Aprilia-tråden

Varför köpa från TMP när deras leveranstider suger.......finns andra som har bättre grejor t.o.m....

Barnett skivor,lameller och fjädrar

Tryckplatta

Jag tror det blir billigare från AF1 än TMP..inte säker,har inte räknat....hur som helst så får du en bättre koppling med Barnett än med standard, hur mycket vet jag inte iofs.

/J

Meningarna går isär om Barnett-kopplingen, vissa tycker den är bra, andra säger att den är kass. Problemet verkar vara att kopplingen "driver" mer eller mindre när växeln ligger i trots att man kopplat ur. För vissa så mycket att de får tjuvstopp när de sparkar i en växel. Priset är ungefär detsamma som en original i Sverige och då sponsrar jag hellre Marcussen och kan fråga om hjälp när det behövs, borde hålla 2800 mil som originalet gjorde iaf.
 
Meningarna går isär om Barnett-kopplingen, vissa tycker den är bra, andra säger att den är kass. Problemet verkar vara att kopplingen "driver" mer eller mindre när växeln ligger i trots att man kopplat ur. För vissa så mycket att de får tjuvstopp när de sparkar i en växel. Priset är ungefär detsamma som en original i Sverige och då sponsrar jag hellre Marcussen och kan fråga om hjälp när det behövs, borde hålla 2800 mil som originalet gjorde iaf.

Inget fel på Marcussen men TMP däremot.......
Det kan vara oljetillförselen till kopplingen oxå, såg på apriliaforumet att det är annat munstycke i -06 och framåt som ska minska trycket eller nått och göra kopllingen mer "vänlig".

/J
 
Inget fel på Marcussen men TMP däremot.......
Det kan vara oljetillförselen till kopplingen oxå, såg på apriliaforumet att det är annat munstycke i -06 och framåt som ska minska trycket eller nått och göra kopllingen mer "vänlig".

/J

Inte bestämt mig riktigt för hur jag ska göra med kopplingen. Verkar bli väder nästa vecka, är ni flera som ställer på hojarna om det blir 10-15C?
 
Har du Biltema gel för mitt orkade bara dra runt motorn ett par varv innan det gav upp hade då stått på laddning i två dygn.
Det var i och för sig kanske bara 5 grader i garaget när jag provade men det nya batteriet borde varit bättre än dett gamla som drog runt motorn bättre fast det ej stått på laddning


Skaffade också ett biltema på 12Ah, (14Ah orginal), men det funka inget bra, dock visade sig när jag åkte tillbaka och gnällde att det var fel på det, så jag ska prova det nya idag, får se hur det går.
 
Uppborrade Spjällhus

Hej

Har kommit över extra spjällhus till min RSV 03 och har lite funderingar på att få dem uppborrade till 54mm.

Det tillsammans med PCIII, helsystem, snorkel, BMC filter och bränsletrycksregulator borde ge några extra hk i bänken :D

Någon som vet om någon som kan hjälpa mig med detta jobb, givetvis mot ersättning?

Ha det!

/BW
 
Provade batteriet idag, funka fin fint:tummenupp
 
Har du Biltema gel för mitt orkade bara dra runt motorn ett par varv innan det gav upp hade då stått på laddning i två dygn.
Det var i och för sig kanske bara 5 grader i garaget när jag provade men det nya batteriet borde varit bättre än dett gamla som drog runt motorn bättre fast det ej stått på laddning

Sant.

Touringbutiken.se har Yuasa batterier, dyra som ocker men bättre än orginal.

Jag har Biltemas Gel, det orkade förra sommaren, får väll se om det överlever i år oxå... heh...
Varken mitt Yuasa eller mitt Biltema orkar dra runt mer än ett par gånger, så har hojen stått hela vintern kan man behöva lite bil starthjälp första gången.

Och det är värt 1000kr att slippa gå hem när man har batteri torsk... :hihi
Kör man fler kan man ju alltid putta igång den, kräver "bara" lite övning och vänner med god kondition... :p

Lycka till med batterival.

:hej
 
Sant.

Touringbutiken.se har Yuasa batterier, dyra som ocker men bättre än orginal.

