Nursey
Utan lem
PffffffT..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
PffffffT..
Du e rolig du, var den ute i vägen eller?
Jag tycker mer synd om den hunden för det var någons husdjur till skillnad från slaktdjur!
Förstår du inte den skillnaden eller?
Om du inte gör det så behöver du ju inte skriva nått mer i den här tråden.
Sen varför skjuter dom en hund som springer undan och rymmer?
Säg inte att det var befogat!
Hunden var BLIND av pepparspray!
Hur kan den utgöra ett hot?
Men hur skulle de handlat i det läget då? En hund som precis innan bitit omkring sig som är stressad och troligtvis rädd. Då är det ju inte läge att gå fram och fånga den, eller?!
Antagligen nästan som dom gjorde, förutom att döda den.
Hur svårt är det att ta fram ett koppel och sätta munkavel på en hund som är blind?
Den var inte ute i vägen och det var inte det jag skrev.
Jag menar att hade det där djuret sprungit ut i vägen och orsakat en olycka med personskador så kan jag ge mig fan på att alla unisont hade gnällt om att polisen "inte ens sköt hundjäveln".
Det blir väl inte mer synd om hunden för att någon vill ha den som husdjur? Det vore ju helt befängt, dessutom tror jag inte slaktdjur lider varken mer eller mindre husdjur, jag tror faktiskt inte ens de vet skillnaden.
Antagligen nästan som dom gjorde, förutom att döda den.
Hur svårt är det att ta fram ett koppel och sätta munkavel på en hund som är blind?
Det funkar ju i USA, och efter det göra ett psyk test på hunden om den är lämplig för adoption.
Tror varken poliserna eller någon annan vill gå fram till en hund i det tillståndet och sätta på den koppel och munkorg, den lär ju bita omkring sig i det läget.
Förresten, det pratades om en väldigt massa skott i början om tråden om jag ska vara petig, uppemot 15 st. Hur går det till när magasinet till en Sig Sauer P228 (Polisens standardtjänstevapen) innehåller 13 patroner?
ja det är där en som kan hundar gör nytta.
Självklart kommer den bitas, men vi är människa och 3 gånger starkare än hunden.
Spimpelt man tar tag i nackskinnet trycker den hårt ner i gräset och sätter på den en munkorg.
voilá!
Och då ska man vara jävligt tuff och få bukt på problemet.
Märker en hund att dom bestämmer så gör dom det.
Jag och min tränare har sett det här tusentals gånger på kurser, det är inget ovanligt bland någon hund!
Och vissa hundar är mer förarveka än andra.
En golden är mer förarvek och en pitbull är inte det.
ja det är där en som kan hundar gör nytta.
Självklart kommer den bitas, men vi är människa och 3 gånger starkare än hunden.
Spimpelt man tar tag i nackskinnet trycker den hårt ner i gräset och sätter på den en munkorg.
voilá!
Inte poängen, bara att Dee_catis polare är en ramboamatörjägarwannabekjutgladjävelsomintevetettskithurmanavlivavilt. Ironiskt nog försvara Dee_cati detta, vilket gör det lite komiskt, men det är väl bara brist på något annat.
Det enda det är brist på är X antal hjärnceller. Och då inte hos mig eller min "polare"....
Ska du uttala dig så kan du väl åtminstone försöka låta äldre och visare än sporthojarn tex, även om du inte är det.
Men sen kom jag på det, du var ju för fasen proffs på det här med avlivning och slakt av djur eftersom du gör det dagligen och antagligen utbildar du även inom ämnet.
Förlåt mig du store :bugardjupt
Personskador på en 30 väg?
Bilarna stod stilla ffs.
Dessutom är det skillnad på husdjur och tex en gris och en kossa.
Måste jag verkligen skriva skillanden här?![]()
Ska du uttala dig så kan du väl åtminstone försöka låta äldre och visare än sporthojarn tex, även om du inte är det.
Det var inte höga krav du hade.![]()
Som nån sa tidigare så var de iaf 15 avlossade skott, kolla filmen och räkna smällarna! Sen så är standard storleken på magasin 13 kulor men de finns både mindre och större magasin till den pistolen.Förresten, det pratades om en väldigt massa skott i början om tråden om jag ska vara petig, uppemot 15 st. Hur går det till när magasinet till en Sig Sauer P228 (Polisens standardtjänstevapen) innehåller 13 patroner?
Vill och vill det är deras jobb, de är det dom har betalt för!Tror varken poliserna eller någon annan vill gå fram till en hund i det tillståndet
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |