TRX-tråden

Tjaaa, den undre bilden är säkert 1 år äldre, hojen har inte sadeln monterad och dessutom sitter det andra ljuddämpare på. Annars är det nog bara vinkeln som luras lite...

Delarna köpta på *-Racing och sedan lackade för att matcha hojens röd-svarta färg med en kort övergång.
Ok, jag får kolla upp det med s-racing?
Du har inte koll på hur GPR:s titanburkar ser ut? Jag slog på stort och köpte ett par nya...osett :rolleyes:

// Jonas

.
 
Du har inte koll på hur GPR:s titanburkar ser ut?

// Jonas

.
Jodå, självklart :D

Titaino.JPG
 
Ett tips så här i vårtider.
Yamaha Center i Haninge säljer ut kvarvarande Dynojet kit (steg 1) till TDM850 för 495kr.
Dom hade minst 6 pkt liggandes när jag var där idag.

// Jonas

.
 
Blånerade böjar

Någon som vet om det är något galet ? att den vänstra böjen är mer eller bara blånerad men inte den högra ,har bara suttit org dämpare på , ...:confused: eller det e bara tuta o köra
 
Vad jag har läst så går den ena cylindern liite varmare än den andra vilket gör att detta kan uppstå. Det ska dock inte vara någon fara.

// Jonas

.
 
Några kommentarer vad gäller att dra upp gaffelbenen några cm i kronorna för att få min TDM att bli något mer kvickstyrd?
 
Några kommentarer vad gäller att dra upp gaffelbenen några cm i kronorna för att få min TDM att bli något mer kvickstyrd?

Testa dig fram med ngr mm åt gången. Att ta flera cm direkt kan göra den nervös och svårkörd.
Blir du nöjd med resultatet, så råder jag dig att skaffa dog bones som höjer baken ist. Då kommer du att behålla markfrigången (om du höjjer tbax gaffelbenen).
 
TRX-prestanda

Finns det någon uppmätt prestanda på trx-n typ "trx vs vtr" osv.....eller har någon några egna erfarenheter i detta ..... ingen urviktig tråd men ......:tuttar
 
Nä, kortare ska dem vara. Annars var det rätt (såvida inte jag har fel :))

Precis rätt så, ju kortare desto högre rump!


Inte för att någon är jätteintresserad men lite liv i tråden är alltid trevligt!?

Sista som hände i torsdagskväll efter jobb var oljebyte och avgas modd, svarta förband som sedan även impregnerades med svart spray.
Kanske är inbillning men jag tyckte allt att den blev bra mycket rappare!!

Körde ~35mil till Ystad och lämnade den på Sölle racing för installation av kentas kammar och portning...och eventuellt annat dom tycker den behöver :-)
35 mil i 150 kmh på morgonen (startade 06:00 i fredags) biter något FRUKTANSVÄRT!! Var tvungen att stanna i Halmstad och tina händerna samt köpa trädgårdshandskar att ha under vinterhandskarna....fifan!!

Hur som havfer, diskuterade lite med Sölle snubbarna om turbo på TRX och dom var fullkomligt säkra på att det funkar kanonfint utan några andra moddar upp till x2 hk (~160hk)....måste be om offert....så inte det bara finns 1 Turbo TRX i Sverige! :D

Deras pågående projekt var en yamaha 1800...något som skulle få massiv turbokraft....coool!!!

Nåja, TRX-lös i 2 veckor tills man skall ta X2000 ner till skåneland och se vad dom hittat på med henne!!

Liten anekdot från helgen....ha det godis och lev gött!! :yoparty

Finns det någon uppmätt prestanda på trx-n typ "trx vs vtr" osv.....eller har någon några egna erfarenheter i detta ..... ingen urviktig tråd men ......:tuttar


Det jag läst är att dom som har en TRX som inte går fett/tunt etc etc ligger strax under 80hk original...~85hk med öppna burkar o K&N...~90hk med öppna burkar och flatslides.
Samtidigt är en bänkkörning inte så mycket värd, man bör använda en och samma bänk hela tiden för att få ett %-uellt värde på dom moddar man gör. Dynojet bänkar är ofta glädjebänkar....
 
