Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Så sant, dom föds ca. 35-40kg dom där kamphundara, jag ser också problematiken... :rolleyes:

Jag är definitivt ingen hundmotståndare så du kan fälla in taggarna från mitt håll igen. Det jag ogillar skarpt är att det handlas med dessa djur som vapen för pack som vill ha respekt eller vad vet jag på gatan. Dessutom är det inte ovanligt att det handlas med vuxna hundar och då kan de väl ligga runt 40 kg?

"Lejon, hyenor och delfiner..." :D
Det den här tråden behöver är Ukiwaza känner jag plötsligt. Var fan är han? :mad:

Varför gör det saken annorlunda?
Lejon, hyenor och delfiner är förbjudna och jag ser faktiskt ingen svarthandel med såna.

Jag måste fråga dig, ÄR du vuxen?
Har någon i din närhet lekt med tanken att omyndigförklara dig?

Du går från seriösa inlägg till inlägg som en 3åring!!! :confused:

//Jannis

Jag måste fråga dig, ÄR du vuxen?
Har någon i din närhet lekt med tanken att omyndigförklara dig?

Du går från seriösa inlägg till inlägg som en 3åring!!! :confused:

//Jannis

Japp jag är vuxen. Har hår på flera ställen. Vad i mitt tidigare inlägg var det som inte var vuxet tycker du?

Lejon, hyenor och delfiner är förbjudna och jag ser faktiskt ingen svarthandel med såna.

Lejon och hyenor? :)
Jag har ingen koll på lejonmarknaden. Men även om den labile småtjuven med tatueringar och ring i näsan är ytterst olämplig som hundägare så är nog ett lejon ganska oregerligt för honom hur många piercingar han än har. Efterfrågan på lejon är nog ganska liten i denna kundkretsen mao.

Men jösses! Vapen droger o en jävla massa saker är det en enorm svarthandel på, o så kommer du med ett idiot uttalande som skulle kunna gämföras med att jag gå o köper ett 39 gripen på svarta marknaden!

O du har fortfarande inte svarat på frågan ngn ställde om vad du hadde för ras på din hund.

Lejon och hyenor? :)
Jag har ingen koll på lejonmarknaden. Men även om den labile småtjuven med tatueringar och ring i näsan är ytterst olämplig som hundägare så är nog ett lejon ganska oregerligt för honom hur många piercingar han än har. Efterfrågan på lejon är nog ganska liten i denna kundkretsen mao.

Tja, det finns säkert tama lejon. Det jag menade är att om det går att förbjuda dessa djur så går det säkert att förbjuda vissa hundraser också.

Men jösses! Vapen droger o en jävla massa saker är det en enorm svarthandel på, o så kommer du med ett idiot uttalande som skulle kunna gämföras med att jag gå o köper ett 39 gripen på svarta marknaden!

O du har fortfarande inte svarat på frågan ngn ställde om vad du hadde för ras på din hund.

Jag har en labrador. Hit me.

Last edited:
Japp jag är vuxen. Har hår på flera ställen. Vad i mitt tidigare inlägg var det som inte var vuxet tycker du?

Att du inte kan kluraut själv varför du inte ser svarthandel med lejon, hyenor och delfiner...

Kan du inte ta narkotika som exempel eller vapen!!

@ Dr.Bike, vart är du!? Vi behöver lite kloka ord från dig.

//Jannis

Last edited:
Att du inte kan kluraut själv varför du inte ser svarthandel med lejon, hyenor och delfiner...

//Jannis

Jag talade som sagt inte om svarthandel med dessa, utan menade att om dessa går att förbjuda (vilket uppenbarligen fungerar) så går det att förbjuda vissa hundraser. Ursäkta om jag inte var tillräckligt tydlig.

Vore det lagligt att inneha något av djuren ovan kan jag ge mig FAN på att vi skulle se fler av dessa i vårt samhälle.

Jag talade som sagt inte om svarthandel med dessa, utan menade att om dessa går att förbjuda (vilket uppenbarligen fungerar) så går det att förbjuda vissa hundraser. Ursäkta om jag inte var tillräckligt tydlig.

Vore det lagligt att inneha något av djuren ovan kan jag ge mig FAN på att vi skulle se fler av dessa i vårt samhälle.

Det börjar bli svårt nu va :va
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2845123&postcount=460

PS. Jag ska inte plåga dig mer. Du hamnar på min ignorerarlista igen. :)

//Jannis

hehe varför skulle jag slå dig?
men efter som du ber om det =P

Visst visst. Alla hundar kan bitas. Men de bits på olika sätt och olika hårt.
Du kan säkert hitta statistik där nån tax haft ihjäl en människa också.

Dock är kamphundsraserna överrepresenterade i attackstatistiken. Its a fact. Vi behöver inte hundar med kamp i sig som dessutom biter hårt och kräver att man sparkar dom (eller skjuter dom med 15 skott) för att de skall släppa.

De här hundarna HAR kamp i sig, för det har Watson sagt.

Jahopp.

