Sporthoj.com gruppkörning sön 070415

Cronqan

Twism
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC -11
Jag o tjejen kommer med våra måttarder.. Premiär för oss o vi hoppas på täta tankstopp med ynka 9-liters resurser! Inkörningstempo på min 660 dock..

Ce ya mañana!
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Tja,

Tyvärr så kan jag inte hedra er med min närvaro. Jag dricker just nu alldeles för mycket (och alldeles för dyrt) italienskt vin. Grillen är igång.... Men nästa gång är jag på! :tummenupp

Kom ihåg att det blir ingen BigMac utan det är Egg McMuffin som gäller fram tills 11.00 då det är menybyte. Frukostmeny alltså.

/Peter, pappa till hon som roddar stället på söndag fm.
 

O.Larsson

SDK #4201
Gick med
16 Mar 2007
Ort
På landet
Hoj
Ducati 848
ok...för en som inte vet vilket donk som är det "självklara"...Enligt Eniro finns det ett i Nytorp och ett på Truckv. 22...Var bör jag dyka upp om jag vill hänga med :va
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag kan inte komma i morgon. Lagningen på vevaxeln pajade så vevstaken glappar igen :(

Ska riva isär skiten igen i morgon. Är det någon här som har en CBR 900 motor till salu? eller en hel vevaxel.



Vänta nu vadå lagning av vevaxel , de går ju inte:va

Vem har lurat på dig nått dyligt
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
ok...för en som inte vet vilket donk som är det "självklara"...Enligt Eniro finns det ett i Nytorp och ett på Truckv. 22...Var bör jag dyka upp om jag vill hänga med :va

Det är truckvägen 22 du ska dyka upp till......

Jag funderar ärligt på att banga imorrn. Parköl i vårsolen känns ytterst lockande just nu :gnissla

Btw, nån som vet vem det som hade klotat uppe vid gottröra? :(

Var fullt pådrag med ambulanshelikopter, polis, brandkår, ambulans och bärgningsbil.

Är det olyckan vid Kimsta du syftar på?
http://www.märsta.nu/ info om den
Verkar vara några från mcklubben Sunshine som jag uppfattar det.
 
Last edited:

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Vänta nu vadå lagning av vevaxel , de går ju inte:va

Vem har lurat på dig nått dyligt
Först hörde jag från dr.Bike att han hade hört att det går att slipa ner veven och sen lägga på matrial och härda om.

Sen kantaktade jag och min far enebybergs motorrenovering. dom sa att det går men sa att det är risk att det inte håller. och dom skickade vevev vidare till e&d mc tror jag det var som gör det.

Renoveringen av veven fick jag gratis genom min fars jobb så då tänkte jag att jag kan prova det. Men jag trodde det skulle hålla längre än 2 mil.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag och dottern tittar nog förbi fast i bil. Hojen är inte laglig för gata just nu då det är bandagar på g.

Kan bli kul att bara få se lite hojfolk och höra det där underbara ljudet....inte av folk som fikar alltså, utan när ni kör i väg :tummenupp
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Nu tänker jag vara lite präktig!

Det kommer förmodligen bli väldigt många hojar i morgondagens körning.

Det finns ett par saker som jag skulle vilja trycka på inför körningen som känns rätt relevant!

Efter att ha tillbringat drygt 35 mil i sadeln i dag så har jag sett och upplevt en mängd rätt skrämmande saker. Bl.a rekat de vägar vi skall åka i morgon.
Och bara som en repetition inför i morgon så skriver jag det här.

1. På de vägarna som vi åker på så är det partier med boende, hus, djur, barn o.s.v. Respektera hastigheterna..

Har på ett flertal ställen i dag sett att boende medvetet lagt ut grus på vägen. ( Ligger dolt!! )

2. Håll er på er sida av vägbanan.

Framförallt Gottröravägen och självklart Bogan!
Vi hade ett antal incidenter med framförallt gruppköningar där man mötte hela pärlband med hojar på fel sida i kurvorna.

3. Omkörningar av bilar!

Chansa inte! Du hinner om i sinom tid.. och du blir inte frånåkt..
En av de som var med i dag håll på att fronta med en HOJ som chansade hejdlöst vid en omkörning..


Slutligen!
Det är tidigt på säsongen!
Låt den bli lång!
Du kan inte köra lika säkert i April som du gjorde i September!!

Sorry för brasklapparna..
Menar inte att mästra någon..
 

Henning!

Hör av dig till en gammal släkting! NU!
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Vid hoppet på Skånelavägen
Hoj
Byter hela tiden. Köper och köper.
Ladbol har handgripligen slitit biran ur näven på mig och SPIKAT fast mina händer i bordet så jag skall kunna vara med imorgon.

Hur i helvete jag nu skriver det här vet jag inte.

Jag e med om inget skit kommer ivägen!

/H
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Har gjort ett försök på att laga hojen. Håller det så håller det. Jag gör i alla fall ett försök att åka med imorn. :yoparty
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.

Efter att ha tillbringat drygt 35 mil i sadeln i dag så har jag sett och upplevt en mängd rätt skrämmande saker. Bl.a rekat de vägar vi skall åka i morgon.
Och bara som en repetition inför i morgon så skriver jag det här.

Har på ett flertal ställen i dag sett att boende medvetet lagt ut grus på vägen. ( Ligger dolt!! )

Framförallt Gottröravägen och självklart Bogan!
Vi hade ett antal incidenter med framförallt gruppköningar där man mötte hela pärlband med hojar på fel sida i kurvorna.

3. Omkörningar av bilar!
tillräkligt med info för att jag drar mig att åka med, håller mig hemma i NT imorrn, å det är inte i negativ bemärkelse, den infon var bra..

samt att jag har hört historier där bönder släpar stock i Gottröra när hojjarna kommer.

drar kanske en furusund - bergshamra - riala - waxholm å tillbaka, mörjligt vis hoppar jag waxholm då de är rätt boring väg mellan åberga å waxholm.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top