alla gnäller och det är helt ok. det är mänskligt.
men som i detta fall gnälla på en sak, ett icke levande tingest blir däremot felriktat, precis som att det finns en del politiker som vill förbjuda hojjar helt för att 'folk dör utav det'.
att det låter högt här och där, att folk dör i mc olyckor osv osv, är priset vi får betala för att vi har en demokrati. en frihet. att själv bestämma, inom rimliga gränser, för vad jag vill göra. jag vill göra det som är roligt, kul och spännande för mig och FÅR jag det och KAN göra det, så gör jag det. när det trampas på min integritet däremot, ser jag en fara i att 'vi' gör ingenting och låter 'de' lagstifta vidare. för mig blir det mindre frihet, mindre ett liv såsom jag vill ha det. det finns för många regler, lagar och förordningar som hindrar mig att utöva saker och ting för att det tex bullrar för mycket, likväl som att hela samhället blivit trygghetsfixerat.
såsom utvecklingen går idag i nollvision i allt möjligt och trygghets tänkandet, så kommer inte folk tycka att det är konstigt att en dag duscha med hjälm på i en nära framtid.
att gnälla är bra för det visar att vi fortfarande är människor.
att lagstifta för att få folk sluta gnälla, tex att det inte finns någon mer buller, är inte bra. det är då min, din, vår allas frihet blir mindre. och just frihet är det jag värderar allra högst. och det får gärna kosta om det så vill.
Ni som undrar varför de inte gnäller på bilar, glömmer att 80% av alla MC har slipon, medan bara 20% av bilarna har effektsystem. Därför blir inte folk lika irriterade.
OBS! Det här är inga exakta siffror. Men klart folk blir irriterade. Jag bor själv utmed en hårdtrafikerad gata och det är inte kul varken när MC-förare eller bilförare gasar som jävla idioter mitt i natten. Det handlar mer om hänsyn än hur mycket bilen låter, att en sporthoj eller kromsläde åker förbi här i normalt tempo rör mig inte i ryggen men när nån jävla turbovolvo gasar runt, runt, runt i korsningen eller när nån custom-hoj står och gasar vid rödljuset är det en helt annan femma. Det är nog också det som de flesta stör sig på.
Om du i bakhuvudet har en gnutta respekt för din omgivning så ska man alltså inte behöva känna sig träffad. Förhoppningsvis kanske det väcker upp någon respektlös idiot, men en del här verkar reagera på det sättet att "gnäller de? DÅ JÄVLAR SKA DE FÅ HÖRA!". Inte imponerande...