Måste bara dela med mig av det som hände mig å min polare ida på våran första runda ute med hojarna!
vi är på väg hem till min mor på öland( bonnland mkt allvar längs vägarna), vägarna vi kör är 70/90. Första incidenten följer såhär : vi kommer åkandes jag först han efter, precis kört igenom en lite dunge på sidorna av vägen, en raksträcka framför oss på ett par hundra meter vi ligger kanske i 120 klm/h
Ja ser framför mig en bil som vi kommer ifatt ganska fort ?!
Jag börjar motorbromsa men ser ganska snart att bilen inte rör sig!!
mitt på en 90 väg den står alltså still utan blinkers åt något håll!!?? vi hinner med nöd å näppe bromsa innan vi är precis bakom bilen då ja slänger fingret på tutan , personen i bilen( äldre dam med en passagerare ålder svår att säga!)
Slänger då i sin blinkers då hon suttit å pekat åt sidan å pratat med sin vännina bara vrider på ratten svänger in på den lilla grusvägen åt vänster kollar inte backspegel eller sånt ne ne!!
(kunde ju kommit någon mer bakom liksom!!! vi fortsätter sen lite lugnt hem till mor på kaffe!
Del 2!
Vi är på väg hem nu kör polaren före mig vi kör inte fort men inte sakta typ 90 kanske på 70 väg.. de kommer en go kurva framför oss som är ganska skymd ja lägger mig runt åttio tänker glida igenom , men ser sen att mitt i kurvan står det en bil eller den rullar typ kryp fart fram !!
?? Polaren får bromsa te lite men kör sen över i motsatt vägsida förbi bilen möter med sekunden till godo en bil som får bromsa rejält ... tyvärr...
jag hinner däremot bromsa kör å stannar framför bilen då mkt j#vla irriterad,
Dom kör upp jämte mig vevar ner rutan ( 2 pensionärer ) Ja frågar rätt ut va fan håller ni på med allvarligt talat ni kan ju för helv!#e inte stå still eller krypköra igenom en dold kurva!! vad tänker ni med??
Tanten säger då men han höll ju på att köra på oss!
Då blir man ju i princip galen : Är det så jävla lustigt tycker du när ni står nästan still här?? han fick ju nästan köra på bilen han mötte!!
Då säger gubben nått nästan lika idiotiskt..
Men ja känner hur han stinker gammal öl typ!!
Jag avbryter han å frågar : Ursäkta men är du verkligen nykter?? du stinker nämligen sprit! hör inte vad han säger tillbaka är så förbannad!! ja backar lite fö kolla gubbens reg plåt sen säger ja till han att ja kanske skulle ta å ringa polisen! han bli lite skakig i rösten sen orka ja inte glo på fanskapet mer slänger ner visiret å drar.. möter då min kompis som vänt för att kolla vad ja donade med !?
När vi sen pratat om va som hände sa han att gubben aldrig körde så länge han såg honom i backspeglen,, antagligen vågade han inte fortsätta ? men ja ringde aldrig snuten vet inte vad som varit bäst men man blir ju så arg när vi mc förare få så mkt skit sen finns det precis lika mkt idioter i bilarna men de e sällan det är lika illa!!
Ja känns bra nu allafall ,hemma hela båda 2 tack gode gud för det!!
vi är på väg hem till min mor på öland( bonnland mkt allvar längs vägarna), vägarna vi kör är 70/90. Första incidenten följer såhär : vi kommer åkandes jag först han efter, precis kört igenom en lite dunge på sidorna av vägen, en raksträcka framför oss på ett par hundra meter vi ligger kanske i 120 klm/h
Ja ser framför mig en bil som vi kommer ifatt ganska fort ?!
Jag börjar motorbromsa men ser ganska snart att bilen inte rör sig!!
mitt på en 90 väg den står alltså still utan blinkers åt något håll!!?? vi hinner med nöd å näppe bromsa innan vi är precis bakom bilen då ja slänger fingret på tutan , personen i bilen( äldre dam med en passagerare ålder svår att säga!)Slänger då i sin blinkers då hon suttit å pekat åt sidan å pratat med sin vännina bara vrider på ratten svänger in på den lilla grusvägen åt vänster kollar inte backspegel eller sånt ne ne!!
(kunde ju kommit någon mer bakom liksom!!! vi fortsätter sen lite lugnt hem till mor på kaffe!Del 2!
Vi är på väg hem nu kör polaren före mig vi kör inte fort men inte sakta typ 90 kanske på 70 väg.. de kommer en go kurva framför oss som är ganska skymd ja lägger mig runt åttio tänker glida igenom , men ser sen att mitt i kurvan står det en bil eller den rullar typ kryp fart fram !!
?? Polaren får bromsa te lite men kör sen över i motsatt vägsida förbi bilen möter med sekunden till godo en bil som får bromsa rejält ... tyvärr...jag hinner däremot bromsa kör å stannar framför bilen då mkt j#vla irriterad,
Dom kör upp jämte mig vevar ner rutan ( 2 pensionärer ) Ja frågar rätt ut va fan håller ni på med allvarligt talat ni kan ju för helv!#e inte stå still eller krypköra igenom en dold kurva!! vad tänker ni med??
Tanten säger då men han höll ju på att köra på oss!
Då blir man ju i princip galen : Är det så jävla lustigt tycker du när ni står nästan still här?? han fick ju nästan köra på bilen han mötte!!
Då säger gubben nått nästan lika idiotiskt..
Men ja känner hur han stinker gammal öl typ!!
Jag avbryter han å frågar : Ursäkta men är du verkligen nykter?? du stinker nämligen sprit! hör inte vad han säger tillbaka är så förbannad!! ja backar lite fö kolla gubbens reg plåt sen säger ja till han att ja kanske skulle ta å ringa polisen! han bli lite skakig i rösten sen orka ja inte glo på fanskapet mer slänger ner visiret å drar.. möter då min kompis som vänt för att kolla vad ja donade med !?
När vi sen pratat om va som hände sa han att gubben aldrig körde så länge han såg honom i backspeglen,, antagligen vågade han inte fortsätta ? men ja ringde aldrig snuten vet inte vad som varit bäst men man blir ju så arg när vi mc förare få så mkt skit sen finns det precis lika mkt idioter i bilarna men de e sällan det är lika illa!!
Ja känns bra nu allafall ,hemma hela båda 2 tack gode gud för det!!