Småkryp, sommar, blä

Det jag hitta var... två krossade russin under soffan... hm...
Vart fan är krypet? så vitt jag vet kryper inte russin...

Om de ligger tillräckligt länge under soffan så kommer de gå till anfall till sist. Tro mig. Jag har också blivit attackerad av russin... :D

Är du säker på att det var russin? Isf är jag rökt :D

Tror det var russin. Alternativt så var det väää ää ää äää ääääldigt gamla chilinötter från min födelsedagsfest i slutet på oktober som muterat till russin.

Hursomhelst så kom de farande med en jävla fart. Ren tur att jag hade en burk skinnimpregnering framme och lyckades parera dem med den. Var dock tvungen att skaffa en ny burk sen...:rolleyes:

Hatar du spindlar så köper du Ardap som används inom växtodling mot t ex spinn och falskt spinnkvalster. Eftersom spindlar ej är insekter utan spindeldjur så fungerar inte de vanliga insektsmedlen så bra mot dem.

Ardap däremot fungerar som nervgift för de asen!!!!

måste snart börja träna upp konditionen så man orkar springa från alla getinghelveten i sommar! det absolut värsta som finns :näsblod

Ardap däremot fungerar som nervgift för de asen!!!!

Vart köper man det? ICA?

måste snart börja träna upp konditionen så man orkar springa från alla getinghelveten i sommar! det absolut värsta som finns :näsblod

Du kör ju ifrån dom med MCn o smachar dom mot hjälmglaset :)

ta en flaska spray-deo och en tändare och ha en trevlig grillfest:tummenupp

Nybyggd lgh så vill inte första något dock så gillar jag hur du tänker :)

Last edited:
Haha, härlig berättelse om spindeln som fick smaka på lådans förbannelse.
Men helvetet på jorden är ju ändå malar, det var en stor jävel som flög runt här nyss och jävlades med mig, sprayade nog sönder väggar och tak för att få tag på DEN. Efter att ha träffat på två stycken den senaste veckan så vågar jag knappt öppna en låda eller skåpdörr och ligger vaken till 4 på nätterna.
Er jag en flika? :confused:

Haha, härlig berättelse om spindeln som fick smaka på lådans förbannelse.
Men helvetet på jorden är ju ändå malar, det var en stor jävel som flög runt här nyss och jävlades med mig, sprayade nog sönder väggar och tak för att få tag på DEN. Efter att ha träffat på två stycken den senaste veckan så vågar jag knappt öppna en låda eller skåpdörr och ligger vaken till 4 på nätterna.
Er jag en flika? :confused:

Nej nej malar ogillar jag inte, dom skuttar jag inte ens till när jag ser haha, däremot en spindel med karate egenskaper!! när spindeln sitter still och är lugn är den fin, men när den börjar springa hejvilt då blir jag lite stressad:gnissla

Du kör ju ifrån dom med MCn o smachar dom mot hjälmglaset :)

annars så är det rätt sköj när kryp tar sig in genom ventilationen på hjälmen....
fy faan vilken panik jag fick i somras när jag kände att det började krypa i hårbottnen! så i sommar blir det ingen ventilation för minnesprotesen! ;)

Nej nej malar ogillar jag inte, dom skuttar jag inte ens till när jag ser haha, däremot en spindel med karate egenskaper!! när spindeln sitter still och är lugn är den fin, men när den börjar springa hejvilt då blir jag lite stressad:gnissla

Hahahha ja när den börjar springa o gömma sig och jävlas, ja då jävlar kokar blodet hos en! Den ska dö hehehe :)

annars så är det rätt sköj när kryp tar sig in genom ventilationen på hjälmen....
fy faan vilken panik jag fick i somras när jag kände att det började krypa i hårbottnen! så i sommar blir det ingen ventilation för minnesprotesen! ;)

Hehe då kvävs man ju där inne!

Last edited:
Vart köper man det? ICA?

Finns på Lilla Fiskargatans Trädgårdsbutik i Lund så kolla runt i trädgårdsaffärerna.

Medlet biter bra på andra insekter också har jag märkt. Sprayade in under en list i köket där jag såg en skalbagge smita in. Han kröp kvickt ut igen och låg sen och rykte lite innan han lämnade jordelivet. Då kände jag mig faktiskt lite hemsk...

Nu hittade jag ett småkryp, såg ut som en liten kackerlacka, skulle tagit en bild om min kamera inte var så jävla kass

kanske 1 cm lång o med nån jävla ryggplatta o två sprön där fram, flera ben. måste vara en kackerlacka va?

JAg sa ju att det inte var russin!

Haha nu e jag glad iaf att jag inte är paronid.

Nu hittade jag ett småkryp, såg ut som en liten kackerlacka, skulle tagit en bild om min kamera inte var så jävla kass

kanske 1 cm lång o med nån jävla ryggplatta o två sprön där fram, flera ben. måste vara en kackerlacka va?

JAg sa ju att det inte var russin!

Haha nu e jag glad iaf att jag inte är paronid.

låter som en bärfis... luktar den illa när du jävlas med den?:D

u neeed this

Denna e en hit mot de flesta små kryp...skänker en hel del skade glädje när du riktigt känner hur du plågar dina små ovänner till döds...det ryke, låter o luktar död :D Köp den!! http://www.smack.nu/merinfo.html

Last edited:
Vet inte, den skrek inget när den fick sig ett ofrivilligt bad...

hmm... tror inte att de ska skrika, vad man än utsätter dem för... så det är inget bevis för att det inte var det...:rolleyes: prova att äta upp den, om du sen känner dig allmänt kass och illamående kan det mycket väl ha varit en bärfis:tummenupp eller betydde "ofrivilligt bad" nerspolning i toaletten?:gnissla

Köp hem en flaska Radar. Alltid bra om det skulle komma in en geting eller rent utav en bålgeting.
Den dagen det kommer in en bålgeting i min lägenhet kommer jag sova i bilen tills någon modig och dumdristig människa varit in och dödat den. Hittar jag ingen så bor jag i bilen tills den dött av ålder. Vanliga getingar är nog hemska.

Edit: Förbannat synd angående radar också. Förut så behövde man ju bara spruta lite lätt på vilken insekt som helst för att den skulle vara död innan den tog i marken, nu måste man ju dränka dom i det för att dom ska dö.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...