Mc gnället har börjat...

Jag har slip-on liggande, men väljer att köra med originaldämpare för att störa mindre. Trots att jag upplever en satans skillnad i prestanda.

de låter som de är nån som är avundssjuk på att han eller hon inte har hoj :rolleyes: :D

det många missar är väl att ett org.system låter ca 68 db, men du får låta 102,99 db..
jag har blivit stoppad pga hög ljudnivå men vid mätning så hade jag bara 98 db :tungan
:arsele på alla gnällspikar=)

Om vi inte syns så måste vi höras.:D

Undra vad signaturen 'Tyst tack' har för källa på att det är över hälften som har modifierat sina motorcyklar? Säkert någon sjukpensionär som sitter hemma med ALLDELES för mycket fritid som antecknar antalet motorcyklar som har en uppskattad för hög ljudnivå gentemot orginal, och sen skriver en insändare i den lokala tidningen i hopp om att denne ska kunna förändra världen till det bättre.

Vilken nolla... :arsele

Min åsikt.

min låter högt så inihelvete. gick ändå genom besiktningen då jag glömde att sätta i gnistgallret. låter så jävla högt att det gör ont för mig att åka i tunlar och folk som ligger bakom påpekar det.

personligen, I LOVE IT.

tyst tack, gå och självdö.

Last edited:
Akta er får Svenska bostäder :huvet :blah :sissy

kolla klippet e detta ett cccp land (Ryssland) :D man kan ju tro att vi lever i kina :tummenupp

//Robin

haha fyfan va muppiga dom är nu vettu :D Polisen skämmer ju ut oss :mad: är det någon som är med på att plocka upp alla polishojar och lägger ut på blocket? ;) :yoparty :yoparty hahahah

jamen vad säger man?? personer som ska haka upp sig på allt o alla bör lära sig att slappna av och se till att de får sig en resa i sänghalmen,,det brukar hjälpa...(har det sagts till mig) :tuttar

Ni som undrar varför de inte gnäller på bilar, glömmer att 80% av alla MC har slipon, medan bara 20% av bilarna har effektsystem. Därför blir inte folk lika irriterade.

OBS! Det här är inga exakta siffror. Men klart folk blir irriterade. Jag bor själv utmed en hårdtrafikerad gata och det är inte kul varken när MC-förare eller bilförare gasar som jävla idioter mitt i natten. Det handlar mer om hänsyn än hur mycket bilen låter, att en sporthoj eller kromsläde åker förbi här i normalt tempo rör mig inte i ryggen men när nån jävla turbovolvo gasar runt, runt, runt i korsningen eller när nån custom-hoj står och gasar vid rödljuset är det en helt annan femma. Det är nog också det som de flesta stör sig på.

Om du i bakhuvudet har en gnutta respekt för din omgivning så ska man alltså inte behöva känna sig träffad. Förhoppningsvis kanske det väcker upp någon respektlös idiot, men en del här verkar reagera på det sättet att "gnäller de? DÅ JÄVLAR SKA DE FÅ HÖRA!". Inte imponerande...

Ni som undrar varför de inte gnäller på bilar, glömmer att 80% av alla MC har slipon, medan bara 20% av bilarna har effektsystem. Därför blir inte folk lika irriterade.

OBS! Det här är inga exakta siffror. Men klart folk blir irriterade. Jag bor själv utmed en hårdtrafikerad gata och det är inte kul varken när MC-förare eller bilförare gasar som jävla idioter mitt i natten. Det handlar mer om hänsyn än hur mycket bilen låter, att en sporthoj eller kromsläde åker förbi här i normalt tempo rör mig inte i ryggen men när nån jävla turbovolvo gasar runt, runt, runt i korsningen eller när nån custom-hoj står och gasar vid rödljuset är det en helt annan femma. Det är nog också det som de flesta stör sig på.

Om du i bakhuvudet har en gnutta respekt för din omgivning så ska man alltså inte behöva känna sig träffad. Förhoppningsvis kanske det väcker upp någon respektlös idiot, men en del här verkar reagera på det sättet att "gnäller de? DÅ JÄVLAR SKA DE FÅ HÖRA!". Inte imponerande...
:tummenupp :klappar

Men här är det nog kromslädarna som står för det större besväret, även om SH inte är långt efter..

Nu är det så att kromslädarna hörs jävligt lääänge jämfört med en sporthoj!! :D

Hehe känns som akra-helsystemet kmr göra sitt i sommar :D

Btw, vad gör de om dom kör runt i hamnen :va
Dom borde vara glada folk e där o busar runt istället för i staden.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025