Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
Jag vill bara säga GRATTIS till er alla som inte vill ha så kallade "kamphundar".
Hoppas ni blir jävligt nöjda!

Hoppas ni kan gå ner för gatan igen.

Är du seriös?
Du vet ju fan inte vad du snackar om.
Kul du försöker dissa mej, roligt för dej.
Men allt det du sa låg det tyvär ingen sanning i och jag orkar inte kommentera ditt då du inte alls vet vad du snackar om.

Jag har inget pojkrum, jag har ett vardagsrum.

Jag citerade det du tidigare har skrivit, och jag kommenterade varför du var ute och cyklade. Ja, jag är seriös. Merparten av dina inlägg och påståenden går ju ut på att det egentligen var skitenkelt att ta hand om den "stackars" hunden, men att piketstyrkan i Malmö bara är ett gäng skjutglada John Wayne-wannabes som får stånd varje gång de får möjlighet att dra vapen.

"Men allt det du sa låg det tyvär ingen sanning i" Jahopp. GsxrVetallt har talat, bäst att rätta in sig i ledet då.

Jag citerade det du tidigare har skrivit, och jag kommenterade varför du var ute och cyklade. Ja, jag är seriös. Merparten av dina inlägg och påståenden går ju ut på att det egentligen var skitenkelt att ta hand om den "stackars" hunden, men att piketstyrkan i Malmö bara är ett gäng skjutglada John Wayne-wannabes som får stånd varje gång de får möjlighet att dra vapen.

"Men allt det du sa låg det tyvär ingen sanning i" Jahopp. GsxrVetallt har talat, bäst att rätta in sig i ledet då.

Jag vet att jag vet mkt mer än dej.
Seriöst hur gammal är du och kör dom där jävla dagis fasonerna.
Väx up.

JOrdbruksministern var på teve i morse maa incidenten i Malmö, och han uttryckte sig lite vagt, om ett förbud, man gjorde dessutom jämförelser med Norge, där de redan har ett förbud, men ministerns största fråga var hur man skulle definiera de raser som är kamphundar...

Hur svårt kan det vara?

Alla uttalade kamphundsraser är givna, och sedan borde då analogt med detoxå kloner därutav vara förbjudna.
(annars kommer alla förorts-white-trash människor som har dessa hundar att blanda i en 1000-del pappillion och sedan hävda att det är en ANNAN ras...som vi redan sett i den nu döda kamphundstråden.)
För mig är det svinenkelt: Innehåller en hund korsnigar utav dessa hundraser eller delar av så är de klassade som kamphund.

Och nej: Rottwilers, Shäfrar och andra renrasiga icke traditionella kamphundar ÄR (och kommer aldrig bli) kamphundar, hur mycket bettstatistik ni visar upp alla kamphundsförespråkare!
Det är inte antalet bett som gör en kamphund. Det är dess galna psyke, där de biter oupphörligt.
Och nej! det beror inte på jur de är tränade, för även om en golden retriever tränas att bli en kamphund så kommer den aldrig bli det, lika lite som att en Fiat blir en Ferrarri om man klistrar på stegrande hästar på den...

(nu kommer alla kamphundsförståsigpåare läsa mitt inlägg som fan läser bibeln och jag vet redan vilka kommentarer det kommer... men fakta kvarstår: Kamphundar på gator och torg ÄR otrevliga, det måste vi få tycka, jag blev ju själv biten av en här hemma, men inget allvarligt iofs, men den attacken kom oxå som en blixt från en klar himmen, och nej, jag var inte provocerande, jag flaxade inte med armarna, jag satt still och lät hunen komma fram till mig, jag gjorde öht ingenting.)
Men det "lustiga" är att kamphundsförespråkare ALLTID hittar förmildrande omständigheter för hundens agerande. Det är ALLTID människans fel, och det var ju sååå naturligt för den lilla rackaren att slita loss ansiketet på barnet som vara ville klappa den...

