Någon som kollar Insider angående katt-avel?

Du vet om att du kommer bli sådär konstig om du öppnar katteri va?
Kolla bara in folket på kattutställningarna. Vill du bli en sån? Va? VA?

Ska du tjäna pengar är det bättre att komma på nån bra scam, pyssla med phishing eller nåt annat lurigt ;)

Näe, jag vill ju vara normal :gråta Men samtidigt så vill jag ju ha massvis med katter omkring mig hela dagarna och ett gäng busiga kattungar är ju det bästa. Vill man tjäna pengar på att föda upp djur så ska man syssla med Aror eller en sällsynt ormras. Katter kostar för mycket tid och pengar för att det ska löna sig, så det är inte för att tjäna kosing jag gör det.

Min katt ska va me på utställning på lördag :D .. hihi..

Han e så jävla go så de bara måste ha me han..

blandras som varken e kastrerad, vaccinerad, öronmärkt eller nånting :D..

Men han e sååå underbar så han va tvungen o va me ändå :P...
Huskatter över 10 månader MÅSTE vara kastrerade om de ska få delta på utställning. Så är den under 10 månader kan det vara OK, men vaccinerad måste den dock vara. En karens på 15 dagar innan utställning och det gäller i 2 år om jag inte minns helt fel.
Öronmärkt behöver de inte vara, men någon märkning måste de ha. Chip eller tatuering. Så frågan är: vilken utställning ska du ställa på?

Av den enkla anledning att det fungerar som så att man måste tyvärr visa att man har en godkänd katt av bra avel, något som tyvärr inte alltid betyder just bra avel. Har du en kattuppfödning så vill blivande kattägare se att just din katt är av rätt virke, och då underlättar det att katten har visats upp och förhoppningsvis fått en bra bedömning av en icke alltför bortkommen katt-domare.

Nja, det är avelsgodkännande du tänker på?
Det kan du även göra hemifrån. Bjuda hem 2 domare som dömer den kategorin dina katter ingår i.
Det är inget man måste göra utan katter som har RX-stamtavla måste avelsgodkännas innan man får registrera avkommor i SVERAK.

IDP har inte samma regler men det har jag inte satt mig in i eftersom jag fortfarande är medlem i SVERAK.

Utställningar kan vara ett bra sätt att veta att katterna går enligt rasstandard. Det är också ett sätt att hitta eventuella intressanta kombinationer hos uppfödare och även avelsdjur.

Last edited:
Huskatter över 10 månader MÅSTE vara kastrerade om de ska få delta på utställning. Så är den under 10 månader kan det vara OK, men vaccinerad måste den dock vara. En karens på 15 dagar innan utställning och det gäller i 2 år om jag inte minns helt fel.
Öronmärkt behöver de inte vara, men någon märkning måste de ha. Chip eller tatuering. Så frågan är: vilken utställning ska du ställa på?

Det kan du även göra hemifrån. Bjuda hem 2 domare som dömer den kategorin dina katter ingår i.
Det är inget man måste göra utan katter som har RX-stamtavla måste avelsgodkännas innan man får registrera avkommor i SVERAK.

IDP har inte samma regler men det har jag inte satt mig in i eftersom jag fortfarande är medlem i SVERAK.

Utställningar kan vara ett bra sätt att veta att katterna går enligt rasstandard. Det är också ett sätt att hitta eventuella intressanta kombinationer hos uppfödare och även avelsdjur.

måste va kastrerade :va om dom vinner massa priser o blir bra avelskatter då? då kan man inte avla eller :rolleyes:
el får man bara avla på renrasiga :va
har dom gått i maskopi för att få bort husmissen :mad: ;)

Nej, inte ett avelsgodkännande då det redan finns där när det är dags. Det är mer "man måste" för att visa att man finns och att visa att katten är bland de bästa i rasstandard, så länge det inte gäller Perser vill säga :gnissla

Näe, jag vill ju vara normal :gråta Men samtidigt så vill jag ju ha massvis med katter omkring mig hela dagarna och ett gäng busiga kattungar är ju det bästa. Vill man tjäna pengar på att föda upp djur så ska man syssla med Aror eller en sällsynt ormras. Katter kostar för mycket tid och pengar för att det ska löna sig, så det är inte för att tjäna kosing jag gör det.

Finns det INGET annat kul att göra i Arboga?

En katt luktar. Två luktar lite mer, men man kan leva med det. Fler katter luktar piss. Vill du ha det så!?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg