Hoj klövs

klövs på mitten... måste ha varit en skaplig smäll...

Tur att personen/erna i fråga klarade sig i varje fall!

Snällt av polisen att ta hand om hans körkort..

När han hade kraschat så var det ju bra att någon tog hand om det alltså..

Måste ha varit en sån där Custom-motorcykel :ajjabajja DH, HD, HDA, ADHD eller vad de nu heter?

Vad jag kan läsa så klövs hojen men ingen bil. Tur ändå att inte bli skadad efter en sådan smäll.

Nå'n som varit lite väl våryster? :rolleyes:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=628119
Tur det gick bra med killen/tjejen iaf!

Det var en jälva tur han inte klöv någon människa på mitten och att han klarade sig från skador, MEN med sådan körstil inne istan tycker jag de kan klippa körkortet för alltid för..köra på bakhjul i korsningar, idioter så jävla osmart:huvet Ut på en otrafikerad skogsraka om man skall stila o leka, bort med buset från stan!!

Last edited:
Det kanske var bakhjulskörningen som räddade livet på honom, bilen kanske hade kört ut framför honom ändå(om det nu var så det gick till).

Förresten fattar jag inte vart klasrovägen och norrvikenleden korsar varandra eftersom dom går parallellt.

Fantastiskt hur Gixxer1000 drar till sig nobelpristagare och hjärnkirurger...
Sluta nu, det var bara en tanke som slog mig då alla i tråden verkar förutsätta att det var just bakhjulskörningen och motorcyklisten som orsakade olyckan. Det är nämligen inte helt ovanligt att förare av personbilar kör rakt ut i korsningar framför motorcyklister och även andra fordon, trots väjningsplikt.

Men DU kanske kan förklara mer ingående än DN hur olyckan gick till.

Sluta nu, det var bara en tanke som slog mig då alla i tråden verkar förutsätta att det var just bakhjulskörningen och motorcyklisten som orsakade olyckan. Det är nämligen inte helt ovanligt att förare av personbilar kör rakt ut i korsningar framför motorcyklister och även andra fordon, trots väjningsplikt.

Men DU kanske kan förklara mer ingående än DN hur olyckan gick till.

När man passerar en korsning ska man ju ha bromsberedskap, det har jag lärt mig på både körkolan för 20 år sedan och fått bekräftat i verkligheten. Att fläska igenom en korsning på bakhjulet är att sticka in foten i buren, oavsett om man har grönt eller ej.

Tycker jag

/J

Det kanske var bakhjulskörningen som räddade livet på honom, bilen kanske hade kört ut framför honom ändå(om det nu var så det gick till).

Förresten fattar jag inte vart klasrovägen och norrvikenleden korsar varandra eftersom dom går parallellt.

Snarare tvärt om, Vilken bromsberedskap har man i en korsning om man kommer på bakhjulet? Nada..hur är farten när man kommer på bakhjulet=hög..

Varje sådan notis i tidningarna gör det inte lättare för oss hojåkare att hävda oss, och vår rättighet att existera därute, då våra anagonister får vatten på sin kvarn..

Han kanske körde i lugnt lagligt tempo när det plötsligt kör ut en bil mot rött framför honom och han tänker "Shit, hur ska jag göra för att inte dö?". Då kommer han på ett sätt, drar upp den på bakan och klarar sig därigenom helskinnad då han flyger över bilen istället.

...Men det KAN ha varit så.

2818691 När man passerar en korsning ska man ju ha bromsberedskap, det har jag lärt mig på både körkolan för 20 år sedan och fått bekräftat i verkligheten. Att fläska igenom en korsning på bakhjulet är att sticka in foten i buren, oavsett om man har grönt eller ej.

Tycker jag

/J
Jo självklart ska man ha det, fast det har hänt mig rätt många ggr att jag passerat korsningen innan jag hunnit fatta att det va en korsning. Tippar på att detta är fallet med föraren som tråden handlar om.

Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back