I stället för glykol

Biltemas Vattenpumpsmörjning... Hur många procent ska man blanda i? Står inget på flaskan. Bara å höfta lite eller?

den smörjer packboxen .så den ej går torr.för bara varmt vatten har ju ej smörjning..mvharry
Ja det fick man lära sig den hårda vägen förra helgen. :huvet

Biltemas Vattenpumpsmörjning... Hur många procent ska man blanda i? Står inget på flaskan. Bara å höfta lite eller?
Ja det undrade jag också och tog och frågade personalen på biltema. Det sitter en delbar ettikett på flasken som man får pilla upp och sen står det på baksidan av den.

Ja det undrade jag också och tog och frågade personalen på biltema. Det sitter en delbar ettikett på flasken som man får pilla upp och sen står det på baksidan av den.

Det gjorde det ja... Men blev inte så mycket klockare. "För kylsystem med mindre än 8.5 liters volym häll endast i en halv flaska".
Betyder det att jag ska hälla i en halv flaska till mina 1.2 liters volym? Höftar nog lite...

En halv flaska till 8,5 liters kylsystem...så inte alls mycket med andra ord.
EDIT: Bara häll i lite grann...

Det gjorde det ja... Men blev inte så mycket klockare. "För kylsystem med mindre än 8.5 liters volym häll endast i en halv flaska".
Betyder det att jag ska hälla i en halv flaska till mina 1.2 liters volym? Höftar nog lite...
Fyll en 1,5 l flaska med vatten... till det ska du ha 40 ml. Troligtvis inte så noggrant men lika bra att följa anvisningarna. :)

Tack för svaren! Jag höftar i 40ml :)

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...