Fredsfursten
Medlem
Ok - fått isär lådan. Hittade flisor i somras och befarade det värsta. Den glada nyheten blev att det inte verkar vara några större skador på drev etc, förra ägaren har troligen reparerat ett rejält lagerras men inte fått ut alla flisor som hamnade i motorn efter. Tyvärr verkar det vara lite fuskreparation. Det är en skada i själva växellådshuset där lagret och en "lagerhållare" sitter. Det har fungerat ändå, men till saken hör att det är mycket sidokraft på det lagret i och med att det tar upp kopplingsstrycket om jag förstår det rätt. Det sitter i och för sig en plåt utanför som håller inne lagret också. Lägger upp en översikt med skadan markerad.
Fråga 1: Hur ska jag göra med skadan? Går det att svetsa eller laga på annat sätt? Håller det utan lagning?
Fråga 2: 3:ans och 5:ans drev är lite slitna och har små gropar i sig, särkskilt 3:ans. Bilden visar det värsta ställena. Behöver/ska man byta?
Fråga 3: är ingreppen kuttade eller ser det ut så original?
/Fredrik
Fråga 1: Hur ska jag göra med skadan? Går det att svetsa eller laga på annat sätt? Håller det utan lagning?
Fråga 2: 3:ans och 5:ans drev är lite slitna och har små gropar i sig, särkskilt 3:ans. Bilden visar det värsta ställena. Behöver/ska man byta?
Fråga 3: är ingreppen kuttade eller ser det ut så original?
/Fredrik
Bifogat
Last edited:
Kanske är läge att beställa från staterna om det blir 4 drev plus lite småprylar.