- Kamphundar är missförstådda. De är ullegullehundar, bara det finns "rätt" ägare. Är de renrasiga så är de ännumer ullegullehundar.
- Ingen kamphundsägare i forumet är dålig ägare, de känner heller inga dåliga ägare. De dåliga ägarna finns i hooden med adidaskläder som en grå massa. Kan heta Stoffe eventuellt
- Statistik är skitlöjligt. Även skador kamphundar ger är också störtlöjligt. Det är ju inte hundens fel. Utan ägarna som inte kan säga ifrån och bett från en kamphund är inte värre än en gammal grythund (tax t ex)
- Att ett flertal andra länder har rasförbud beror bara på missförstånd
- Att man skaffar en kamphund för dess karaktär som man uppskattar är inte för kamp utan för något annat. Vad det ska vara sägs aldrig utan är höljt i dunkel.
- Dåliga ägare ska inte ha kamphund. För de kan inte hantera ullegullekaraktären. Den dåliga ägaren Stoffe ska förbjudas. Men vem fan är Stoffe igentligen.:va

:D argumentationen är rätt förvirrande ibland ...

Last edited:

@ Dr.Bike, vart är du!? Vi behöver lite kloka ord från dig.

//Jannis

Personligen anser jag att hyenor och lejon är bättre exempel. Folk är beroende av narkotika, jag tror ingen är beroende av kamphundar. Vapen är ju nånting som kriminella också verkligen behöver. Varför behöver folk kamphundar så mycket att de skulle börja köpa smuggelhundar?

@ Dr.Bike, vart är du!? Vi behöver lite kloka ord från dig.//Jannis

Tack för ditt förtroende, men jag hittar inte så mycket klokt just nu, mer än att jag ser att ingen ur respektive läger inte längre lyssnar/reflekterar över vad den andre skriver... :(

Lite synd, för nu ägnar sig flertalet åt en sandlåde-paj-kastning där man inte läser BUDSKAPET i ett inlägg utan hugger på detaljerna, och låter dessa "bevisa" att NN hade fel.
Fast det ju inte är detljerna i exemplen som betyder nåt, utan endast tjänar som kuliss till en tankegång.

Försök iaf att förstå VARFÖR motståndaren säger som denne gör.
Utgå inte från att personen är dum, och utgå inte heller från att denna bara vill retas. (även om många passar på att formulera sig så ATT de gör det direkt, eller indirekt)

Leta upp SAKARGUMENT, håll er sakliga gentemot varann i denna tråd, även om den "andre" är en idiot...

Jahopp.

- Kamphundar är missförstådda. De är ullegullehundar, bara det finns "rätt" ägare. Är de renrasiga så är de ännumer ullegullehundar.
- Ingen kamphundsägare i forumet är dålig ägare, de känner heller inga dåliga ägare. De dåliga ägarna finns i hooden med adidaskläder som en grå massa. Kan heta Stoffe eventuellt
- Statistik är skitlöjligt. Även skador kamphundar ger är också störtlöjligt. Det är ju inte hundens fel. Utan ägarna som inte kan säga ifrån och bett från en kamphund är inte värre än en gammal grythund (tax t ex)
- Att ett flertal andra länder har rasförbud beror bara på missförstånd
- Att man skaffar en kamphund för dess karaktär som man uppskattar är inte för kamp utan för något annat. Vad det ska vara sägs aldrig utan är höljt i dunkel.
- Dåliga ägare ska inte ha kamphund. För de kan inte hantera ullegullekaraktären. Den dåliga ägaren Stoffe ska förbjudas. Men vem fan är Stoffe igentligen.:va

:D argumentationen är rätt förvirrande ibland ...

En av de bästa och mest komplexa/sammanfattande slutsatser som jag sett! :tummenupp
Det ligger i linje med hur jag känner när jag läser och försöker förstå motiv bakom vad folk vill säga/försöker säga i den här tråden.

Varje strecksats i inlägget känns klockrent, på ett eller annat sätt, och kan tjäna som diskussionsunderlag vart och ett i den fortsatta debatten.
Mkt bra.

Last edited:
Tack för ditt förtroende, men jag hittar inte så mycket klokt just nu, mer än att jag ser att ingen ur respektive läger inte längre lyssnar/reflekterar över vad den andre skriver... :(

Lite synd, för nu ägnar sig flertalet åt en sandlåde-paj-kastning där man inte läser BUDSKAPET i ett inlägg utan hugger på detaljerna, och låter dessa "bevisa" att NN hade fel.
Fast det ju inte är detljerna i exemplen som betyder nåt, utan endast tjänar som kuliss till en tankegång.

Försök iaf att förstå VARFÖR motståndaren säger som denne gör.
Utgå inte från att personen är dum, och utgå inte heller från att denna bara vill retas. (även om många passar på att formulera sig så ATT de gör det direkt, eller indirekt)

Leta upp SAKARGUMENT, håll er sakliga gentemot varann i denna tråd, även om den "andre" är en idiot...

:rodnar Joo det är enkelt att döma/idiotförklara någon som inte delar ens åsikter.
Men jag ska inte behöva försvara/förklara mig om varför jag valde en American Pit Bull Terrier eller bli förlöjligad och hånad av icke likasinnade.
Behöver du förklara dina handlingar(lagliga)?

Mina 0,02€

//Jannis

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025