ZX9R-tråden

Vet nån var man får tag på ninja dekalerna som sitter bak på hojen?
Jag har en röd-svart-00

SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)

HaremR6 skrev:
2045575 SHA!
Kan inte nån berätta lite om hur det är o äga o köra en ZX9:an från 98....tjackade en sån för inte så längsen...pga gammal dröm om att äga en GRÖN-NINJA=ZX9:a!!) har inte ens provkört den än!!! Två-ägare (50år) o 3000mil i mintkondition!!!hihi... Har haft en Zxr400-91:a och en ZX6r 96:a tidigare,,,kan tänka mig att det skiljer sig mycke!!?....
Snart kan man väl börja köra igen.... inte så mycke kvar nu, VÅREN ÄR JUH HÄR!!! :banana (hoppas jag?)

Är också nybliven ägare till en 98:a. Gillar cykloplyse (stavning?) bättre än delat! På vilken årsmodell bytte de till delat lyse??

Här är en bild på mig och min ZX9:a i ett insnöat garage..

Bifogat

• liten ninja 1.JPG
    liten ninja 1.JPG
    98.4 KB · Visningar: 526
Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?
De som finns i verkstadshandbokstråden fungerar inte och jag finner ingen heller :(

Eller kanske någon som har en liggandes hemma? :)

EDIT: Finns det någon på nätet kan vi ju lägga upp den i översta inlägget som vi kan göra till ett samlingsinlägg för alla goa zx-9r länkar :)

HaremR6 skrev:
2045575 SHA!
Vad betalade du för din? :) Köppte min zx-9r -98a i förrgår för 43500 inklusive depåstöd bak, slipon och dynojetad :)

Last edited:
.luzt skrev:
2045672 Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?
De som finns i verkstadshandbokstråden fungerar inte och jag finner ingen heller :(

EDIT: Finns det någon på nätet kan vi ju lägga upp den i översta inlägget som vi kan göra till ett samlingsinlägg för alla goa zx-9r länkar :)

Vad betalade du för din? :) Köppte min zx-9r -98a i förrgår för 43500 inklusive depåstöd bak, slipon och dynojetad :)

40papp gick kalaset på, helt Original med ett hemmabyggt Slipoon!! dock ej dynojet och depåstöd!

Last edited:
HaremR6 skrev:
2046322 40papp gick kalaset på, helt Original med ett hemmabyggt Slipoon!! dock ej dynojet och depåstöd!

Hmm... Hur mycket tycker ni man kan höja värdet på en 98 om den har en helt ny motor?? Känns som jag betalade lite mycket för min... fast det var jag ju medveten om när jag slog till... 50K:- utrustad med slipoon, Tankskydd med väska, haynes verkstadshandbok... och ny motor då :) övrigt allt orginal!

Blue_F skrev:
2047926 Hmm... Hur mycket tycker ni man kan höja värdet på en 98 om den har en helt ny motor?? Känns som jag betalade lite mycket för min... fast det var jag ju medveten om när jag slog till... 50K:- utrustad med slipoon, Tankskydd med väska, haynes verkstadshandbok... och ny motor då :) övrigt allt orginal!

Jadu...svårt att säga...så länge du ee nöjd, så eee det ens egen plånbok som sätter gränserna...för mig var det plånboken....hehe...och jag ee nöjd...tycker du ska va hel nöjd med ditt köp, det är juh trots allt en KAWA :yoparty! Dessutom med ett nytt hjärta = många glädje mil kvar på den!!! :tummenupp +godis!...känn dig trygg! du har säkert gjort ett bra kap :pannkyss

.luzt skrev:
2045672 Någon som har en verkstadshandbok liggandes på datorn?

Jag har manualen för -98 hemma på datorn nånstans. var kan man ladda upp den ?

ok ok efter allt snack om kawaskaki o ful grön färg etc etc..ger jag upp totalt..
JAG HAR HANDLAT MIG EN ZX9R -00 idag.....

hoppas på många sköna kommentarer och välkommnanden..

Bifogat

• ZZL852-1001.jpg
    ZZL852-1001.jpg
    32.8 KB · Visningar: 290
Blue_F skrev:
2045600 Är också nybliven ägare till en 98:a. Gillar cykloplyse (stavning?) bättre än delat! På vilken årsmodell bytte de till delat lyse??

Här är en bild på mig och min ZX9:a i ett insnöat garage..

Delat lyse kom 00 då blev även bakramen skruvad istället för svetsad

Larre< jag har bagster o väska till en 00 RÖD/SVART, du får den billigt /peter

HaremR6 skrev:
2045575 SHA!

Tja det är ju en helt annan hoj med grym motor och har du bara kört 6;a från 96 så lär du märka skillnad, ex så lättades den 30 kg från zx9 97 till 98 så det är en mycket modernare hoj.

Åh, va fint med en GRÖN tråd.
här är min gröna skönhet

Bifogat

• CIMG0452 (Medium).JPG
    CIMG0452 (Medium).JPG
    116.1 KB · Visningar: 270
Här Är min Gröna :yoparty

Fast nu som fighter

Bifogat

• Hojen.JPG
    Hojen.JPG
    134.4 KB · Visningar: 233
  • Hojen1.JPG
    Hojen1.JPG
    116.6 KB · Visningar: 205
Tja! kanske klipper till med ett inlägg om min "Gröna" eller Oooops! Lila skönhet :D Fast egentligen är den Svart bas med lila pearl... drar även en bild på Mini Ninjan :)

Bifogat

• ninja1.jpg
    ninja1.jpg
    32.9 KB · Visningar: 186
  • ninja2.JPG
    ninja2.JPG
    96.6 KB · Visningar: 187
  • minin.jpg
    minin.jpg
    27.5 KB · Visningar: 150
Last edited:
Någon som vet vart man kan hitta en servicemanual till zx9r -95 i pdf format?

äntligen klar..:)

Bifogat

• #1.JPG
    #1.JPG
    112.5 KB · Visningar: 247
Last edited:
Nyheter
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!