:tummenupp

1) Jag vet att jag vet mkt mer än dej.
2) Seriöst hur gammal är du och kör dom där jävla dagis fasonerna.
3) Väx up.

1) Jahopp. Där kom det igen. Det är som sagt tur för oss att vi har GsxrSuperman som är såväl hundpsykolog, som piketpolis, som allvetare. Glöm inte den röda kappan innan du går ut bara så att vi andra dödliga känner igen dig.
2) 36.
3) Jahopp. Inga andra argument ser jag. Överraskningen är total.

Förmodligen inte, den är ju till fördel för "kamphundarna" och inte vetenskapligt förankrad av någon studie av "folk-som-vet" eller någon "oralbajjsande-jag-kan/vet-allt" och så är det aftonblaskan som som presenterar den mao ej trovärdig.

//J

Dylika "raka" siffror är ointressanta i sammanhanget så länge de inte talar om hur stor andel av hundarna som är s.k. kamphundar. Andelen överfall av kamphundar verkar vara ca 10% av samtliga överfall. Om andelen kamphundar understiger 10% av det totala antalet hundar (vilket det med största sannolikhet gör), så innebär ju det att kamphundarna fortfarande är överrepresenterade.
Så, nej, den statistiken talar knappast till kamphundarnas fördel.

För att ta ett enkelt räkneexempel för att visa hur fel det blir om man inte jämför procent, utan rena tal:

Det finns 10 hundar totalt. 1 pitbull och 9 pudlar. Dessa 10 hundar begår under ett år 10 överfall. Pitbullen står för 4 av dem, pudlarna står för 6 av överfallen.
Betyder det då att pudel som ras är mer överfallsbenägen än pitbull som ras? Naturligtvis inte.

Slutsats: använd rätt sorts statistik i diskussionerna.

Last edited:
1) Jahopp. Där kom det igen. Det är som sagt tur för oss att vi har GsxrSuperman som är såväl hundpsykolog, som piketpolis, som allvetare. Glöm inte den röda kappan innan du går ut bara så att vi andra dödliga känner igen dig.
2) 36.
3) Jahopp. Inga andra argument ser jag. Överraskningen är total.

Dylika "raka" siffror är ointressanta i sammanhanget så länge de inte talar om hur stor andel av hundarna som är s.k. kamphundar. Andelen överfall av kamphundar verkar vara ca 10% av samtliga överfall. Om andelen kamphundar understiger 10% av det totala antalet hundar (vilket det med största sannolikhet gör), så innebär ju det att kamphundarna fortfarande är överrepresenterade.
Så, nej, den statistiken talar knappast till kamphundarnas fördel.

För att ta ett enkelt räkneexempel för att visa hur fel det blir om man inte jämför procent, utan rena tal:

Det finns 10 hundar totalt. 1 pitbull och 9 pudlar. Dessa 10 hundar begår under ett år 10 överfall. Pitbullen står för 4 av dem, pudlarna står för 6 av överfallen.
Betyder det då att pudel som ras är mer överfallsbenägen än pitbull som ras? Naturligtvis inte.

Slutsats: använd rätt sorts statistik i diskussionerna.

Jag har sagt allt jag kan säga och du försöker dumförklar mej, patetiskt!
Synd att du slår dövörat till och inte lyssnar, istället börjar du snacka om mitt pojkrum?

Du är 36 år, men det märks tyvär inte.
Det är bra att du förstår iaf att jag vet mer om hundar än vad du gör.

1) Jag har sagt allt jag kan säga och du försöker dumförklar mej, patetiskt!

2) Det är bra att du förstår iaf att jag vet mer om hundar än vad du gör.

1) Jaså minsann. Det senaste jag läste var att "Men allt det du sa låg det tyvär ingen sanning i och jag orkar inte kommentera ditt då du inte alls vet vad du snackar om."
Du påstod en massa saker i diverse olika inlägg, som jag besvarade och kommenterade eftersom jag tyckte att de var mer eller mindre idiotiska. Din replik till detta var att jag inte alls vet vad jag snackar om och att jag ljuger.
Det var ju jättebra argument och motiveringar du kom med där, "ingen sanning", "du vet inte vad du snackar om". Jahopp, där ser man.

