Ni med ögonbrynspiercing...

hade piercing i ögonbrynet i 1 år när jag spelade hockey. de resulterade i att jag alltid såg ut att ha fått stryk... dvs ena ögonbrynet var jämt dubbelt så stort som de andra...

har aldrig haft problem med ringen i ögonbrynet när hjälmen ska på o av. man lär sig vara försiktig med kläder, hjälm etc.

Jag har alldrig haft problemet med ögon persing, därimot med en allbert som skaver mot tanken. Prova med en sånn vettja :tummenupp

Jag har samma problem. När man brassat på bakhjulet ett tag och suttit på tanken med benen över styret så är det ganska jobbigt när den fastnat i tanklocket.

Inte dags att inse att du inte är 20 år längre? :va
:D
roflmao.jpg

Personligen tycker jag piercings överlag är lite småäckliga...

Men för att återkomma till frågan som ställdes då..

Är det inte möjligt att, som man kan göra med örhängena, helt enkelt ta ut smycket så länge man behöver ha hjälmen på för att sen sätta i det när man är klar?? Eller funkar inte det... :va

Personligen tycker jag piercings överlag är lite småäckliga...

Men för att återkomma till frågan som ställdes då..

Är det inte möjligt att, som man kan göra med örhängena, helt enkelt ta ut smycket så länge man behöver ha hjälmen på för att sen sätta i det när man är klar?? Eller funkar inte det... :va

NÄ, det funkar inte :huvet

Okej, jag vet att jag kommer att ångra att jag frågar dig.....
Men varför funkar inte det då?? :va
Och hur vet du det?? :va

Kroppen läker olika snabbt på olika ställen. I ögonbrynet är det säkert väldigt svårt att sätta i stiftet själv. Ofta går man till sin piercingstudio för att byta piercings i "köttigare" delar på kroppen.

Jag tror att kirurgtape är the thing, ting!

/Carin

Jag tror att kirurgtape är the thing, ting!

/Carin

"Thing, ting" :fniss vitsigt Cajin :hihi

Ja helt rätt..olika delar av kroppen läker snabbare än andra. Hål (piercade) i slemhinnor i mun o näsa växer igen på så kort tid som 4 timmar. Nytagna hål växer i hop snabbt öht när det inte är ett smycke på plats..så att ta ut ett smycke innan den rekommenderade tiden är helt idiotiskt. Kirurgtape säger jag bara. Its the shizzle :fakta

Okej, jag vet att jag kommer att ångra att jag frågar dig.....
Men varför funkar inte det då?? :va
Och hur vet du det?? :va

För om man har en hjälm med rätt storlek så är det trångt nog att få på och ta av utan en massa ringjävlar som är ivägen å fastnar i kanten till visirhålet..

Sen tänkte jag skriva en fulstory om hur ansiktet ser ut efter att man slitit bort just nämnda ring, men det låter jag nog andra att testa ut. Hoppas jag har fel så slipper man hjälpa till å sponsra sjukvården för sånt skit åxå i sommar.

Men visst är det snyggt med ansiktet fullt av järnskrot, specielt när man är 40+. :D

Ja helt rätt..olika delar av kroppen läker snabbare än andra. Hål (piercade) i slemhinnor i mun o näsa växer igen på så kort tid som 4 timmar. Nytagna hål växer i hop snabbt öht när det inte är ett smycke på plats..så att ta ut ett smycke innan den rekommenderade tiden är helt idiotiskt. Kirurgtape säger jag bara. Its the shizzle :fakta

Även gamla! På andra ställen...
Två av mina piercingar "självdog" när jag var sjuk i influensa för två veckor sedan. Den ena av dem hade aldrig läkt riktigt bra (3 år) och började vara ganska mycket så fort jag blev minsta sjuk (förkyld... rätt märkligt btw). Nu för två veckor sedan blev det all time low och det kändes som den var tillbaka på första läkveckan plus infektion... så jag tog ur båda för rengöring och desinfektion, men kommer inte ihåg att sätta inte tillbaka dem förens flera timmar senare. Då hade kanalerna dragit ihop sig så mycket att det var snudd på omöjligt att få tillbaka skroten igen. Så jag sket i det... jag var för sjuk för att vilja jävlas med mig själv på det sättet.

Sen fyller jag ju 30 snart så det var väl lika bra... :tungan :rolleyes:

Jag får ta ut ytterligare en vid 40 och den sista vid 50. Så jag inte sitter på hemmet sen och chockar alla ynglingar genom att vara trashig. :hihi

Ögonbrynet verkar vara ett för krångligt ställe att pierca sig på i förhållande till den estetiska vinsten... jag hade bangat och valt ett (som jag iof redan gjort) annat ställe.

Last edited:
Även gamla! På andra ställen...
Två av mina piercingar "självdog" när jag var sjuk i influensa för två veckor sedan. Den ena av dem hade aldrig läkt riktigt bra (3 år) och började vara ganska mycket så fort jag blev minsta sjuk (förkyld... rätt märkligt btw).

Det är ganska logiskt egentligen. Om du har piercat dig på ett ställe som pga fukt eller friktion eller dålig circulation inte läker så har du ett område där bakterier samlas (pga av den fuktiga miljön i "såret" dvs mellan smycket och huden där hålet är gjort, det "oläkta").

Om kroppen är i tiptop form så lyckas imunförsvaret hålla det på en rimlig nivå..inte så att det läkte tydligen men så att det iallafall inte var infekterat o varigt. Men såfort kroppen är belastad på annat vis och svagare i imunförsvaret tar dessa små opotunister chansen och skapar infektioner.

Piercingar kan därför vara mindre bra för vissa personer som har taskigt imunförsvar eftersom det kan uppstå infektioner som tär ytterligare på imunförsvaret.

För om man har en hjälm med rätt storlek så är det trångt nog att få på och ta av utan en massa ringjävlar som är ivägen å fastnar i kanten till visirhålet..

Sen tänkte jag skriva en fulstory om hur ansiktet ser ut efter att man slitit bort just nämnda ring, men det låter jag nog andra att testa ut. Hoppas jag har fel så slipper man hjälpa till å sponsra sjukvården för sånt skit åxå i sommar.

Men visst är det snyggt med ansiktet fullt av järnskrot, specielt när man är 40+. :D

Shit va tacksam jag blev över att bara vara 20+ så jag slipper sätta en massa järnskrot i ansiktet då... :yoparty

Det är ganska logiskt egentligen. Om du har piercat dig på ett ställe som pga fukt eller friktion eller dålig circulation inte läker så har du ett område där bakterier samlas (pga av den fuktiga miljön i "såret" dvs mellan smycket och huden där hålet är gjort, det "oläkta").

Om kroppen är i tiptop form så lyckas imunförsvaret hålla det på en rimlig nivå..inte så att det läkte tydligen men så att det iallafall inte var infekterat o varigt. Men såfort kroppen är belastad på annat vis och svagare i imunförsvaret tar dessa små opotunister chansen och skapar infektioner.

Piercingar kan därför vara mindre bra för vissa personer som har taskigt imunförsvar eftersom det kan uppstå infektioner som tär ytterligare på imunförsvaret.

Jo visst är det så. :)

Jag tror att den dåliga läkningen på ena sidan beror på "att den tog illa" i eller i närheten av en liiiiten talgkörtel som bidrog till att såret aldrig riktigt torkade upp. Det såg så ut vid närmare studier... :gnissla
Det läkte iaf på rödaste rappet när skroten försvann, föga förvånande. :)

Glöm hjälm och piercing, jag försökte när jag var i mopedåldern men det fungerar helt enkelt inte.

Back