Jag har Biltemas Gel, det orkade förra sommaren, får väll se om det överlever i år oxå... heh...
Varken mitt Yuasa eller mitt Biltema orkar dra runt mer än ett par gånger, så har hojen stått hela vintern kan man behöva lite bil starthjälp första gången.

Och det är värt 1000kr att slippa gå hem när man har batteri torsk... :hihi
Kör man fler kan man ju alltid putta igång den, kräver "bara" lite övning och vänner med god kondition... :p

Lycka till med batterival.

:hej

Snabb fråga... har TLR insprutning eller har den förgasare....gissar på insprutning men är inte säker.. hade en cbr600f med förgasare innan den va lite små svår att få igång på våren.. men millen som har insprutning startar direkt!, fast den har stått i kallgarage över vintern runt -24c vissa dagar.
 
Snabb fråga... har TLR insprutning eller har den förgasare....gissar på insprutning men är inte säker.. hade en cbr600f med förgasare innan den va lite små svår att få igång på våren.. men millen som har insprutning startar direkt!, fast den har stått i kallgarage över vintern runt -24c vissa dagar.

Insprut.
Tidigt försök av Suzuki att får till det, men den är inte "optimal". Så att säga...
Min står i varmgarage, och den är igentligen bara svårstartad om den får stå mkt länge. Fast, kör man i gång motorn en eller två gånger under vintern är det oftast inga problem.
Det är mer problem att starta den varm :hihi :rolleyes:
 
Mätte dom upp ditt gamla batteri och konstaterade att det var kass.
Drar det nya runt spisen rejält eller är det så det skriker vid varje kompressiontillfälle.

Yep, de belastningsprova det och kasserade det!


Den drar riktigt sjysst, hojen startade direkt vid första försöket igår:tummenupp
 
Vevhusventilation

Tidigare i tråden var det lite diskusion om hur man gör med vevhusventilationen då man monterar en öppen luftburk. Jag har löst det så här; Under kolfiberskivan har jag fäst ett filter, en bit 2" rör fullproppat med Deto-stop (små bollar av ihoprullad aluminumtrådar) som ska fånga upp oljan, samt ge den möjlighet att rinna tillbaka. Om nu lite olja skulle slinka förbi iallafall, så hamnar den i uppfångningskärlet som sitter bakom fläkten.
Själva gränsytan med yttervärlden sker med ett vanligt pappfilter, som ser till att det inte kommer in skit bakvägen i motorn. Sitter en liten dräneringsplugg under den burken också, syns dock inte på bilden.

Borde fungera utmärkt tycker jag:tummenupp
 

Bifogat

  • vevhusventilation.JPG
    vevhusventilation.JPG
    135.7 KB · Visningar: 71
Blir grym effektökning på min motor i vår :tummenupp

Airduct.jpg
 
Mera koppling...

Funderar på om det bara är tryckplattan som är dålig på min -99:a eller om även korgen bör bytas....

Har båda delarna men om det inte tjänar något till att byta korgen så hoppar jag gärna över detta.
 
Funderar på om det bara är tryckplattan som är dålig på min -99:a eller om även korgen bör bytas....

Har båda delarna men om det inte tjänar något till att byta korgen så hoppar jag gärna över detta.

En jänkare jag snackat med påstår att det inte tjänar något till att byta korgen. Det som påverkar funktionen är uppdaterade tryckplattan, nyare lamellerna och stålskivorna. Det enda jag vet skiljer är dräneringen av korgen (hål i den nyare).
 
En jänkare jag snackat med påstår att det inte tjänar något till att byta korgen. Det som påverkar funktionen är uppdaterade tryckplattan, nyare lamellerna och stålskivorna. Det enda jag vet skiljer är dräneringen av korgen (hål i den nyare).

Strålande.. då kan jag ju spara nån timma.. Har fullt upp ändå... Fan vet när min sommar kan börja:huvet
 
Hål i tanken....

Hoj!

Jag har ett dilemma. Saken är den att jag behöver plasta ihop två hål i tanken. Någon som vet vad det är för plast? Att det är nylon av något slag vet jag, men måste ha lite mer info då jag ska försöka att få tag på plast att värma i.

Kanske har någon plastat tidigare och vet vad jag kan använda, eller inte skall använda.

/andreas
 
Back
Top