Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Det han försöker säga är att han är mer värd än vad du är.

/Carin

Vem är du att föra min talan?
Var någonstans har jag påstått någonting sådant?
Ännu ett från dig dåligt underbyggt påstående som kan tolkas som ett påhopp. Såna undanber jag mig. Tänk om jag skulle sänka mig till samma låga nivå som du?

Vi har FORTFARANDE inte sett ETT ENDA vettigt argument till att man måste ha en kamphund istället för någon annan mer stabil hundras. (Kamhundar har ju kamp i sig. Det säger du själv)

Vet heller inte med mig att jag påstått att du bor i förorten? Det står klart och tydligt på din sida att du inte gör det. (Fö anser jag att HR=förort, så troligtvis bor du i förorten ändå)

Var läste du förresten det där om ändringen i Dangerous Dog Act? Källa?

Last edited:
Fullständigt tandlöst alltså, som att säga att alla får gå runt med en Ak4 tills de råkar skjuta någon

Ni kom ju tidigare fram till att generallisering inte var okej nånstans.

Det är ju som att säga att alla polacker och ryssar är tjuvar bara för att just dom nationaliteterna är överrepresenterade här när de gäller stölder av båtmotorer.

Skärpning!

Bara för att en del hundar bits gör inte rasen i sig farlig!

1.Vem är du att föra min talan?
Var någonstans har jag påstått någonting sådant?

2.Vet heller inte med mig att jag påstått att du bor i förorten? Det står klart och tydligt på din sida att du inte gör det. (Fö anser jag att HR=förort, så troligtvis bor du i förorten ändå)

3.Var läste du förresten det där om ändringen i Dangerous Dog Act? Källa?

1.Du har ju bevisligen satt nivån när du berättar vad JAG har formulerat och inte...

2.Fördomar om mej oxå tydligen, och jo... du har syftat på mej i en annan tråd, och där skrivit något om förort... Jag läser faktiskt heeeela SH, och inte just bara denna tråd...

3.Eftersom du har sån bra koll på lagar runt om i europa så förvånar det mej att jag ska behöva länka till detta... Motionen är inlämnad av engelska kennelklubben och går att läsa om på deras hemsida...

Jag har i en tidigare tråd förklarat mej angående vad staffen har som ingen annan hund har. Det är uppenbart att du inte läser mina inlägg särskilt noggrannt, eller så släpper det iaf snabbt från huvudet.... Jag ser inte varför jag ska behöva upprepa mej för att du ska kunna rata det jag skrev ännu en gång.
Jag förstår varför du har den ståndpunkten du har, så gnäll inte om att ingen kan förstå varför du vill ha ett rasförbud. Jag förstår varför, men det betyder inte att jag delar din uppfattning. Jag tror att det helt enkelt beror på okunskap från din sida. Jag har stött på människor som varit hundrädda för att de inte förstår sig på hundar, men när de har lärt sig att tolka hundens signaler, så har det gått bättre...
Nu tror ju inte jag att du är intresserad av att komma över din hundrädsla, men annars kan jag rekomendera dej flera böcker i ämnet via pm...

/Carin

1.Du har ju bevisligen satt nivån när du berättar vad JAG har formulerat och inte...

2.Fördomar om mej oxå tydligen, och jo... du har syftat på mej i en annan tråd, och där skrivit något om förort... Jag läser faktiskt heeeela SH, och inte just bara denna tråd...

3.Eftersom du har sån bra koll på lagar runt om i europa så förvånar det mej att jag ska behöva länka till detta... Motionen är inlämnad av engelska kennelklubben och går att läsa om på deras hemsida...

/Carin

1. Det du har formulerat är verkligt. Jag har det dokumenterat svart på vitt. (Jag kan klippa in det här igen om du vill så att fler kan se)
2. Jag syftar inte på dig i någon annan tråd. Förstår inte vad du talar om.
3. Ge hit länken då!

Beträffande hundrädsla så är jag inte ett dugg rädd för hundar. Har en egen stor hund. Tycker bara att kamphundar är ytterst olämpliga i dagens samhälle.

Starstriker;2843517 Watson tyckte själv att nämnda hunds beteende var helt normalt. Det var ju en kamphund :va :confused: "Äääääh skrev:
Detta har jag inte formulerat, nej... Det var din tolkning av vad jag skrev, men det är skrivet som om det är jag som har formulerat det....
Skitsamma... Spelar ju fortfarande ingen roll, eftersom jag aldrig har hävdat att en staff är ullegulligpluttsnutt, även om du gärna vill få det till det....
Jag vet FORTFARANDE precis vad jag har i kopplet och har vetat det sen jag köpt henne. Jag köpte henne inte för att hon ska gå ihop med alla hundar. Däremot ville jag ha en hund som klarar att det kommer hem mycket folk, och olika folk varje dag, eftersom det är så mitt liv ser ut. Ville inte ha en hund som blir sönderstressad av det....
Det är EN av anledningarna till att jag köpte staff.... Men det har jag skrivit förut...

