FAAAAKK - ev. börja bli tunnhårig, vad göra?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Säg nu efter mig allihopa: R-o-g-a-i-n-e

För ytterligare info, se http://www.rogaine.com/ eller http://www.max-biaggi.com/

Fast det hette ju REgain ända tills dom liberala domstolarna i USA var tvungen att erkänna att namnet antyder att man får tillbaka något, vilket inte alls kan garanteras.

Vad Re/Rogain gör är helt enkelt bara att det ökar blodflödet i kappilärerna runt hårsäckarna, vilket gör att hårstrån kan växa sig längre och starkare än på en vanlig flint.
DVS om man inte smörjer in vikarna med Re/Rogain så växer det ändå fjun där, men dom dör och trillar av innan dom blir långa nog att kallas hårstrån.

Det är som att sprida koskit i hårbotten, en gödsling av dåliga tillväxtförhållanden helt enkelt.

Gud skapade bara ett begränsat antal fulländade huvuden, resten blev han tvungen att täcka med hår.

Så här är den naturliga utvecklingen:

:D <- Flint men tokglad
:) <-Flint men glad
:confused: <- Flint och förvirrad
:va <-Flintis tänker efter
:pannkyss <- Flintis blir gay och pussar annan flintis
:arsele

Last edited:
Det är överkamning som gäller!
58118.jpg

Lider med dig
Borta är dagarna man kan ha nästan midjelångt hår :D

Klipp kortare så funkar det ... ett tag :)

Säg nu efter mig allihopa: R-o-g-a-i-n-e

För ytterligare info, se http://www.rogaine.com/ eller http://www.max-biaggi.com/

Hahaha:D :tummenupp Aj lav jo män!

Mikey..jag vet att jag tjatar om laser JÄMT men kolla upp Irradiaklinikens MID laser..speciellt den som heter Indium laser (650nm). Den har effekt på manligt håravfall (även på kvinnor.."manligt" håravfall= hormonellt håravfall..mycket testosteron). Stimulerar hårsäckar som blivit inaktiva. Du har ju fortfarande kvar alla hårsäckar bara att dom blivit tomma på hår, stimuleras dom och det blir respons så kan hårproduktionen i vissa fall återupptas. Hör av dig om du har frågor så kanske jag kan svara eller tips om andra som kan svara.

Jag har en sån laser men jag tror det är effektivare prismässigt för dig att ta det i Stockholm. Värt att kolla upp iallafall..inte kul med håravfall.
Och det är mycket billigare än hårborttagningslaser..så blanda inte ihop dpm priserna. MIDlaser kostar runt 300 kr per behandling medan hårBORTTAGNING kostar runt 1000 per behandling i utgångspris!!

Ädit..det är inget mirakelmedel..men det funkar för ca 30% av folk med håravfall :)

Last edited by a moderator:
:huvet :huvet :huvet :huvet :gnissla

såg till min fasa, en bild från kvällens posörtvätt, att man hade en kal fläck enl bilden, vad göra?

:gråta

Testa som en annan säger, kamma det åt sidan.

Jag är ganska tunnhårig och rakar skiten varje vecka...hur skönt som helst och många :tuttar tycker det är snyggt...så fram med trimmern :tummenupp

Apropå pollenallergin som det snackades om i en annan tråd så har jag fixat det du rekommenderade mig. Läkaren höll med om att dessa tabletter är bra.

:huvet :huvet :huvet :huvet :gnissla

såg till min fasa, en bild från kvällens posörtvätt, att man hade en kal fläck enl bilden, vad göra?

:gråta

Ehh... nu har jag inte läst hela tråden men har du provat att borra? :va

Ha ha... jag är 23, tappar också håret, kör rakat för det mesta men har fått en flipp och låter det växa lite nu!

Skyll på att din mor valde fel avelstjur! :gnissla

Hahaha:D :tummenupp Aj lav jo män!

Mikey..jag vet att jag tjatar om laser JÄMT men kolla upp Irradiaklinikens MID laser..speciellt den som heter Indium laser (650nm). Den har effekt på manligt håravfall (även på kvinnor.."manligt" håravfall= hormonellt håravfall..mycket testosteron). Stimulerar hårsäckar som blivit inaktiva. Du har ju fortfarande kvar alla hårsäckar bara att dom blivit tomma på hår, stimuleras dom och det blir respons så kan hårproduktionen i vissa fall återupptas. Hör av dig om du har frågor så kanske jag kan svara eller tips om andra som kan svara.

Jag har en sån laser men jag tror det är effektivare prismässigt för dig att ta det i Stockholm. Värt att kolla upp iallafall..inte kul med håravfall.
Och det är mycket billigare än hårborttagningslaser..så blanda inte ihop dpm priserna. MIDlaser kostar runt 300 kr per behandling medan hårBORTTAGNING kostar runt 1000 per behandling i utgångspris!!

Ädit..det är inget mirakelmedel..men det funkar för ca 30% av folk med håravfall :)
ska kolla upp :tummenupp

men just nu ligger en ny trimmer nära till hands..

:3freak

Apropå pollenallergin som det snackades om i en annan tråd så har jag fixat det du rekommenderade mig. Läkaren höll med om att dessa tabletter är bra.

vad bra, hoppas du blir symptomfri under våren :) ..har du börjat känna ngt än? sen jag körde min drive med lorathadin, så har jag inte behövt nån medicin under pollentider senaste åren, iofs med lite konditionsträning.

Last edited:
Fy f-n va taskigt! Att ens påpeka en sånn sak är lägre än Glocalnet. Att sen ha mage att säga vad du ska göra åt det är droppen.. Lider med dig!

Det roliga är att jag inte ens har minsta antydan till flint. Har väl lite vikar, men de har jag väl haft ganska länge och jag vet inte om de blir större. Har min flickvän befogenhet att be mig använda rogaine? (Bilden är nytagen, så jag har inte fuskat)

Bifogat

• n40506913_31451942_4786.jpg
    n40506913_31451942_4786.jpg
    54 KB · Visningar: 224
Förressten..kom på en sak till som en del jag känner, gör. Propesia..en medicin för killar som har prostata problem..ger ökad hårväxt som bieffekt..är dock inte påläst om vad det gör med resten av kroppen..dock vet jag att MÅNGA använder detta för att bromsa just håravfall!

Det roliga är att jag inte ens har minsta antydan till flint. Har väl lite vikar, men de har jag väl haft ganska länge och jag vet inte om de blir större. Har min flickvän befogenhet att be mig använda rogaine? (Bilden är nytagen, så jag har inte fuskat)

Nu vet jag ju inte något om din flickvän.. Men hon verkar inte ha alla knivar i lådan. Om jag vore du hade jag väntat med att använda Rogaine tills att du själv vill. Är din flickvän 110% perfekt precis överallt? Annars kan det ju vara en bra tidpunkt att ta upp vad du är missnöjd med på henne.:tummenupp Har du tur kan det bli en riktig toppensommar med motorcykel, polarna, fester och ragg.:yoparty

Edit: Jag hade gärna haft din hårväxt. Låt det vara så länge du trivs:)

Nix... Jag hörde att forskare kommit fram till att i 90% av fallen så kunde man se på sin morfar.... Så det va din far som valde fel avelskossa!
Så jag kommer antagligen bli tunnhårig på äldre dar...

Men va fan... morfar har ju värsta svallet! Hur mycket hår som helst och ingen antydan till flint trots att han är 66! :va

Jag måste vara drabbad av de där 10% :huvet

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...