Last edited:
Finns det någon uppmätt prestanda på trx-n typ "trx vs vtr" osv.....eller har någon några egna erfarenheter i detta ..... ingen urviktig tråd men ......:tuttar

Ska du köra raktfram-rejs, så får du spö av d mesta på en trx...

I svängar hänger det bara på däck, inställningar och föraren för att hänga på vad som, i stort sett.

Precis rätt så, ju kortare desto högre rump!
puh :)

Hur som havfer, diskuterade lite med Sölle snubbarna om turbo på TRX och dom var fullkomligt säkra på att det funkar kanonfint utan några andra moddar upp till x2 hk (~160hk)

Känns tryggt jue :tummenupp
 
Last edited:
HJÄLP min trx vill inte starta :mad: någon som har nåt tips var man skall börja leta fel? Den startade fint för en månad sedan, körde den varm och allt var ok. Har nytt batteri , kollade stiften såg helt ok ut, vad göra:va :confused:
 
HJÄLP min trx vill inte starta :mad: någon som har nåt tips var man skall börja leta fel? Den startade fint för en månad sedan, körde den varm och allt var ok. Har nytt batteri , kollade stiften såg helt ok ut, vad göra:va :confused:

"Inte starta" kan ju yttra sig på många sätt...

Går startmotorn runt med normal fart?
Tänder den till någon gång, eller är det inget liv alls?
Gjort något annat sen dess, typ lyft tanken eller så?

Avd. pinsamheter (och det kan hända den bäste, vet av egen erfarenhet...)
Soppa i tanken?
Testat PRI läge på kranen?
Inte slagit av dödaren av misstag?
 
"Inte starta" kan ju yttra sig på många sätt...

Går startmotorn runt med normal fart?
Tänder den till någon gång, eller är det inget liv alls?
Gjort något annat sen dess, typ lyft tanken eller så?

Avd. pinsamheter (och det kan hända den bäste, vet av egen erfarenhet...)
Soppa i tanken?
Testat PRI läge på kranen?
Inte slagit av dödaren av misstag?

Startmotorn går runt ,tänder inte till, bara kört den varm sen in i garaget
inga pinsamheter, soppa i tanken, prövat alla läge på kranen
 
Startmotorn går runt ,tänder inte till, bara kört den varm sen in i garaget
inga pinsamheter, soppa i tanken, prövat alla läge på kranen

Och inga problem förra gången den startade? Det som jag tänker på i första hand är brytarkontakten vid stödet. Ett fel som börjar så plötsligt låter som något elektriskt, har du kollat att du får gnista på stiften när du drar runt med startmotorn? Du behöver inte lossa stiften, räcker att sätta tändhatten på ett annat stift (fast den går ju runt lite trögare förstås...)
 
Och inga problem förra gången den startade? Det som jag tänker på i första hand är brytarkontakten vid stödet. Ett fel som börjar så plötsligt låter som något elektriskt, har du kollat att du får gnista på stiften när du drar runt med startmotorn? Du behöver inte lossa stiften, räcker att sätta tändhatten på ett annat stift (fast den går ju runt lite trögare förstås...)
Inga problem vid förra starten
Kollade stiften där fanns gnista ,kontakten vid stödet har jag ej kollat kan man koppla förbi den på något sätt
 
Kollade stiften där fanns gnista ,kontakten vid stödet har jag ej kollat kan man koppla förbi den på något sätt

OK, hade det varit vajsing där borde du inte haft gnista, (eller kanske inte ens fått startmotorn att dra runt. :va Var ett tag sen jag satt på min nu :gnisslartänder. )
Går iofs att koppla förbi den, men jag tror inte det är där det är knas. Om du hade gnista så lägger vi ned elfel tillsvidare, och kikar på soppasidan i stället

Såg stiften blöta ut när du tagit ur dem? (Under förutsättning att du testat och starta precis innan).

Om de inte var blöta har du förmodligen inte soppatillförsel.
Om de var blöta så kan det vara det som påstås vara ett vanligt vårfel; att soppan blivit dålig, det har jag aldrig råkat ur för själv, men det kan ju vara ett enkelt test att tömma tank och fuggar och hälla på ny fin soppa. Långskottbortförklaring av att den startade för en månad sen: då drog den fram kondensvatten/dålig soppa. En liten droppe vatten kan ställa till med mycket elände...
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top