Fortfarande så kan det lätt tolkas som om det är jag som har skrivit, och sånt larv ogillar jag starkt!
http://www.thekennelclub.org.uk/cgi-bin/search.cgi?qt=dangerous+dag+act&x=0&y=0
Ingen motion.... Ett förslag än så länge... Finns massor att läsa där. Good stuff.
"I England har det nu kommit förslag om att lagändra "dangerous dog act""
Jadu, och i Sverige har det kommit förslag om att legalisera både droger och vapen, men jag har inte sett något av det ännu.
Men skrev du inte att det var en motion? Och en motion gör väl ingen nytta på bordet hos den engelska kennelklubben? Rätt långt kvar till lagförslag där va?
Du säger att du vet exakt vad du har i änden av kopplet. Vet du verkligen det? Kvinnan med hunden (minns ej vilken ras) som hoppade på JDn som omtalats tidigare var "professionell hundägare". Hon visste förhoppningsvis också vad hon hade för hund, men trots detta anfölls JDn.
Tänk om det hade varit ett barn? Allvarligt? Den kvinnan hade ju INGEN koll på sina hundar när det kom till kritan. De lydde inte ens kommando utan hon fick ta till våld för att de skulle släppa den stackars lilla hunden. Det skulle inte förvåna mig om det här dessutom var "märkeshundar" med stamtavla.
Är det såhär bra du känner dina hundar?
Du skriver även såhär på ett annat ställe:
"Kia har aldrig visat att hon ogillar en viss sorts hundar, utan det är sporadiskt. Vissa går hon inte ihop med bara, och då känns det dumt att utmana ödet.

Tror inte att detta är rasspecifikt, men det blir värre när en staff visar sitt ogillande än när en tax gör det....

"
Tänk om din ullegulle Kia en dag kommer på att hon inte gillar vissa barn?
Det blir värre när en staff visar sitt ogillande än när en tax gör det...............
Det är exakt det här jag menar. Kamphundar är totalt överflödiga.
Förbjud avel och import så är problemet ur världen om 10 år. Kommer det nya kamphundsraser så förbjuder vi dom också. Skitenkelt.