2) Jodå. Och du vet mer om hur det är att arbeta som polis, du talar med hundar, och du räddar världar också.
Jag har aldrig utgett mig för att vara hundvetare. Jag försöker istället sätta mig in i hur det är att vara den personen som ska ta hand om en galen aggressiv hund, där du säger "jomen det är ju bara att...". Att sitta bakom skärmen och tala om hur illa piketstyrkan sköter sitt jobb, och hur de borde agerat istället, är väldigt enkelt.

Min ståndpunkt är mycket enkel. Piketstyrkan gjorde vad de kunde för att (a) först försöka riskfritt fånga en oskadliggjord hund utan att behöva avliva den direkt samt (b) avliva den snarast möjligt när plan (a) misslyckades.

En liten fundering bara skalman du e la polis va?
jag undrar angående det där me ammunitionen är det inte så att polisen numera kör me Ammunition som "fläcker" upp sig (dumdum) för att skotten skall stanna i det man träffar. Har väll varit tjaffs om det på tv angående skadorna som blir av en sådan kula. och på en hund spelar det nog ingen roll vilken sort kul ammo du skjuter me kommer nog gå rakt igenom för det fast hålspets kanske hinner trasa sönder iofs.

Nej, jag är inte polis. Ammunitionen du talar om, och som det för några år sedan var diskussioner om hurivda polisen skulle använda eller inte, heter Gold Dot. Jag vet inte om det är den ammunitionen som används idag.

Last edited:

Att poliserna i filmen tillhör "insatsstyrkan" eller "piketstyrkan" innebär bara att dom har spelat mer paintball/lazerdome än genomsnittet.

Nationella insatsstyrkan och Piketen är inte samma sak. Insatsstyrkan är de kompetenta, piketen är de skjutglada.

Det enda det är brist på är X antal hjärnceller. Och då inte hos mig eller min "polare"....
Ska du uttala dig så kan du väl åtminstone försöka låta äldre och visare än sporthojarn tex, även om du inte är det.

Jahopp, att man nu är en ungdom var något nytt:D

Men att du håller på med personangrepp och försvara något som du på något konstigt sätt tror att det är rätt, förstår jag inte. Brist på förstånd, omdöme eller vad vet jag inte. Normalt bland barn men hos en vuxen människa absurt, men finns väl ett undantag märker jag.

...
Hur svårt kan det vara? ...

Explosionen av kamphundspopulationen i Sverige uppkom efter att förbud mot dessa raser införts i andra länder.
Tror du att det beror på att "alla" helt plötsligt ville bli dedikerade hundägare till en användbar och arbetsvillig ras eller att de ville associeras med något outlaw?

Denna grupp av människor som nu fått upp ögonen för den livsstilen med hund och möjligheterna till inkomst av hunduppfödning... tror du att de kommer att "lägga ned" vid ett eventuellt förbud? Eller kommer de att vända sig (tillbaka) till nästa häftiga hundgrupp? (vakthundarna)

Jag kan tjata om det tills jag faller död ned av utmattning (pitbull inside):
Ett rasförbud tar inte bort problemet i grunden och är en mycket kortsiktig lösning.

Vi kan stänga den här tråden. Lagändring är på väg. Något som jag för övrigt hävdade för mer än två månader sedan, men det var visst ingen som trodde på mig då. Det "gick" ju inte.

För min del kan vi gärna ha kvar tråden. Att läsa hur kamphundsförespråkarna trasslar in sig i sina egna ihåliga argument har trots allt ett visst underhållningsvärde :D

Jahopp, att man nu är en ungdom var något nytt:D

Men att du håller på med personangrepp och försvara något som du på något konstigt sätt tror att det är rätt, förstår jag inte. Brist på förstånd, omdöme eller vad vet jag inte. Normalt bland barn men hos en vuxen människa absurt, men finns väl ett undantag märker jag.

Ja, det var mycket omoget och dumt av mig att fortsätta de personangrepp du påbörjade, jag ska ju vara mer mogen än så tycker man.
Men det är lätt hänt att det blir så när man diskuterar med folk som inte förstår sig på det hela, även äldre människor som man tycker borde ha en viss grad av mognad och förstånd. Men jag upphör ALDRIG att förvånas, jag träffar på de mest konstiga människorna i mitt jobb så det här är vardag för mig.
Och att du påpekar dina egna brister är ju mest komiskt, men hela denna tråd har varit mest komisk. Kan man kalla den tragikomisk?

Explosionen av kamphundspopulationen i Sverige uppkom efter att förbud mot dessa raser införts i andra länder.
Tror du att det beror på att "alla" helt plötsligt ville bli dedikerade hundägare till en användbar och arbetsvillig ras eller att de ville associeras med något outlaw?

Denna grupp av människor som nu fått upp ögonen för den livsstilen med hund och möjligheterna till inkomst av hunduppfödning... tror du att de kommer att "lägga ned" vid ett eventuellt förbud? Eller kommer de att vända sig (tillbaka) till nästa häftiga hundgrupp? (vakthundarna)

Jag kan tjata om det tills jag faller död ned av utmattning (pitbull inside):
Ett rasförbud tar inte bort problemet i grunden och är en mycket kortsiktig lösning.

Hej hej Flamma! :hej

Vi tar det i ordning:

1: Självfallet blev det extra spännande med dessa hundar när de blev förbjudna på andra ställen... "Om DE förbjuder dem, då måste de ju vara häftiga" var givetvis tankegången i Rinkeby-Åkes skalle. Alltså skaffades de in av alla trash-mäniskor som sen hade nattliga bettings osv.
Vartefter började hundarna sedan spridas bland "normala människor"
Såna som vi ser här på SH, och som försvarar hundarnas ävensom faktiskt goda egenskaper.

2:Människor som fått upp ögonen? För hunduppfödning? Ja dem kan vi mista och vara utan. Det är inga hundmänniskor i grunden, utan de kunde lika gärna odlat hasch eller rånat 7-11 butiker. Föder man upp hundar enbart som dessa gatukorsnings-uppfödare gör, med endast snöd vinning och stissigt avlade hundar för ögonen, som de själva skryer om hur labila de är i riggade telefonintervjuver (Aschberg) så kan det helt vara tycker jag. De tillför inte hundsporten nånting, de är avskum.
De seriösa uppfödare som finns kan på intet sätt mätta efterfrågan på dessa hundar tyvärr och därför finns svartaveln som genomförs av SUS-klassmänniskor i förorterna.
Tyvärr för hundrasen i gemen oxå för att hos de seriösa uppfödarna får hundarna starta sina liv såsom just hund, med kärlek och flockbeteende och allt som gör en hund till hund. Inte med smällar hugg och slag, halvsvält och osunda förhållanden.
De av er som har BRA ex av dessa hundar har garanterat köpt av en sådan seriös uppfödare. Gratulerar till det, men ni är i minoritet.

3:Jo, ett rasförbud tar bort problemet.

Det är ingen idé att tjata här för ingen VILL ens försöka se den andra sidan på myntet eller förstå. Vi talar för helt döva öron.

Där har du fel syster. Jag lyssnar till dina argument. MEn faktumet att folk lemlästas av dessa hundar ÄR det bärande argumentet för et förbud. Alla andra gullighetsaspekter kommer därför i andra, nej, tredje hand.
Eller: hör du/ni våra argument?
Förstår ni dem?
Och: Funderar ni öht över HUR vi kan tänka så?
(vi är ju inte i grunden elaka)
(tror jag...;))

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...