Ktm 660

Är nog dags för en orange kedja nu i vår. Har jävligt svårt att hitta info om vad den kostar, nån som vet på ett ungefär?

Lelles KTM-sida suger...

Karlströms tar 1114,02 SEK enl power parts katalogen för orange Z-ring.

Last edited:
Hejsan, tänkte bara slänga in en fråga här, ber om ursäkt om någon redan frågat detta, men har inte hunnit läsa igenom hela denna tråd!

Det är så att jag har problem med bromsljuset på mn KTM...Detta gäller handbromsen "switch"...Det var så att bromsljuset tändes VÄLDIGT sent!
Så jag skruvade bort den där switchen och tittade, så inget direkt problem, kanske att den satt lite löst, så jag skruvade tillbaka den och då funkade den kanon samt att jag vred på den där "ratten" uppe vid handtaget...Men istället så hakade bromsljuset upp sig, alltså brommsade man snabbt så fastande den där för att några sekundersenare slockna, men den aktiverades ordentligt nu iallafall!

Men, hehe, till problemet, eller det här kan ju också ses som problem, men jag lyckades skruva sönder en av dessa SMÅÅÅÅÅ skruvar som håller switchen så nu är bromsljuset på hela tiden, kolla i sprängskiss-boken för att se om det finns något artikelnummer på skruven, men det finns ingenting, och har åkt runt till en mängd biltillbehörsbutiker och "Bygg och Interiör"-liknande butiker och frågat, men finns inte så små skruvar...

Kan det finnas på en KTM-store eller vad ska jag göra?

Tacksam för svar!

Men, hehe, till problemet, eller det här kan ju också ses som problem, men jag lyckades skruva sönder en av dessa SMÅÅÅÅÅ skruvar som håller switchen så nu är bromsljuset på hela tiden, kolla i sprängskiss-boken för att se om det finns något artikelnummer på skruven, men det finns ingenting, och har åkt runt till en mängd biltillbehörsbutiker och "Bygg och Interiör"-liknande butiker och frågat, men finns inte så små skruvar...

Kan det finnas på en KTM-store eller vad ska jag göra?

Tacksam för svar!

Inte skruv nr. 32 du menar???

Bifogat

• 05586111.gif
    05586111.gif
    21.8 KB · Visningar: 100
ni som håller på att leka och kör på bakhjulet kör ni med orginal drevning eller??

Bara att öva ,tyvärr :)

660 lyfter på 3:an utan problem (orginaldrevad)

Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Testade 660 ordentligt för första gången igår. Min som faktiskt nu är strypt till 24kw (förutom gnistskyddet) gjorde 140 med orginaldrevning. Sen att den bara powerwheelar på ettan kanske inte är så kul.

men men, det jag verkligen inte gillade var kopplingen. Visserligen är jag liten och klen men krypkörning tog slut på vänster handen rätt fort.

Ska dra ut till F18 idag och åka lite på banorna där. Ring inte och tjalla till blåbäret nu :tungan

ni som håller på att leka och kör på bakhjulet kör ni med orginal drevning eller??

Jag har drevat upp två kuggar bak och ner en kugg fram och den går upp utan koppling i femman. Så det är övning som gäller. Det kan kännas hopplöst hur länge som helst men när det väl släpper så är det som att runka och äta mjukglass samtidigt:D

Ska göra det ....problemet är väll att man är så jävla feg...tror ju man ska slå över och i själva verket så lyfter framdäcket 30cm....ja ja jag kanske lär mig nån dag också... ser rätt fett ut att wheela hur långt som helst

Det är bara att öva. Jag höll på att skita ner mig varenda gång när jag började träna bakhjulsåkning men rädslan släpper och efter ett tag så vill man bara högre och högre:tummenupp

Hej alla 660 freaks!

Tänkte höra med er hur det är med avgassystem till 660/640.
Är det samma slags motor så att systemen passar mellan dessa hojar, det jag tänker på är att det är väll lc4 motor i bägge hojarna? Eller är jag helt ute på glid. Eller är det så enkel som att det är 2 st olika motorer med olika kubik men att bägge 2 är vattenkylda med 4 ventiler? Så att dom därför heter lc4.
Men sen kanske det skiljer sig mellan årsmodellerna, nyare 660 är det väll dubbelsystem på om jag inte har sett fel igen :va Är det även det på 640?

Kanske nångon som vet lite mera än jag om detta :)

Lite krångligt skrivet men det jag är ute efter är om det är lika system till dessa 2 hojar...

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon