Småkryp, sommar, blä

smallsocks

Sporthojsnörd
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Okej det som suger att våren kommer och sommaren är att alla småkryp som ska DÖÖÖÖÖÖ kommer fram..

Satt precis framför soffan och skulle äta min mat och se lite på TV. då något helt plötsligt attackerar mig i svanken/ryggen och jag smäller till med handen där o drar bort något så det försvinner och jag har nu letat efter något småkryp mosat eller nåt...

Det jag hitta var... två krossade russin under soffan... hm...
Vart fan är krypet? så vitt jag vet kryper inte russin...

Häromdan när jag tog en cigg vid bakdörren så kröp det en stor spindel på min fot också och den åkte ut illa kvickt. Fan jag hatar småkryp.
Kan det ha varit hans kompis som kom för att hämnas?

Jag storstädade igår också (faktiskt) så jag borde hitta krypet men det gör jag inte...

grrr, nån som har några tips på hur man kan föra krig mot alla småkryp?
Gardera sig typ?

Förra sommaren hade jag myrinvasion i köket och jag la ut såna där vita askar som man kan köpa på ICA och det tog bort dom flesta även fast man fick döda några själv ca 10 om dagen när man lagade mat.

Tips nån?

Okej det som suger att våren kommer och sommaren är att alla småkryp som ska DÖÖÖÖÖÖ kommer fram..

Satt precis framför soffan och skulle äta min mat och se lite på TV. då något helt plötsligt attackerar mig i svanken/ryggen och jag smäller till med handen där o drar bort något så det försvinner och jag har nu letat efter något småkryp mosat eller nåt...

Det jag hitta var... två krossade russin under soffan... hm...
Vart fan är krypet? så vitt jag vet kryper inte russin...

Häromdan när jag tog en cigg vid bakdörren så kröp det en stor spindel på min fot också och den åkte ut illa kvickt. Fan jag hatar småkryp.
Kan det ha varit hans kompis som kom för att hämnas?

Jag storstädade igår också (faktiskt) så jag borde hitta krypet men det gör jag inte...

grrr, nån som har några tips på hur man kan föra krig mot alla småkryp?
Gardera sig typ?

Förra sommaren hade jag myrinvasion i köket och jag la ut såna där vita askar som man kan köpa på ICA och det tog bort dom flesta även fast man fick döda några själv ca 10 om dagen när man lagade mat.

Tips nån?

Är det svartmyror du brukar ha i köket?

Ta och tvätta av alla ytor med diskmedel. Så att dom inte hittar någon mat eller vätska. Sen kan du ta diskmedel och dra ut ett sträck/linje där du vet att dom kommer. Från t ex från fönstret. Smeta ut ett tunt lager med diskmedel. Där vill dom absolut inte gå.

Får dom ingen mat så skiter dom i att besöka ditt kök. Så ha ingenting framme. Absolut inget socker eller saft.

Köp hem en flaska Radar. Alltid bra om det skulle komma in en geting eller rent utav en bålgeting.

Jag har själv ingen skräck för insekter. Men jag är gift med en som är löjligt "rädd" äcklad av våra vänner. Han kan vara rätt komisk att titta på då det kommer en skalbagge/geting farandes.

Jag hatar alla "bugs" som kryper runt och bara är äckliga.

Brukar ha en hårspray till hands, funkar på de flesta smådjur.
På getingar fungerar en blomspruta med lite fulgrogg i. Provade i somras på altanen och det visade sig vara väldigt effektivt.

Jag har väldigt rent i köket för att undvika att de ska komma, o ingen mat framme, inte ens bröd eller nåt.
Vet ej om det är svartmyrer, de är väldigt små iaf.
Fast de var inte just problemet nu utan de försvann sakta men säkert med de där Ice grejerna jag köpte... O får hoppas de inte kommer tillbaka i sommar. Men nu tänkte jag om man kan föra krig mot alla sorters insekter, kan man köra diskmedel, gillar inte spindlar o sånt krypavskum sånt heller?
Köra diskmedel där de borde kunna "krypa" in alltså..

