FAAAAKK - ev. börja bli tunnhårig, vad göra?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date
Det beror delvis på testosteronpåslag..högre testosteron ger mindre hår på huvudet och mer på andra ställen där man inte vill ha det..rygg, öron, näsa, bröst etc. Tänk vad manlig du är ist :gnissla

Har faktiskt lite på örsnibbarna, och trott eller ej också på nästoppen(det körs över med rakapparaten så fort det växer ut dock) På bröstet har man en fin matta + armar och ben är redigt håriga. Den enda person jag träffat som har hårigare armar än jag är min far så visst fan är det genetiskt.

Ryggen min är av nån anledning inte i närheten lika drabbad, fast det kommer väl senare:gnissla

Fan då ligger man bra till hos brydarna då :D

Nja, ryggen är väl inte så luden, bara resten.
Nursey skulle få ta betalt per KW om hon skulle lasra mig.

Faktum är att om du har tätare hårväxt så har du fler aktiva hårsäckar och lasringen blir mer effektiv i den bemärkelsen att du kommer åt fler hårsäckar per behandling och således kanske inte behöver lika många behandlingar.
Det är bara hårsäckar som har ett hårstrå i sig som kan behandlas eftersom det är själva hårstråt som blir upphettat av ljuset och bränner sönder hårsäcken..därför kan man inte vaxa först o sedan lasra.

Det behövs inte högre styrka för att du är hårigare..det kanske tar lite längre tid men det är inga problem så länge man går till en salong som tar betalt per behandling..inte per minut :P

Har faktiskt lite på örsnibbarna, och trott eller ej också på nästoppen(det körs över med rakapparaten så fort det växer ut dock) På bröstet har man en fin matta + armar och ben är redigt håriga. Den enda person jag träffat som har hårigare armar än jag är min far så visst fan är det genetiskt.

Ryggen min är av nån anledning inte i närheten lika drabbad, fast det kommer väl senare:gnissla

Yes du har nog det att se fram emot ;) för visst är det genetiskt till stor del
köp en laser nu :P

TRÅDSTARTAREN..förlåt sidospåret :/

Last edited by a moderator:
Faktum är att om du har tätare hårväxt så har du fler aktiva hårsäckar och lasringen blir mer effektiv i den bemärkelsen att du kommer åt fler hårsäckar per behandling och således kanske inte behöver lika många behandlingar.
Det är bara hårsäckar som har ett hårstrå i sig som kan behandlas eftersom det är själva hårstråt som blir upphettat av ljuset och bränner sönder hårsäcken..därför kan man inte vaxa först o sedan lasra.

Det behövs inte högre styrka för att du är hårigare..det kanske tar lite längre tid men det är inga problem så länge man går till en salong som tar betalt per behandling..inte per minut :P

Yes du har nog det att se fram emot för visst är det genetiskt till stor del ;)
köp en laser nu :P

Det är ju tydligen enklare att lasra bort svarta hårstrån än ljusa...jag som är lite hår-apa tänkte laserbehandla mina axlar. Det är mitt största komplex -inte så snyggt med linne på gymmet, när tjocka svarta punghår spretar ut vid linnet :huvet

tar man ryggen då.. så har man två zoner med hår, ca 5x5 cm, cirkulära områden under skuldrorna, ser förjävligt ut :huvet och svårt å komma åt med trimmern, får ju sendrag så de skriker om det varje gång

:gnissla

--
tänkte bara bidra med lite *tack för infon, nu skriver vi en roman*

Jag tyckte faktiskt inte att det såg särskilt kalt ut alls.
Som sagt, ett alternativ är ju att raka. Riktigt snyggt dessutom!
Men min personliga uppfattning är att du inte behöver göra ngt
alls eftersom jag inte tycker att det syns/märks alls.

Det är ju tydligen enklare att lasra bort svarta hårstrån än ljusa...jag som är lite hår-apa tänkte laserbehandla mina axlar. Det är mitt största komplex -inte så snyggt med linne på gymmet, när tjocka svarta punghår spretar ut vid linnet :huvet

tar man ryggen då.. så har man två zoner med hår, ca 5x5 cm, cirkulära områden under skuldrorna, ser förjävligt ut :huvet och svårt å komma åt med trimmern, får ju sendrag så de skriker om det varje gång

:gnissla

--
tänkte bara bidra med lite *tack för infon, nu skriver vi en roman*
Veet. Gnid in hela apkroppen.

du kan ju alltid raka pungen, spara det och limma på skiten på de kala ställena:tummenupp

Min frisör säger att om man använder Wella kan man lika gärna använda YES diskmedel eller såpa.

Jag är inte frisör så egentligen vet jag inte men det är skillnad på Wella för 150:- hos frisörer och Wella för 19:- på orientlivs skulle jag gissa.

du kan ju alltid raka pungen, spara det och limma på skiten på de kala ställena:tummenupp

snyggt!! :rofl ..näfan jag har spanat in en sån ny fin babyliss magnus samuelsson edition, med titan blad. som jag haft tidigare, men dom orkar med i ett års helkroppstrimning, sen är dom bara att slänga

:huvet

Jag är inte frisör så egentligen vet jag inte men det är skillnad på Wella för 150:- hos frisörer och Wella för 19:- på orientlivs skulle jag gissa.
Själv kör jag med duschcreme eller tvål eller vadfansomhelst i min kalufs, men det är kul att se panikslagna 25-åringar med hylandkomplex shoppa hårvårdsprodukter för 1000 spänn i månaden.

Själv kör jag med duschcreme eller tvål eller vadfansomhelst i min kalufs.

IntresseklubbenAntecknar.jpg

Vafan?! Han är ruskigt lik den där gamla bror duktig-plugghästen som alltid mässade i forumet för ett par år sen.... Vad var det han hette nu igen... :va

Lanar traden liiite:pannkyss
Jag har titt som tatt fargat mitt har pga av gra harstan spritt pa skallen, alla frisorer jag gar till pastar att det ar pigmentfel da jag bara ar 24, men det tror jag fan inte pa! Finns na medel som gor att jag far tillbaka min svarta farg utan att behova farga haret?:va
Iofs tycker en del cheyor det ar sexigt med salt o pepparhar har jag hort talas om?:tuttar :D :yoparty

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...