Lurade, insjuknade eller vad?

Nå, vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
Dom gör väl vad fan dom vill med sina pengar? Min farmor (gammal!) köpte precis en glassig bärbar dator från dell med tillbehör för många pengar, trots att hon klarade sig bra utan den och verkligen inte kan använda den fullt ut. Jag klagar inte. Det är bättre att hon har spenderbyxorna på istället för snålbyxorna.

Edit: Varför är det bättre att dom reser för övriga 40?

Naturligtvis gör de vad fan de vill med sina pengar, jag har har inte sagt något annat heller. Men eftersom de antagligen inte hör skillnad på ett jättedyrt system (20k) och ett extremt dyrt system (60k) är det väl uppenbart bättre att de lägger 40 bananer på att resa istället då de får ut mer av sina pengar. Detta är ju bara min högst personliga åsikt förstås, men vill de får de gärna lägga hela deras sparkapital på konserverad makrill för min del.

Vad är ditt problem, för övrigt? :va

Men man vill ju gärna tro att det skulle kännas bättre för dem att förbättra den realtivt torftiga materiella tillvaro som deras barn lever i...

Glädjen att förbättra sitt barns materiella tillvaro kanske inte är lika stor som ångesten över att veta vem den delas med...

Last edited:
värst vad ni snöar in på att dom inte hör skillnad och att dom inte kommer kunna utnyttja systemets potential fullt ut.

hör skillnad gör dom GARANTERAT om dom inte är stendöva.

kan ni inte fråga dom varför dom köpte då dom inte verkar speciellt musikintresserade?

verkar ganska otroligt att någon skulle slänga ut 60k på något man knappt kommer använda, vem köper mc utan att köra den sen??

Naturligtvis gör de vad fan de vill med sina pengar, jag har har inte sagt något annat heller. Men eftersom de antagligen inte hör skillnad på ett jättedyrt system (20k) och ett extremt dyrt system (60k) är det väl uppenbart bättre att de lägger 40 bananer på att resa istället då de får ut mer av sina pengar. Detta är ju bara min högst personliga åsikt förstås, men vill de får de gärna lägga hela deras sparkapital på konserverad makrill för min del.

Vad är ditt problem, för övrigt? :va

Nån av dom kanske har artros och inte får ut så mycket annat än ont i lederna av att resa. Bra ljud får man inte ont i lederna av. Till exempel.
Och man behöver inte kattvakt för att man skaffat bra ljud.

Jag jobbar på en demensutredningsavdelning. Där utreds inte bara jättegamla människor för tyvärr är det vanligt att "unga" människor, såna som inte nått pensionsåldern ännu, drabbas. Man ska inte spara så mycket för framtiden, man vet inte vad som händer då. Lev nu istället. Vad har man för nytta av att ha kvar ALLA pengarna när man har en degenerativ demenssjukdom?

menar det!
det är inte försvarbart att köpa en sak för 60000kr när man får ut lika mkt av en som kostar 6000kr, knappt ens om dom tävlar med grannarna om vem som har värst...

och vart har nypanik sagt att han är orolig över några arvspengar förresten?

Är det försvarbart att köpa en Suzuki SV650 för 75000 kr när en Hyosung Comet 650 kostar under 60 000 kr..?

Vad du inte förstår är att för 60 000 kr får man extremt bra grejjer, att man skulle få lika mycket för ett system för 6000 kr är bara absurt. Varför är det inte försvarbart?

Är det försvarbart att köpa en Suzuki SV650 för 75000 kr när en Hyosung Comet 650 kostar under 60 000 kr..?

Vad du inte förstår är att för 60 000 kr får man extremt bra grejjer, att man skulle få lika mycket för ett system för 6000 kr är bara absurt. Varför är det inte försvarbart?

För att DOM inte får ut mer av ett system för 60 000 än av ett för hälften, en tredjedel eller kanske en tiondel.
Att andra tycker att dom får det, det är en annan sak.

Melodikrysset på lördag morgon låter nästan lika bra i en klockradio för 149:- som i en anläggning för 60k, det låter inte så pass mycket bättre att det försvarar prisskillnaden.

Men samtidigt, än en gång, DOM gör vad DOM vill med sina pengar, det är inte det jag vänder mig emot.

Då borde väl samma analogi vara en sporthoj för 100tkr mot en för 600tkr? Knappast märkbar skillnad om man bara kört moppe tidigare..

påstår du på fullaste allvar att man inte skulle känna skillnad på en ny 600cc och en moto gp hoj om man bara kört moppe innan???

för övrigt får man inte lika mycket stereo för 60k som man får hoj för 100k.

Nån av dom kanske har artros och inte får ut så mycket annat än ont i lederna av att resa. Bra ljud får man inte ont i lederna av. Till exempel.
Och man behöver inte kattvakt för att man skaffat bra ljud.

Jag jobbar på en demensutredningsavdelning. Där utreds inte bara jättegamla människor för tyvärr är det vanligt att "unga" människor, såna som inte nått pensionsåldern ännu, drabbas. Man ska inte spara så mycket för framtiden, man vet inte vad som händer då. Lev nu istället. Vad har man för nytta av att ha kvar ALLA pengarna när man har en degenerativ demenssjukdom?

Men va f.. Har du en fis på tvären eller? :) Poängen handlar väl inte om att de ska just resa istället. Poängen är att de kan ha mycket roligare för resterande X kr. Kanske en finare bil, kanske nya möbler eller vad vet jag...

