Var det den händelsen dom visade på TV4 nyheterna?
I det inslaget var det dock oklart vad som utlöste hundens attack.
Såå käre bror... på vilket minsta lilla vis kan det (vad som utöste attacken) ha någon som helst inverkan på vad vi ska tycka om att hundar anfaller besinningslöst?
Snarare vill jag säga: FINNS det okända saker, alltså inte ett provocerande av hunden, som utlöser såna attacker är det ju ännu sjukare.
För mig fins ingenting som kan få mig att tycka att det hunden gjorde var vare sig normalt eller okej.
Dessutom sin ägare... *skakar på huvudet*
Enligt uppgifter hade hunden släppts lös för att göra det hundar gör, då den efter en stund plötsligt och oprovocerat anfallit sin husse.
Normalt?
Jävligt klantigt skött av polisen må jag säga.
Hunden var inte aggresiv på filmen, hunden försökte unkomma människor som angrep den med peppar/tårgas spray.
Dessutom otroligt ansvarslöst skjutet av polisen, hade han skjutit hunden lite tidigare, innan hunden sprang runt hörnet hade det varit bättre.
Nu skjöt polisen halvspringandes dåligt riktad eldgivning på en orekognocerad plats.
Däremot gör jag ingen bedömning av huruvida det var rätt eller inte att skjuta hunden.
Håller helt med dig, men polisens agerande var inte topic.
Jag har pysslat med eldhandvapenskjutningar i alla typer av terräng i många år och kan bara hålla med dig...
Riskmallen för det där eldöppnandet satte många i fara mht rikoshetter och studs. Men som sagt vi kan ta det i ett annat forum/tråd.
Fanns mycket att säga om det där, samtidigt som jag förstår att de kände sig osäkra och gjorde så gott de kunde och visste.
Man kan fråga sig om de sköt med hålspets (tror jag inte) utan den vanliga trubbnoskulan som är helmantlad, och den går ju rätt igenom djuret vilket alltså inte dör en snabb död.
Beklagligt.
Jävligt klantigt skött av polisen må jag säga.
Hunden var inte aggresiv på filmen, hunden försökte unkomma människor som angrep den med peppar/tårgas spray.
Dessutom otroligt ansvarslöst skjutet av polisen, hade han skjutit hunden lite tidigare, innan hunden sprang runt hörnet hade det varit bättre.
Nu skjöt polisen halvspringandes dåligt riktad eldgivning på en orekognocerad plats.
Däremot gör jag ingen bedömning av huruvida det var rätt eller inte att skjuta hunden.
Håller helt med dig, men polisens agerande var inte topic.
Jag har pysslat med eldhandvapenskjutningar i alla typer av terräng i många år och kan bara hålla med dig...
Riskmallen för det där eldöppnandet satte många i fara mht rikoshetter och studs. Men som sagt vi kan ta det i ett annat forum/tråd.
Fanns mycket att säga om det där, samtidigt som jag förstår att de kände sig osäkra och gjorde så gott de kunde och visste.
Man kan fråga sig om de sköt med hålspets (tror jag inte) utan den vanliga trubbnoskulan som är helmantlad, och den går ju rätt igenom djuret vilket alltså inte dör en snabb död.
Beklagligt.