Mat tråden

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Vad har ni för schyssta recept att dela med er av? Inspirerad av dee-catis tråd.

Kan börja med ett schysst recept på tacokyckling

1 kyckling
1 burk salsa
1 lök
1 paprika
1 förpackning matlagsningsgrädde
Lite tacokryddor

Rensa kycklingen och skär i mindre bitar, skär löken och paprikan i jävligt små bitar, vräk ner i en kastrull, kasta på salsa och matlagningsgrädde och kanske lite tacokryddor. Låt koka ett tag sen är det klart. Servera bara med nachochips.

Det jag gillar mest är att det är en av allting, man får inte en massa rester och så är det förbannat lätt att göra. Plus sjukt gott inte att förglömma.

Bra med en sånn här tråd!
Jag ska laga lite mat ikväll åt mamma å hennes gubbe, för mamma fyllde 50 för några dar sedan.

Hade tänkt gjort nån form av en tacogratäng. Skulle varit schysst med nått bra recept på nån sånn.

Tänkte baka en tårta också, vill göra nån lite mer avancerad. Inte bara ta två bottnar å kleta i lite sylt å ha på grädde.
Tänkte åka iväg å handla snart så det skulle va bra å veta lite ingridienser som man behöver.

Nån som har tips på nån bra hemsida man kan kolla upp recept på?

Ugnspannkaka rockar :yoparty Det ihop med Drottningssylt och ovispad grädde är så jävla gott så man blir ledsen varje gång man har ätit upp för man vet att det dröjer minst en vecka till nästa gång.
(8dl mjölk, 4ägg, 4dl mjöl lite salt och ett paket tärnad bacon och sen smörar man en stor ugnsform. Lite osäker på mängden mjöl men jag tror det stämmer)

Bra med en sånn här tråd!
Jag ska laga lite mat ikväll åt mamma å hennes gubbe, för mamma fyllde 50 för några dar sedan.

Hade tänkt gjort nån form av en tacogratäng. Skulle varit schysst med nått bra recept på nån sånn.

Tänkte baka en tårta också, vill göra nån lite mer avancerad. Inte bara ta två bottnar å kleta i lite sylt å ha på grädde.
Tänkte åka iväg å handla snart så det skulle va bra å veta lite ingridienser som man behöver.

Nån som har tips på nån bra hemsida man kan kolla upp recept på?

Den här tårtan har jag gjort vid flera tillfällen, supergod och räcker till måååååååånga människor, för den är mäktig. Lätt att göra, kräver dock lite tid i kylen så den stelnar. Har även testat att göra med lite apelsinjuice i, i stället för rom och det var också jättegott, så den går att variera. :) Alla jag bjudit den på har älskat den, känns lite lyxigare och smakar som tryffel. Smälter i munnen!

http://www.aftonbladet.se/v3/ab/jsp/start.jsp?d=101&a=20333

Bra matsajter;

www.arla.se
www.konsum.se
www.ica.se
www.tasteline.com

//Alexandra

Torsk på tallrik:

400g torsk filet(jag körde frusen, tog sin sköna tid dock), gräslök(körde frusen), 1 creme fraiche, citronpeppar, 3dl matlagningsgrädde och 3 tomater

du tillagar så här :
ta fram torskfilén och krydda den med citronpeppar, lägg den i stekpannan på låg medel värme(?)(ingen stekyta på fisken).
under tiden så tar du en bunke och blandar creme fraichen, grädden och gräslöken, krydda efter eget tycke med gräslök, salt och citronpeppar, rör om och häll ner i stekpannan.
låt allt puttra i ca 15 m-20 minuter.
innan du serverar så finhackar du tomterna och lägger ovanpå fisken

serveras med ris el kokt potatis

gjorde detta i förrigår och både jag och min middagsgäst höll med om att det var nästan lite för gott för så simpla människor som vi!! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...