/Carin

Detta har jag inte formulerat, nej... Det var din tolkning av vad jag skrev, men det är skrivet som om det är jag som har formulerat det....

Jag har aldrig hävdat att det är du som skrivit det där. Det där skrev jag.

Länka också till motionen som är inlämnad av engelska kennelklubben och går att läsa om på deras hemsida.

Jag är nyfiken.

Jag har aldrig hävdat att det är du som skrivit det där. Det där skrev jag.

Länka också till motionen som är inlämnad av engelska kennelklubben och går att läsa om på deras hemsida.

Jag är nyfiken.

Fortfarande så kan det lätt tolkas som om det är jag som har skrivit, och sånt larv ogillar jag starkt!

http://www.thekennelclub.org.uk/cgi-bin/search.cgi?qt=dangerous+dag+act&x=0&y=0

Ingen motion.... Ett förslag än så länge... Finns massor att läsa där. Good stuff.

/Carin

Ni kom ju tidigare fram till att generallisering inte var okej nånstans.

Det är ju som att säga att alla polacker och ryssar är tjuvar bara för att just dom nationaliteterna är överrepresenterade här när de gäller stölder av båtmotorer.

Skärpning!

Bara för att en del hundar bits gör inte rasen i sig farlig!

Va? Jag har bara skrivit att generalisering inte är okej i ironisk mening, naturligtvis är generaliseringar okej!
Men strunt samma, du snackar om polacker och ryssar när jag jämför med vapen. Varför? Jag har inte ens generaliserat, jag har exemplifierat. ;)

Fortfarande så kan det lätt tolkas som om det är jag som har skrivit, och sånt larv ogillar jag starkt!

http://www.thekennelclub.org.uk/cgi-bin/search.cgi?qt=dangerous+dag+act&x=0&y=0

Ingen motion.... Ett förslag än så länge... Finns massor att läsa där. Good stuff.

"I England har det nu kommit förslag om att lagändra "dangerous dog act""

Jadu, och i Sverige har det kommit förslag om att legalisera både droger och vapen, men jag har inte sett något av det ännu.

Men skrev du inte att det var en motion? Och en motion gör väl ingen nytta på bordet hos den engelska kennelklubben? Rätt långt kvar till lagförslag där va?

Du säger att du vet exakt vad du har i änden av kopplet. Vet du verkligen det? Kvinnan med hunden (minns ej vilken ras) som hoppade på JDn som omtalats tidigare var "professionell hundägare". Hon visste förhoppningsvis också vad hon hade för hund, men trots detta anfölls JDn.

Tänk om det hade varit ett barn? Allvarligt? Den kvinnan hade ju INGEN koll på sina hundar när det kom till kritan. De lydde inte ens kommando utan hon fick ta till våld för att de skulle släppa den stackars lilla hunden. Det skulle inte förvåna mig om det här dessutom var "märkeshundar" med stamtavla.

Är det såhär bra du känner dina hundar?

Du skriver även såhär på ett annat ställe:

"Kia har aldrig visat att hon ogillar en viss sorts hundar, utan det är sporadiskt. Vissa går hon inte ihop med bara, och då känns det dumt att utmana ödet. :) Tror inte att detta är rasspecifikt, men det blir värre när en staff visar sitt ogillande än när en tax gör det.... :)"

Tänk om din ullegulle Kia en dag kommer på att hon inte gillar vissa barn?

Det blir värre när en staff visar sitt ogillande än när en tax gör det...............

Det är exakt det här jag menar. Kamphundar är totalt överflödiga.
Förbjud avel och import så är problemet ur världen om 10 år. Kommer det nya kamphundsraser så förbjuder vi dom också. Skitenkelt.

Klart man kan förbjuda saker och ting, men problemet är knappast ur världen för det.

Nej, det är klart att alla problem inte försvinner automatiskt men med det resonemanget kan vi ju tillåta allt annat som är förbjudet idag som vi ändå har problem med.

Nej, det är klart att alla problem inte försvinner automatiskt men med det resonemanget kan vi ju tillåta allt annat som är förbjudet idag som vi ändå har problem med.

Du missförstod mig. Jag tyckte att meningen "Förbjud avel och import så är problemet ur världen om 10 år" var orealistisk. Det är ingen nyhet att förbud på varor med stor efterfrågan öppnar stora möjligheter för handel på fel sida lagen. Som sagt är det djur det handlar om här och inte droger eller vapen vilket gör saken lite annorlunda.

Du missförstod mig. Jag tyckte att meningen "Förbjud avel och import så är problemet ur världen om 10 år" var orealistisk. Det är ingen nyhet att förbud på varor med stor efterfrågan öppnar stora möjligheter för handel på fel sida lagen. Som sagt är det djur det handlar om här och inte droger eller vapen vilket gör saken lite annorlunda.

Varför gör det saken annorlunda?
Lejon, hyenor och delfiner är förbjudna och jag ser faktiskt ingen svarthandel med såna.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back