Vad är radar för något? Spray?

Det värsta var nog när jag sov o en trollslända landade i mitt ansikte. DET SÖG!

Last edited:
Haha..... det roliga är att jag känner igen mej.
Får typ panik när det kommer ett kryp i närheten.
Har du kollat på en kamelspindel? Finns i någon annan tråd.

Haha..... det roliga är att jag känner igen mej.
Får typ panik när det kommer ett kryp i närheten.
Har du kollat på en kamelspindel? Finns i någon annan tråd.

Skämtar du eller?

Menar du att jag ska köpa en STOR spindel, för att han ska äta upp små spindlar?

Eller är jag ute o cyklar eller? Hitta tråden please :)

/.../

Det värsta var nog när jag sov o en trollslända landade i mitt ansikte. DET SÖG!

De där stora skalbaggarna med långa spröt måste vara de onödigaste och äckligaste varelser som finns. Man liksom förtränger dem ända tills de överfaller en.

De där stora skalbaggarna med långa spröt måste vara de onödigaste och äckligaste varelser som finns. Man liksom förtränger dem ända tills de överfaller en.

De skall dö, de är läskiga o anfaller en o försökter bita en. alla småkryp

Det du skall göra nästa sommar om det kommer fler myror är att ringa anticimex, hatar själv kryp.

Fick problem med myror när på sommare förut. Ringde anticimex (gick på hemförsäkringen). Dem kom hem o sprutade nå gift i hela huset. Sen fick man inte vistas där i nåra timmar.

Skit bra inte sett ett ända kryp där på bra länge!

Men städa ordentligt överallt så brukar myror o annat shit också minska..

Skit bra inte sett ett ända kryp där på bra länge!

Men städa ordentligt överallt så brukar myror o annat shit också minska..

Hjälpte det mot andra kryp också? typ att de inte gilla giftet också kanske eller något? :)
Isf ska jag lätt göra det!

Dom enda kryp jag riktigt ogillar är fästingar och möjligen kackerlackor.

Sen har vi ju inte så många fler sorters kryp som kan tillfoga oss någon större skada (utom om man är allergisk) i det här landet.

Jag skulle IOFS inte sakna jordgetingar heller, men det är inte så att jag går omkring och är rädd för dom.

Dom enda kryp jag riktigt ogillar är fästingar och möjligen kackerlackor.

Sen har vi ju inte så många fler sorters kryp som kan tillfoga oss någon större skada (utom om man är allergisk) i det här landet.

Jag skulle IOFS inte sakna jordgetingar heller, men det är inte så att jag går omkring och är rädd för dom.

Nej men getingar o sånt kan man slå till så de flyger iväg.
Men spindlar, kryp o sånt kan döda en, har du inte sett "starship troopers"?

Nä, ok det är väl inte direkt att man går upp i tak eller har fobi men jag hatar spindlar, ser jag en någonstans i lgh ja då åker den fan ut snabbt, men kryper den på mig ja då sånt hatar jag! dessutom är spindlar jävligt snabba...

Satt hemma hos farsan en gång o kollade på TV med bröderna o då var det "spindelsommar" dvs as mkt spindlar i hans garage o ibland gick de in till TV rummet o jag såg något svart springa snabbt från en byrå till TV... o sa det till dom andra att det måste varit en spindel eller nåt
å dom bara: nej nej skärp dig du såg fel...

Sedan sprang den från tv till en annan möbel o då skrek jag tiitta! o de andra såg den, o då letade vi efter den, o vi hitta den inte?? då tittar vi runt oss och helt plötsligt är den på andra sidan väggen o tittar på oss med onda ögon!

Den putta vi ner i en låda o gick iväg 2-3 km från huset för att släppa ut... vi vågade inte precis utanför dörren då vi trodde den skulle komma tillbaka... haha!

Bifogar fil så ni ser ungefärlig storleken på spindel, mallen är en snusdosa :)

Bifogat

• mall.JPG
    mall.JPG
    4.8 KB · Visningar: 82
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu