BBB/Telenor

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Flyttade nyligen och blev grymt förvånad över att Bredbandet (20/3) Var inkopplat. Hastigheten ner var nästan full, men upp laddade jag bara 60/kbs som mest. Tänkte att eftersom jag laddade nästan fullt ner så borde uppen och vara runt 300/kbs. Jag ringde kundtjänst och berömde dem för att dom varit snabba med att koppla in allt. Jag berättade om min taskiga upphastighet och killen i kundtjänst såg direkt att det var ett konfigurationsfel och skulle åtgärda det under dagen, han sa att både upp och ner-hastigheten skulle öka. Två dagar senare ringde jag tillbaka eftersom det inte funkade och då kom dom på att mitt modem var fel så ett nytt skulle skickas direkt... Hmmm
Idår ringde jag och frågade vart modemet var och dom fattade ingenting. Senare framkom det att dom inte KOPPLAT in ngt bredband än.
Haha, helt sjuka är dom.

Så tydligen surfar jag fortfarande på någon annans TDC-uppkoppling. Dom kan inte koppla in förrens TDC tar bort sitt skit.

Först gången jag hadde BBB så ljög dom om vilka hastigheter jag kunde få.
Har fler skräckexempel, som överträffar min historia.

Alltså, jag har aldrig fått ett med sanningen övernssämmande svar från BBB. Är dom helt inkompetenta?

Vilka är dina erfarenheter?

Säg efter mig; Alla på bredband-support, oavsett företag, är inkompetenta! Glocalnet är en klass för sig, inte ens värt att kalla dåliga då det vore att framställa dem som dugliga.
Jag skaffade nytt mobilabonnemang och naturligtvis strulade Tele2 till det för mig. Att man måste ringa och vara ursinnig för att få det att fungera! Dock så fick jag bra kompensation av den snälla tjejen som stod ut med mig...

Först gången jag hadde BBB så ljög dom om vilka hastigheter jag kunde få.

Ljög? Lovar dom någonsin hastigheter? Troligen inte. Känns lite som du läst som du vill. :näsblod

Haft BBB, via telejacket, hela tiden och är kanonnöjd. Tankar ner med bra hastighet och funkar mer eller mindre alltid. :tummenupp

Ljög? Lovar dom någonsin hastigheter? Troligen inte. Känns lite som du läst som du vill. :näsblod

Joodå, de lovar hastigheter. Jag betalar för 24/1 på mitt ADSL och när jag pratade med dem GARANTERADE de minst 8 mbit ner. De har hållit det, absolut, men de har alltid en garantihastighet - i alla fall när det gäller ADSL.

Aha, då har jag dålig koll. Sist jag höll på och grottade i "bredbandsdjungeln" så var det fan alltid "upp till". Det är ju värdelöst. :)

.... Är dom helt inkompetenta?...

Japp! Eller i.a.f. inte långt ifrån.

Flyttade också rätt nyligt och fick meddelandet från BBB att det skulle dröja 10-20 arbetsdagar innan jag skulle få mitt modem. Fick mitt modem utan problem, en tekniker kom förbi och kopplade allt jox som måste kopplas i telecentralen, och sedär, bredand till Hazzeman! Allt var frid och fröjd. En vecka senare fick jag ett brev från BBB som sa, och jag citerar:

"Leveranstiden för bredband är normalt 2-4 v men på grund av tekniska omständigheter som ligger utanför vår kontroll kan inkopplingen av din bredbandstjänst tyvärr bli försenad. ... tekniska problem... bla bla..... problem anslutning telestation... vi vet i dagsläget inte exakt när inkopplingen kan ske, men vi för en kontinuerlig dialog med vår underleverantör för att hitta en snabb lösning".... Eeh, va!?!? Mitt bredband hade ju funkat i en vecka :va Inkompetenta vette tusan, dålig koll Ja! Eller så var dom jäkligt skickliga då de lyckas fixa problemet 5 dagar innan de skickade brevet :confused:

Aha, då har jag dålig koll. Sist jag höll på och grottade i "bredbandsdjungeln" så var det fan alltid "upp till". Det är ju värdelöst. :)

Japp, det är riktigt värdelöst - det var därför jag bytte till BBB, för de garanterade mig en hastighet. Tidigare betalade jag för 28 mbit men när jag testade det kom jag upp i 8 max. Ett par veckors kontinuerliga tester så såg jag att jag inte fick mer så då sa jag upp skiten. Nu har jag iaf mina 24 som max även om det inte är alltid men jag ligger mellan 15 o 20 mbit generellt iaf...

Synd bara att BBB:s kundtjänst inte har alla trådar i kabeln... :rolleyes:

Haft BBB, via telejacket, hela tiden och är kanonnöjd. Tankar ner med bra hastighet och funkar mer eller mindre alltid. :tummenupp

Kollade med kundtjänst 2 gånger innan jag beställde mitt första BBB-abb, 24/1 samt telefoni skulle jag få. När dom senare levererade så blev det 8/1 och ingen telefoni. Då hadde de ändå kolla det 2 gånger. Problemet: DOM HADDE INTE ENS BYGGT UT STATIONEN SÅ DEN KLARADE DEN HASTIGHETEN.

En kompis fick sitt bredband helt fel. Hon flyttade och gjorde första felanmälan några dagar senare (Detta var Oktober) Efter nyår kopplade dom in på rätt adress efter att hela tiden försökt på hennes gamla adress, detta till trots att vi gjorde felanmälningar varje dag. INTE ett skit kan dom. satt i timmar angående detta, och absolut ingen vet hur dom ska lösa saker, någon ansvarig finns inte heller att tillgå.
IDIOTER är dom:=)

Om man har tillräckligt avancerade problem och frågor så får man tag i en ansvarig och så säger den ansvarige att: "Vi fixar det här, abonnemang-bla-bla-teffelån-rätt-adress och så bjuder vi på diverse-skoj-och-sånt som plåster på såren."

Efter två stycken entimmessamtal med kundtjänst fifflade jag mig till det. Men de är verkligen inte kunniga, de som sitter i "förstadiet".

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg