projekt vinterförvaring

Ja det ska bli kul att få papper på vad som hänt efter portningen.. Det vore igentligen mer rättvist om jag provkörde utan nerdrevat ifram.Jag vet inte riktigt hur mycket drevning kan göra!

Väcker den här gammla tråden.
Tre hyfsat starka killar,två bräder skuvade i trappen,och ett spännband sen var den uppe gick väldigt smidigt.Har tyvär inga bilder men trappen var lika brant uppåt:D
Således tog man första "turen" för i år.Med portad topp och nerdrevat ett kugg fram så var det rätt spännande provkörning,Jag blev väldigt nöjd med resultatet. Nu kan jag koppla upp den på 3an i ca 70-75 precis som jag ville ha den( förr fick jag bara upp den på 2an i 55km/h)den orkade inte det tidigare.Skall tilläga att inga munstycken har blivit utbytta eftersom jag tänkte bänka den för att få den optimalt inställd.Så med nya munstycken kanske det blir en raket:tummenupp

Det var trevligt att höra/läsa! :)
Lite nya munstycken kan säkerligen toppa upp det hela ytterligare, men ffa VET du ju att du inte åker magert, vilket annars kan oroa en lite...

Nästa gång planar vi den lite och kastar i värsta kammen!

Det var trevligt att höra/läsa! :)
Lite nya munstycken kan säkerligen toppa upp det hela ytterligare, men ffa VET du ju att du inte åker magert, vilket annars kan oroa en lite...

Nästa gång planar vi den lite och kastar i värsta kammen!

Tja satte i ett 180 huvudmunstycke(original är väl på 165tror jag) så nu borde den inte gå snålt iallafall:)
Samtidigt som jag var och köpte munstycket så passade jag på att beställa KTM´s rally kamm:D Ska montera den innan bänkningen.. Var ut på en 3-4 mila sväng idag efter jobbet Och den känns "pigg" Dock upplevde jag att den gick lite ryckigt på jämn gas(knappt kännbart) men endå,det kan väl ioförsig va en annan som är ovan och lite ringrostig:tummenupp

Tja satte i ett 180 huvudmunstycke(original är väl på 165tror jag) så nu borde den inte gå snålt iallafall:)
Samtidigt som jag var och köpte munstycket så passade jag på att beställa KTM´s rally kamm:D Ska montera den innan bänkningen.. Var ut på en 3-4 mila sväng idag efter jobbet Och den känns "pigg" Dock upplevde jag att den gick lite ryckigt på jämn gas(knappt kännbart) men endå,det kan väl ioförsig va en annan som är ovan och lite ringrostig:tummenupp

Naeiihhh! :skrämd
Inte rallykammen... det är ju nertrimning i jämförelse med vad du har nu!!
(efter vad jag luskat mig fram till)
Hade jag valt, så tog jag den näst värsta kammen de har på Lelles.
Sjukt nog redovisas inga kamtider!!

Som att köpa grisen i säcken - och vem vill det?

Ingen som har tiderna och lyften för de där köpekammarna?

Naeiihhh! :skrämd
Inte rallykammen... det är ju nertrimning i jämförelse med vad du har nu!!
(efter vad jag luskat mig fram till)
Hade jag valt, så tog jag den näst värsta kammen de har på Lelles.
Sjukt nog redovisas inga kamtider!!

Som att köpa grisen i säcken - och vem vill det?

Ingen som har tiderna och lyften för de där köpekammarna?

På allvar? har bara hört bra av dom som bytt!:va Självklart vill man ju inte kasta bort pengar i onödan..
Hittade en bild på original och rally...

Bifogat

• Rally%20VS%20orig.jpg
    Rally%20VS%20orig.jpg
    11.2 KB · Visningar: 138
Last edited:
På allvar? har bara hört bra av dom som bytt!:va Självklart vill man ju inte kasta bort pengar i onödan..
Hittade en bild på original och rally...

Som sagt, detta var skvaller. Utan data på tider/lyft går det ju inte säga.
Din bild t.ex säger ju annat...
Ja såtillvida att rallykammen är den som har den största durationen och lyftet.
Vilken är vilken på bilden?

Vid en första anblick vill man ju tro att den vänstra är rallykammen...
Men kollar man noga ser man att basradien (den icke lyftande delen) på den andra kammen till höger, är betydligt mera nertagen (= högre lyft om man samtidigt låter nocken vara orörd)

Så att TITTA på kammar kan ofta lura ögat.
Måste mätas upp. Fram med v-block gradskiva och indikatorklocka! :)

Last edited:
Som sagt, detta var skvaller. Utan data på tider/lyft går det ju inte säga.
Din bild t.ex säger ju annat...
Ja såtillvida att rallykammen är den som har den största durationen och lyftet.
Vilken är vilken på bilden?

