Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

Det vore lite smidigare om sådan information fanns ute på hemsidan. Enkelt och synligt hur man anmäler sig och vad det kostar. Kanske skulle komma in fler anmälningar då?
Det kommer nog upp snart, det är ju inte många veckor kvar till premiären.

Men maila gärna Brånalt och påtala detta så går det fortare :tummenupp
 
Brånalt skrev igår till mej och sa iaf att han visste flera som hade köpt 4-taktare men inte anmält sig ännu
Kanonbra då kanske det blir lite action i denna klass, inte så kul om det bara blir en handfull hojar på gridden.
 
Kanonbra då kanske det blir lite action i denna klass, inte så kul om det bara blir en handfull hojar på gridden.

Nej skulle inte kännas särskilt rätt heller att betala 1200 spänn för att köra mot 7 andra,även om om all träning är bra träning
 
Fick mail av Brånalt nu och kostnadern är 1200 kr per race plus serie anmälan på 500 sek.

Är det bara jag som tycker att det är dyrt för en dag?
Det blir inte mycket körning för dom pengarna.
Plus att man måste serieanmäla sig även fast man kanske bara ska köra någon enstaka tävling.
Jaja, bara betala och se glad ut.

Såg nu att det stod att man ska söka startnummer hos Brånalt?
Behövs det göras om man har blivit tilldelad ett nummer av Tony?
 
Last edited:
Är det bara jag som tycker att det är dyrt för en dag?
Det blir inte mycket körning för dom pengarna.
Plus att man måste serieanmäla sig även fast man kanske bara ska köra någon enstaka tävling.
Jaja, bara betala och se glad ut.

Såg nu att det stod att man ska söka startnummer hos Brånalt?
Behövs det göras om man har blivit tilldelad ett nummer av Tony?

1200:- är mindre än vad det kostade förra året.
 
Är det bara jag som tycker att det är dyrt för en dag?
Det blir inte mycket körning för dom pengarna.
Plus att man måste serieanmäla sig även fast man kanske bara ska köra någon enstaka tävling.
Jaja, bara betala och se glad ut.

Såg nu att det stod att man ska söka startnummer hos Brånalt?
Behövs det göras om man har blivit tilldelad ett nummer av Tony?

En dag vi har väl lika mycket kör tid om jag inte har missuppfattat det två kval och ett race lr
 
En dag vi har väl lika mycket kör tid om jag inte har missuppfattat det två kval och ett race lr

Hade man inte mer friträning förra året när man hade 2 dagars?
Oavsett vad det kostar så ska man tävla så är det bara betala men tycker fortfarande att det är dyrt. Vad blir det i körtid, 2 timmar?
 
Hade man inte mer friträning förra året när man hade 2 dagars?
Oavsett vad det kostar så ska man tävla så är det bara betala men tycker fortfarande att det är dyrt. Vad blir det i körtid, 2 timmar?

Precis som vilken tävlings som helst två kval 2*20 min plus Race. Det enda är väl att vi inte har någon warm up fri träning är inget obligatoriskt det kostar extra och är upp till Arrangören att anordna det

körtiden blir väl en timme skulle jag gissa tror inte racen är längre än 20-25 min
 
Hade man inte mer friträning förra året när man hade 2 dagars?
Oavsett vad det kostar så ska man tävla så är det bara betala men tycker fortfarande att det är dyrt. Vad blir det i körtid, 2 timmar?

Lika mycket körtid som en normal SM-helg. 2x20 minuter kval och race. Priset är inte mer än det kostade förra året på valfri SM-tävling.
 
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra. Men det är ju just det som är grejen, att motsatsen till uppoffring är belöning och däri ligger det stora med att tävla. Körupplevelse får man bäst på en vanlig träning men segerns sötma kan bara upplevas genom tävling. Det kanske låter konstigt att tala om segerns sötma när vi snackar b-racing och faktumet att det bara är en som kan komma först i mål, men vinst är något relativt, alla som kommer till star och kör i mål i sin första tävling känner sig som en vinnare och ÄR en vinnare. Så ÄR det.
 
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra.

Vilket ocker!
Galanta damer på telefonlinjer kostar ju bara 19,80/min och då slipper man krascha, köra sönder och idiotmecka i depån.
 
Japp, att tävla är inget för den fattige. Att tävla gör man uteslutande för själva tävlingsmomentets skull. Det ska man tänka på INNAN man betalar 20 kr/minut för att köra
Oj nu blev det konstigt, jag räknade ut att snittkostnaden för varje förare i mitt ERF team 2006 ungefär låg på 2500:- per gubbe/race, 6 timmars race delat på 3 gubbar är 2 timmar racetid per gubbe, det blir 1250 kr i timmen eller 20 kr/minut (om man inte vurpar sönder hojen).

Racing ska kosta, det ingår inte i allemansrätten att köra racing, jag vet flera team som lägger 40-50 kr/minut och dom tycker fortfarande att det är värt varenda öre, även om dom får leva på nudlar hela vintern.

Om man går på krogen och sveper en stor stark på 3 sekunder så är kostnaden 60 kr delat med 3 sekunder = 20 kr/sekund.
 
Last edited:
Vad hette varianten av er-6 med högre fjädring och lite mer "XC70-stuk" ?? Just det... Versys!

w681h511_00000340453DD662.jpg


Om jag fattat det hela rätt vill flera här tillåta denna.... grej.... men inte låta en SXV550 vara med och leka. Jag har inte köpt ideerna om att de inte ser tillräckligt rejsing ut och att de ska hålla sig på crossbanan tidigare heller men med den här bilden på näthinnan kan väl ingen av er, med alla sinnen i behåll, fortsätta hävda det?!
Om inte reglementet tillåter vissa cyklar så fine, men sluta för jösse namn med fjantigt tyckande om utseende och graden av "RR-mässighet". Och Mattias... lillebrorskomplex ?? Det var det löjligaste jag hört.
 
Last edited:
Om jag fattat det hela rätt vill flera här tillåta denna.... grej.... men inte låta en SXV550 vara med och leka. Jag har inte köpt ideerna om att de inte ser tillräckligt rejsing ut och att de ska hålla sig på crossbanan tidigare heller men med den här bilden på näthinnan kan väl ingen av er, med alla sinnen i behåll, fortsätta hävda det?!
Om inte reglementet tillåter vissa cyklar så fine, men sluta för jösse namn med fjantigt tyckande om utseende och graden av "RR-mässighet". Och Mattias... lillebrorskomplex ?? Det var det löjligaste jag hört.
Nu ser ju inte ER6:an ut på det viset i raceutförande, det är lika missvisande som att visa SXV550 med crossdäck och hävda att den är en RR hoj.

http://www.motorcycledaily.com/10february06_sxvrxv.htm

Men jag tycker att ni som har en SXV550 och seriöst verkligen vill köra i denna klass skall maila Brånalt och fråga om SXV550 är ok att köra med (givetvis med fötterna på fotpinnarna och med knäskrap istället för fotskrap).

Hur många är det som har en SXV550 och kan seriöst tänka sig att köra RR med den?
 

Bifogat

  • Kawasaki_ER6-Cup_st1pz.jpg
    Kawasaki_ER6-Cup_st1pz.jpg
    50.8 KB · Visningar: 39
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top