktigt högt på bakhjulet. Kan lätt bli lite slirigt med din lösning:D :gnissla
 
Det är bara att öva. Jag höll på att skita ner mig varenda gång när jag började träna bakhjulsåkning men rädslan släpper och efter ett tag så vill man bara högre och högre:tummenupp



...och högre o högre o högre tills man bara ser himlen, vad hände sen Olof?:arsele
 
HEELLOOOO!

Nån som vet vart man kan hitta skydd att sätta runt ljuddämparna, alltså
för att skydda mot skrapmärken vid lättare klotnig...
Vill ha nån lite tjusigare än slangklämma och trädgårdssläng till mina nya
Acra burkar :yoparty

Spank y...
 
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Angående vevhusslangen kan jag nog pilla in den i burken igen. Finns nog ett litet urtag i locket vill jag minnas. Men än så länge powerwheelar jag bara lite försiktigt på ettan. Hur högt måste man ligga för att det ska börja sippra ut olja?
 
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Angående vevhusslangen kan jag nog pilla in den i burken igen. Finns nog ett litet urtag i locket vill jag minnas. Men än så länge powerwheelar jag bara lite försiktigt på ettan. Hur högt måste man ligga för att det ska börja sippra ut olja?

Du behöver nog inte oroa dig för att det sipprar ut olja, kommer kanske en skvätt ibland men då tror jag inte du wheelar lika mycket som mig. Du ska ligga så högt så du kan hålla stum gas och den fortsätter på bakan! :)
 
iofs har jag bara stängt av hojen kanske 10 gånger sedan jag köpte den. Riskerar man något om man dödar den på det sättet som jag gjort? Ska börja använda det riktiga dödaren iaf, vet inte riktigt varför jag dödat med dekompen än så länge :va

Det är inte det nyttigaste man kan göra med motorn i längden... Använd vanliga avstängningsknappen istället. Dekomp-ventilen använder man bara för att döda Ciao-mopeder :)
 
Ok sökt men inte hittat. Letar efter vilken mängd olja det ska vara i gaffelbenen på en -04 660. Reservdelsboken lyxar till det med att tala om att det ska vara SAE 5w, men inte vilken mängd som ska i :huvet . Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar.

// Wip
 
Ok sökt men inte hittat. Letar efter vilken mängd olja det ska vara i gaffelbenen på en -04 660. Reservdelsboken lyxar till det med att tala om att det ska vara SAE 5w, men inte vilken mängd som ska i :huvet . Någon som kan hjälpa mig?

Tacksam för svar.

// Wip

Är det samma gaffel som på 05 dvs WP4860MXMA så anges inget utan man går på antal mm på höjden,se sid 47 i bifogad länk.

http://slorider.com/KTM/manuals/WP4860MXMA2003.pdf
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top