Vad gjorde ni i lumpen

IB12 Eksjö 99/00 som stadsskyttesoldat skarpskytt/förare
Sen några rundor i Utlandsstyrkan mm

ING3 Boden 4 kompaniet 01-02 Maskingruppen, körde lastbil.

Närskydd är väl alltid närskydd ändå. Apor hela högen! :lol

Jag tror det ja, anledningen till namnbytet var såvitt jag fattat det inte för att tjänsten förändrades särskilt mycket utan för att armén också har ett närskydd, som inte har någonting att göra med tjänsten i FV mer än att namnet är gemensamt. Dessutom fanns redan en nästan identisk tjänst i flottan som hette Bassäk, och på den vägen är det.

:mattias

KB på stridsfordonstransportpluton 05-06 i boden, jäkligt skoj emellanåt, fick köra stora tunga lastbilar :D

Singnalmekaniker. 10 månaders utbildning för att tanka ett förbannat elverk :mad:

Gör för tillfället lumpen som Stridsvagnsförare Strv122 (Leopard2).

Flygmeck på ärevördiga SK 50/60 och Fpl 37.
333 dagar i Luleå (F21)

Fast jag var uttagen till Ytbärgare, men lyckades byta bort den tjänsten, den innebar en hel del fys (vilket jag på den tiden kvalade in på, men inte var intresserad av), samt att man hade beredskap varannan vecka (inklusive helger) vilket jag inte var sååå intresserad av då jag var ung och nykär och flickvännen var 30 mil bort...

Förövrigt sista åren dom utbildade meckar på SK50 vilken var roligast att skruva i, nu har dom väl sålt bort alla till privata flygklubbar.

(EDIT)
Jag ville bli signalist, och sitta vid radio hela tiden, men i sann gammal militäranda så utbildar man dom som är kock i det civila till traktorförare, och dom som är bondpojkar i det civila utbildas till kock i det militära....

Last edited:
Livgardist IB1 kungsängen.

Sög röv, tråkiga övningar och vakta slottet 240/300 dagar.

blev utsparkad efter 250 dagar pga förnedrad fänrik (bad han runka upp en balle) :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back