Vad det har med dementa ynglingar och göra kan man verkligen undra över. Våga vägra förstå! :tummenupp

Dessutom är audiofiler, av mina erfarenheter, ryggdunkare. Jag har varit på en hel del ljudmässor, demon osv och flera gånger fattar inte audiofilerna skillnad på ett 10tkr-system och ett 300tkr-system. En gång när en kille som demade ett par 50tkr-högtalare och hela audiofilhögen lovordade det fina balanserade ljudet så klagade jag på avsaknaden av bas. Nej då, det skulle "låta" så! Jag var van vid billiga skitsystem med loudnessblablabla. :D Det visade sig att ena högtalarsladden var polvänd mot den andra vilket då gör att basen från de två högtalarna tar ut varandra (delvis). WHOOOOPS! Så pinsamt det var, både för han som demade sina produkter och för soffexperterna. Snacka om att det blev krystat tyst. :hihi

Jag är 100% säker på att svärföräldrarna INTE skulle kunna höra skillnad i ett blindtest. Inte en sjatte. :fakta Möjligtvis skulle de kunna säga att den ena systemet låter något annorlunda mot det andra, men vilket som skulle vara det dyrare skulle de inte kunna utpeka. Inse.

Fortsätt.

Men va f.. Har du en fis på tvären eller? :) Poängen handlar väl inte om att de ska just resa istället. Poängen är att de kan ha mycket roligare för resterande X kr. Kanske en finare bil, kanske nya möbler eller vad vet jag...

Vad det har med dementa ynglingar och göra kan man verkligen undra över. Våga vägra förstå! :tummenupp

Dessutom är audiofiler, av mina erfarenheter, ryggdunkare. Jag har varit på en hel del ljudmässor, demon osv och flera gånger fattar inte audiofilerna skillnad på ett 10tkr-system och ett 300tkr-system. En gång när en kille som demade ett par 50tkr-högtalare och hela audiofilhögen lovordade det fina balanserade ljudet så klagade jag på avsaknaden av bas. Nej då, det skulle "låta" så! Jag var van vid billiga skitsystem med loudnessblablabla. :D Det visade sig att ena högtalarsladden var polvänd mot den andra vilket då gör att basen från de två högtalarna tar ut varandra (delvis). WHOOOOPS! Så pinsamt det var, både för han som demade sina produkter och för soffexperterna. Snacka om att det blev krystat tyst. :hihi

Jag är 100% säker på att svärföräldrarna INTE skulle kunna höra skillnad i ett blindtest. Inte en sjatte. :fakta Möjligtvis skulle de kunna säga att den ena systemet låter något annorlunda mot det andra, men vilket som skulle vara det dyrare skulle de inte kunna utpeka. Inse.

Fortsätt.

host skitsnack host host :ajjabajja

Dom kanske är blivit audiofiler på gamla dagar.

dom har naturligvis ingen som heldst koll
var mest menat om ett skämt mot att dom skulle bli omyndigförklarade.

Ja dom behöver ju inte lägga mkt krut på 15k hz och uppåt iaf..
Dom är definitivt lurade!
Tycker de låter som du e mest sur för dom spenderar dina arvspengar.
Dom gör väl vad fan dom vill med sina pengar?

Var är språkpolisen valmers när han verkligen behövs?

Jag jämför det snarare med att man utan större intresse för hojar går och köper en sprojtans R1:a bara för att man kom på tanken när man egentligen hade varit lika glad på något från blocket..

Inte FÅ lika mkt FÅ UT, skillnad där, kolla upp det..

Fortsätt.

Jösses.

Jag menar att man ska köpa fem snygga mattor, glassig ljudanläggning, en jaguar eller vad man nu har glädje av medan man fortfarande har just glädje av det. Hade Nytekniks svärföräldrar gjort bedömningen att dom hade haft mer glädje av att resa hade dom säkert köpt en resa istället. Men nu var det inte så.

Jösses.

Jag menar att man ska köpa fem snygga mattor, glassig ljudanläggning, en jaguar eller vad man nu har glädje av medan man fortfarande har just glädje av det. Hade Nytekniks svärföräldrar gjort bedömningen att dom hade haft mer glädje av att resa hade dom säkert köpt en resa istället. Men nu var det inte så.

Men det är väl just detta som tråden handlar om, hur vet de att de har glädje för ett 60tkr-system? Kanske övertygade säljaren svärföräldrarna att det _är_ skillnad på ett 20tkr- och ett 60tkr-system, vilket är just det jag säger att det inte är i deras ögon/öron.

spekulationer i tid och otid

du har ingen aning om dom hör skillnad eller inte, jag kan LÄTT plocka ihop två olika paket för 60k som kommer låta TOTALT annorlunda.

det finns "förhoppningsvis" en bra anledning till att dom köpt en anläggning för 60k och oavsett vad ni tror så får man garanterat mer för 60k än för 20k

Haha. Jag hade gärna velat se alla dessa experter i ett blindtest där dom klart och tydligt pekar ut vilken anläggning som kostade 20 000 och vilken som kostade 60 000.

Har du konfronterat dina föräldrar och frågat varför dom har köpt det dyra systemet?

Var är språkpolisen valmers när han verkligen behövs?

Vad vidkommande du är nu.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...