Vid en första anblick vill man ju tro att den vänstra är rallykammen...
Men kollar man noga ser man att basradien (den icke lyftande delen) på den andra kammen till höger, är betydligt mera nertagen (= högre lyft om man samtidigt låter nocken vara orörd)

Så att TITTA på kammar kan ofta lura ögat.
Måste mätas upp. Fram med v-block gradskiva och indikatorklocka! :)
Jag antar att den vänstra är rallykammen,? bilden kommer från en tråd som handlade om att byta kamm och den till vänster ser ny ut!

Japp den vänstra bilden är rallykammen och den bilden kommer från mig!

He he den högra som är orig hann gå 300mil.

Tyvärr har jag inga kamtider mm dock så är jag inte ute efter toppeffekt utan kör mkt grus och tror det eller ej så gick den faktiskt bättre med kammen än förväntan. Har dock inte bänkat hojen så det kanske går att klämma ut lite mer på finjustering. Kör med 168 i main och 48 i lågfart. Har flyttat clipset på nålen 2 hack och detta gäller på en 625 då men 660 & 625 kör ju tydligen samma bestyckning orig!

Last edited:
Japp den vänstra bilden är rallykammen och den bilden kommer från mig!

He he den högra som är orig hann gå 300mil.

Tyvärr har jag inga kamtider mm dock så är jag inte ute efter toppeffekt utan kör mkt grus och tror det eller ej så gick den faktiskt bättre med kammen än förväntan. Har dock inte bänkat hojen så det kanske går att klämma ut lite mer på finjustering. Kör med 168 i main och 48 i lågfart. Har flyttat clipset på nålen 2 hack och detta gäller på en 625 då men 660 & 625 kör ju tydligen samma bestyckning orig!

He he snodde din bild hoppas det är okej?Jag hörde med en annan kis Här på forumet(Andersj) som sa att det blev bättre bottendrag (sämre på toppen)och det är vad jag är ute efter,mycket botten:yoparty ligger sällan och varvar den.Ska sanningen fram så är det wheeeeeelllllaaaa som är melodin för mig(jag vet kan låta töntigt men så är det) och då är det botten som gäller visst går det med toppeffekt också men hur kul är det?:huvet
Är det nån som har fler erfarenheter så är det bara att fylla på.Kanske nån som har kört med de andra kammarna??
BTW min har också gått 300 mil :D

Last edited:
Det är väl några som kört G2 i framförallt i sina Duke. Skicka ett PM till Nickeluring då han hade det i sin Duke2.

Det är väl några som kört G2 i framförallt i sina Duke. Skicka ett PM till Nickeluring då han hade det i sin Duke2.

G2 hette den ja, den jag nog hade valt, den verkar vara en "Jack of all trades, king of none" så det blir som att bre på lite extra tjockt messmör över HELA mackan! :tummenupp

Last edited:
Igår var jag och hämtade ut rallykammen,Kunde inte hålla mig så jag monterade den på en gång.. Blev provkörning idag och jag säger bara:Bugar :banana :rofl :skrämd Shit va den gick! kan inte vara mer nöjd!
skickar upp framhjulet helt hysterisk på bara gas.. komm ut från en korsning och skulle köra om två bilar 1:an braap braap 2:an braaaaaaaappp holy shit vilket drag :D :D (jag vet jag är en nörd)

Lät kul det där men INGEN FILM! :huvet
En annan fråga som inte just har med detta att göra men varför valde du 640 och inte 625 eller 660 tex?

Lät kul det där men INGEN FILM! :huvet
En annan fråga som inte just har med detta att göra men varför valde du 640 och inte 625 eller 660 tex?

Ja du, av olika anledningar 2 års garanti(aj faan den gäller nog inte längre)
Vill ha elstart. Måste kunna skjutsa.640:in är snyggare.
+ att jag inte hade koll på ktm´s modeller :huvet
Blev lite av ett impulsköp,Skulle bara ha en hoj och när jag bestämt mig för något då ska det ske på en gång:D :D såhär i efterhand så hade nog 625 an varit rätt hoj för mig:)
MENnu går min säkert i närheten av en 625a så jag e nöjd :rolleyes:

Okej.. Tänkte bara fråga efterssom jag själv ska ha en KTM motard innom en snar framtid.
Synd att det bara är lelles som har grymt fint pris på 625. Är så långt från piteå!!

Okej.. Tänkte bara fråga efterssom jag själv ska ha en KTM motard innom en snar framtid.
Synd att det bara är lelles som har grymt fint pris på 625. Är så långt från piteå!!

Jo det mesta är väl "långt ifrån" om man bor i pite:)
Det mesta händer ju söderut!!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...