lc4 endurance till motard??

• Thread starter Thread starter ist
  • Start date Start date

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
är lite sugen på en till-ökning i garage-familjen och letar lite i ktm världen och hade några frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

Om man köper en 640 lc4 e hur enkelt är det att slänga på ett par gat däck/fälgar på så att den blir en motard..

tack för allt hjälp...mer frågor lär komma sen jag kan inte köppa någonting utan att besatt kolla varje detalj

/micke

Last edited:
Ja du årsmodell skulle vara till hjälp för det skiljer lite på de olika årsmodellerna av de olika LC4! Generellt så är det samma axeldiameter i bak på de flesta LC4.

Ja du årsmodell skulle vara till hjälp för det skiljer lite på de olika årsmodellerna av de olika LC4! Generellt så är det samma axeldiameter i bak på de flesta LC4.

äldst 03 ...har siktat in mig på en 04...fram däcken ser så himla småa ut på de...

Last edited:
äldst 03 ...har siktat in mig på en 04...fram däcken ser så himla småa ut på de...

Nja 90/90-21 brukar det vara i de felsta fall! Om du siktar in dig på en 640 enduro modellen från -03 tror jag de använder samma framaxel som SXC använder då motardvarianterna använder sig av den grövre axeln och fyrkolvsok! Så då skulle jag satsa på ett par motardfälgar 2002 eller äldre med samma axeldiameter!

Nja 90/90-21 brukar det vara i de felsta fall! Om du siktar in dig på en 640 enduro modellen från -03 tror jag de använder samma framaxel som SXC använder då motardvarianterna använder sig av den grövre axeln och fyrkolvsok! Så då skulle jag satsa på ett par motardfälgar 2002 eller äldre med samma axeldiameter!

schysst...skall nog leta inom sm klassen istället för e istället ...har förstått att det går köra i skogen med landsvägs däck men det är lite mer obekvämt och dyrt att köra landsväg med grus däck!!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN