Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.

Self-fulfilling prophecy, eller hur är det man säger? Nu spårar det nog snart ut. :D

Förövrigt:

:trumvirvel:

Jag håller med Skalman helt och hållet angående polisenmännens agerande.

Förresten, det pratades om en väldigt massa skott i början om tråden om jag ska vara petig, uppemot 15 st. Hur går det till när magasinet till en Sig Sauer P228 (Polisens standardtjänstevapen) innehåller 13 patroner?

Du e rolig du, var den ute i vägen eller?
Jag tycker mer synd om den hunden för det var någons husdjur till skillnad från slaktdjur!
Förstår du inte den skillnaden eller?
Om du inte gör det så behöver du ju inte skriva nått mer i den här tråden.

Den var inte ute i vägen och det var inte det jag skrev.
Jag menar att hade det där djuret sprungit ut i vägen och orsakat en olycka med personskador så kan jag ge mig fan på att alla unisont hade gnällt om att polisen "inte ens sköt hundjäveln".

Det blir väl inte mer synd om hunden för att någon vill ha den som husdjur? Det vore ju helt befängt, dessutom tror jag inte slaktdjur lider varken mer eller mindre husdjur, jag tror faktiskt inte ens de vet skillnaden.

Sen varför skjuter dom en hund som springer undan och rymmer?
Säg inte att det var befogat!
Hunden var BLIND av pepparspray!
Hur kan den utgöra ett hot?

Men hur skulle de handlat i det läget då? En hund som precis innan bitit omkring sig som är stressad och troligtvis rädd. Då är det ju inte läge att gå fram och fånga den, eller?!

Men hur skulle de handlat i det läget då? En hund som precis innan bitit omkring sig som är stressad och troligtvis rädd. Då är det ju inte läge att gå fram och fånga den, eller?!

Antagligen nästan som dom gjorde, förutom att döda den.
Hur svårt är det att ta fram ett koppel och sätta munkavel på en hund som är blind?

Det funkar ju i USA, och efter det göra ett psyk test på hunden om den är lämplig för adoption.

Hur svårt är det att ta fram ett koppel och sätta munkavel på en hund som är blind?

Tror varken poliserna eller någon annan vill gå fram till en hund i det tillståndet och sätta på den koppel och munkorg, den lär ju bita omkring sig i det läget.

Den var inte ute i vägen och det var inte det jag skrev.
Jag menar att hade det där djuret sprungit ut i vägen och orsakat en olycka med personskador så kan jag ge mig fan på att alla unisont hade gnällt om att polisen "inte ens sköt hundjäveln".

Det blir väl inte mer synd om hunden för att någon vill ha den som husdjur? Det vore ju helt befängt, dessutom tror jag inte slaktdjur lider varken mer eller mindre husdjur, jag tror faktiskt inte ens de vet skillnaden.

Personskador på en 30 väg?
Bilarna stod stilla ffs.
Dessutom är det skillnad på husdjur och tex en gris och en kossa.
Måste jag verkligen skriva skillanden här? :rolleyes:

Det funkar ju i USA, och efter det göra ett psyk test på hunden om den är lämplig för adoption.

Varför bry sig om den där tiltade hundjäveln? Den skulle ju avlivas i vilket fall som helst. Om dom sköt den direkt eller gav den en spruta senare spelar väl för fan ingen roll :mad:

Tror varken poliserna eller någon annan vill gå fram till en hund i det tillståndet och sätta på den koppel och munkorg, den lär ju bita omkring sig i det läget.

ja det är där en som kan hundar gör nytta.
Självklart kommer den bitas, men vi är människa och 3 gånger starkare än hunden.
Spimpelt man tar tag i nackskinnet trycker den hårt ner i gräset och sätter på den en munkorg.
voilá!

Självklart kommer den bitas, men vi är människa och 3 gånger starkare än hunden.
Spimpelt man tar tag i nackskinnet trycker den hårt ner i gräset och sätter på den en munkorg.
voilá!

Klart det är enkelt när man kan det, men troligtvis var där ingen som hade den kunskapen och utrustningen där och då. Och det var knappast läge att leta upp och stå och vänta på en kunnig person.
Och vem är villig att utföra den manövern för en hund som till 99% säkerhet hade kommit att avlivats efter det?!

Och då ska man vara jävligt tuff och få bukt på problemet.
Märker en hund att dom bestämmer så gör dom det.
Jag och min tränare har sett det här tusentals gånger på kurser, det är inget ovanligt bland någon hund!
Och vissa hundar är mer förarveka än andra.
En golden är mer förarvek och en pitbull är inte det.

Jag är hemskt ledsen, men så här får du faktiskt inte skriva om bullraser (i vanlig gsxrabuser-manér så berättar jag vad du ska göra).
Till att börja med kanske du ska ta kontakt med en tränare som har läst en bok om hundträning som är tryckt senare än 1957. Ett annat tips är att läsa många olika böcker själv och sedan bilda sig en egen uppfattning, och inte svälja vad EN person TYCKER.

VAD är förarvekhet för dej?
En Golden är definitivt inte mer förarvek än en PB! Hundar avlade för djurkamp är förarveka på det sätt att de vill göra sin husse/matte till lags i möjligaste mån. Detta har de kvar sen de kampades med, och detta avlades fram för att en hund som inte lyssnade på husse/matte var en människofarlig hund. Om förarvekheten inte tränas, om du inte har en god kontakt med din hund, så blir hunden inte automatisk förarvek. Precis som med allt annat nedärvt, så måste hunden tränas på det, för att bli duktig. Finns anlagen så kan hunden, med rätt ägare bli duktig. Och med fel ägare....

En hund "bestämmer" aldrig över en ägare. En hund som skiter i dej gör det av en enda anledning; den ser dej inte som en tillgång!
Om du är "tuff" mot din hund, kommer du visserligen få en hund som gör som du säger om du är med, och vad den hunden sedan gör när "lillhusse" är ute och går med den och du inte finns till hands, är en annan sak. En kuvad hund är en rädd hund, och en rädd hund är en farlig hund.

/Carin
/Carin

voilá!

Ja, jättesimpelt. Särskilt när man sitter på sitt rum framför internet och talar om för pikéstyrkan hur dåligt de sköter sitt jobb.

Inte poängen, bara att Dee_catis polare är en ramboamatörjägarwannabekjutgladjävelsomintevetettskithurmanavlivavilt. Ironiskt nog försvara Dee_cati detta, vilket gör det lite komiskt, men det är väl bara brist på något annat.

Det enda det är brist på är X antal hjärnceller. Och då inte hos mig eller min "polare"....
Ska du uttala dig så kan du väl åtminstone försöka låta äldre och visare än sporthojarn tex, även om du inte är det.
Men sen kom jag på det, du var ju för fasen proffs på det här med avlivning och slakt av djur eftersom du gör det dagligen och antagligen utbildar du även inom ämnet.
Förlåt mig du store :bugardjupt

Det enda det är brist på är X antal hjärnceller. Och då inte hos mig eller min "polare"....
Ska du uttala dig så kan du väl åtminstone försöka låta äldre och visare än sporthojarn tex, även om du inte är det.
Men sen kom jag på det, du var ju för fasen proffs på det här med avlivning och slakt av djur eftersom du gör det dagligen och antagligen utbildar du även inom ämnet.
Förlåt mig du store :bugardjupt

Haha :drygast!

Personskador på en 30 väg?
Bilarna stod stilla ffs.
Dessutom är det skillnad på husdjur och tex en gris och en kossa.
Måste jag verkligen skriva skillanden här? :rolleyes:

Vad är skillnaden ffs? Tror du djuren som föds upp för slakt lider mindre än de som föds upp för sällskap?
Det här är ju löjligt, du är helt Disneyfierad.

Det var inte höga krav du hade. :lol

Last edited:
En rädd hund är en farlig hund och den där hunden skulle avlivas. Som polisman utan k9 utb kanske helt utan hundvana ska man inte försöka rädda hunden och riskera sin egen säkerhet eller någon annans.

Ett djur är ett djur ingen människa, klart man älskar sin lille kabrat men en sådan krabat ska avlivas, vad som har fått hunden att göra som den gjort kan ingen här vara på. En utredning kommer genomföras har polisman gjort fel straffas han. Men jag tror polismannen gjorde så gott han kunde inte direkt att de har tränat att brotta ner galen hund. Hund är just det och ingen människa.
Sen att de är köksavelshund är en annan femma som har levt med massa drägg hela sitt liv säkert sett upplevt massa våld.

Förresten, det pratades om en väldigt massa skott i början om tråden om jag ska vara petig, uppemot 15 st. Hur går det till när magasinet till en Sig Sauer P228 (Polisens standardtjänstevapen) innehåller 13 patroner?
Som nån sa tidigare så var de iaf 15 avlossade skott, kolla filmen och räkna smällarna! Sen så är standard storleken på magasin 13 kulor men de finns både mindre och större magasin till den pistolen.
Kollar man noga på filmen så ser man dessutom att manteln inte heller stannar utan går tillbaka till utgångsläget=de fanns fler kulor kvar i pistolen vilket tyder på att de måste vara ett ganska stort magasin han använde vilket i sin tur är ganska ovanligt bland svenska poliser.

Tror varken poliserna eller någon annan vill gå fram till en hund i det tillståndet
Vill och vill det är deras jobb, de är det dom har betalt för!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025