PS 3 fran japan ?

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Sitter i tokyo just nu, funderar ar det nan som har koll pa om konsolen funkar med spelen fran sverige eller om det ar som med gamla ps1\an ?

Funderar isafall pa att kopa en, vad tror ni ska man kopa 20 eller 60 gig harddisken ?

Köp den största :yoparty

Du får bättre pris och prestanda där. De som släpps här blir snäppet sämre ju

Finns tydligen ingen regionskodning på spelen...än så länge, så du kan lugnt köpa den där om du vill.

Dock fungerar det inte att se på svenska filmer.

Köp den största :yoparty

Du får bättre pris och prestanda där. De som släpps här blir snäppet sämre ju

Ännu en som läst för mycket skitartiklar på www.e24.se :rolleyes:

Last edited:
hmm inte se svenska filmer da ar det ju skit...hmm antar att jag kommer att angra mig om jag inte koper en, men just nu sa lutar det at att jag skiter i det iaf. kanns drygt att slapa med sig hem

Köp en 60GB och plocka hem till Sverige, kommer du på att du inte vill ha kvar den sälj den för 5K vilket är 1K billigare än i Sverige och vad den kostar i Japan vad jag förstått. Dvd-filmer borde fungera då Japan och kör med R2 (eller gör dom det?), iaf svenska spel kommer att funka och med Blu-ray filmerna ser kodningen ut så här http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc#Region_codes

Funderar isafall pa att kopa en, vad tror ni ska man kopa 20 eller 60 gig harddisken ?

Kommer 20 giggaren med trådlöst nätverkskort inbyggt? Om inte så hade jag köpt den större. Hade jag nog iofs ändå. Brukar väl följa mde lite annat godis också förutom den större HD:n...?

Hmm ni borjar overtyga mig om att kopa en anda.
Nja inte for snal men just nu har jag 100 andra saker att lagga pengarna pa an ett tv\spel.

Kommer 20 giggaren med trådlöst nätverkskort inbyggt? Om inte så hade jag köpt den större. Hade jag nog iofs ändå. Brukar väl följa mde lite annat godis också förutom den större HD:n...?

Det som 60bg-versionen har men som inte 20gb-versionen har är följande;

1. Trådlöst närverkskort.
2. Minneskortläsare.
3. Större hårddisk.
(4. Lite snyggare design. Om jag inte minns fel så är även chassit nästan transparant i ljuset.)

Hmm ni borjar overtyga mig om att kopa en anda.
Nja inte for snal men just nu har jag 100 andra saker att lagga pengarna pa an ett tv\spel.

Jo jag förstår, det börjar bli vår nu så! :)

Last edited:
Är inte alla spel skit hittils? Ska nog vänta tills de gått ner nå jävulskt eller till metal gear släpps.

Är inte alla spel skit hittils? Ska nog vänta tills de gått ner nå jävulskt eller till metal gear släpps.

Ja vet inte riktigt eftersom jag inte fått min konsoll ännu men vissa av spelen har iaf fått ca 9.0 i betyg på ign.com och det bör inte vara "skitspel" ;)

Ja vet inte riktigt eftersom jag inte fått min konsoll ännu men vissa av spelen har iaf fått ca 9.0 i betyg på ign.com och det bör inte vara "skitspel" ;)

Möjligt. Jag blev faktiskt lite sugen på att köpa ett nu också när jag hörde det där om att byta in ps2 på game. 4000kr rabatt för att lämna in nånting som man inte behöver är ju the deal of a lifetime.

Vad är det som blir sämre på de svenska konsollerna?

Må E24 brinna! :rolleyes:

Hela Europa får likadana konsoller.

Skillnaden mellan konsollerna som såldes vid lanseringen i USA & Japan osv är att nu har dom tagit bort ett chip som fixade att det gick att köra PS1 och PS2-spel, istället så kör dom emuleringen via mjukvara på dom nya konsollerna. Även USA & Japan får dessa framöver.

Denna mjukvara kommer allt eftersom att uppdateras för att stödja fler spel och emuleras bättre.

Vad är det som blir sämre på de svenska konsollerna?

Ingenting som jag har förståt det. Det som är ändrat är att dom bytt från hårdvara till mjukvara när det gäller emuleringen av PS2 och PS1 spel... Om något är det en fördel för då kan man uppgradera drivrutiner! Sen är processorn bytt mot en mindre och strömsnålare...

Detta är vad jag har läst mig till på diverse forum...Att den skulle vara sämre tror jag inte riktigt på...

ÄDIT:
fcuk... där va jag 2:a på bollen.... :huvet

faan jag fick spelet idag men jag måste ju vänta tills imorn på konsollen... får bli att lägga sig tidigt som man gjorde när man va lite innan julafton :huvet

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg