Har använt sökfunktionen flitigt på SH så jag tror att jag har hyffsad koll på hur man gör för att byta kopplingsslang och tillhörande olja. Har försett mig ny slang, DOT4 bromsolja för MC, oljekanna, slangar och slangklämmor. Smidigast verkar vara metoden där man efter byte av slang fyller på olja nereifrån för att undvika att få in luft i systemet. Eller har ni andra sätt som är bättre? Hur mycket bromsolja går det åt när man byter ut slang och allt? Räcker en 250 ml???
Måste även ge mig på att byta packning till kåpan som täcker kopplingscylindern på min FZR 1000 -90 eftersom denna börjat läcka olja. Någon som har tips på hur detta görs smidigast. Finns det några tips på fallgropar att tänka på från någon som har bra koll på hur detta ingrepp utförs???
//Jockesurf
Måste även ge mig på att byta packning till kåpan som täcker kopplingscylindern på min FZR 1000 -90 eftersom denna börjat läcka olja. Någon som har tips på hur detta görs smidigast. Finns det några tips på fallgropar att tänka på från någon som har bra koll på hur detta ingrepp utförs???
//Jockesurf