Dåligt intresse för 250SP, ER6 & SV650 klassen

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Med tanke på alla inlägg och snack om den nya serien så blir man lite fundersam när man kollar in http://www.erf.nu/Team/index.asp?S=2

Endast 6 st anmälda, varför är intresset så svalt, beror det på att dom begränsade serien till B-förare eller är det bara så att dom flesta inte har anmält sig ännu.
 
Med tanke på alla inlägg och snack om den nya serien så blir man lite fundersam när man kollar in http://www.erf.nu/Team/index.asp?S=2

Endast 6 st anmälda, varför är intresset så svalt, beror det på att dom begränsade serien till B-förare eller är det bara så att dom flesta inte har anmält sig ännu.

Det kan komma fler anmälan tror jag.. Folk väntar och ser hela tiden...

De e en skitcool serie och den kommer komma igång..

Funderar dock kring en 400cc serie om nu ljudkraven för 2T blir för stränga...
 
Last edited:
tja... jag ville köra men det fick man ju inte.. :(
 
Vet alla vart dom ska anmäla sig då? Har det gått ut information till alla som körde klassen förra året?
I vanliga fall så har väl anmälan skett genom roadracing.se.
 
Vet alla vart dom ska anmäla sig då? Har det gått ut information till alla som körde klassen förra året?
I vanliga fall så har väl anmälan skett genom roadracing.se.

Kanske Johnny kan lägga en notis,, stor o fin,, med länkar på förstasidan så alla påminns och får rätt info.... :tummenupp
 
Öppna för A-förarna förfan! Inte konstigt att det är tunt.. :mad:
 
:hej jag är iaf anmäld

tror dom flesta anmäler sig snart

Maffan se till att hojen blir klar :mad: :pannkyss
 
:hej jag är iaf anmäld

tror dom flesta anmäler sig snart

Maffan se till att hojen blir klar :mad: :pannkyss

Den blir klar när alla dom andra hojarna e klara,, den e prio nummer längst ner, just nu,, ERF herr och dam, alla sponsrade ska ha sina saker, SEN kommer ER6 hojen... men det ska väl gå
 

Endast 6 st anmälda, varför är intresset så svalt, beror det på att dom begränsade serien till B-förare eller är det bara så att dom flesta inte har anmält sig ännu.
Skulle inte förvåna mig om klassen öppnas för A förare då :rolleyes
Shit man kanske kan ta en pallplats, ER6 är väl det som gäller?
 
Den blir klar när alla dom andra hojarna e klara,, den e prio nummer längst ner, just nu,, ERF herr och dam, alla sponsrade ska ha sina saker, SEN kommer ER6 hojen... men det ska väl gå

behöver bara kåporna och att ABS kopplas ur korrekt samt ett par bra däck
alla poäng räknas vet du

glöm inte orginal systemet :tummenupp

sen fixar vi resten :pannkyss
 
Det är för mig oförståligt att denna klass ej är öppen för
A förare längre då klassen varken har RM status eller SM status bara en sorts cup status samt att klassen fungerat bra innan med både A förare samt B förare denna klass kunde vara ett forum för både avdankade A förare samt nysatsande B förare att lära av de avdankande.
Idagens roadracing sverige så trodde jag att arrangörerna ville tjäna pengar
men med detta beslutet att endast tillåta B förare så är risken att start fälltet blir litet med den slutsatsen att klassen läggs i dvala
Mitt råd till roadracingsektionen är öppna klassen för
A förare visa att ni inte är en sämre sektion än ni kan ändra ert beslut
 
Håller med om att det ser oroande ut:confused: Vi får hoppas att det snart kommer fler anmälningar, det vore djävligt trist annars.
 
dum fråga kanske men hur är det med Poäng indelningen slåss alla mot alla lr är det aprillia mot aprillia och er6 och resten mot sig själva

fan blev krångligt men ni fattar lr?
 
dum fråga kanske men hur är det med Poäng indelningen slåss alla mot alla lr är det aprillia mot aprillia och er6 och resten mot sig själva

fan blev krångligt men ni fattar lr?

Det är ju numera en enhetsklass som innefattar tvåtakt upp till 250, radfyror upp till 400, fyrtakt twin upp till 650, allt standard, alla mot varandra
 
Det är ju numera en enhetsklass som innefattar tvåtakt upp till 250, radfyror upp till 400, fyrtakt twin upp till 650, allt standard, alla mot varandra

kommer iaf blir tufft med er6:an den är ju långt ifrån bäst både SV650 och 250 går bra på banan
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top