Ktm 660

Jag har "kommit på" ett bra sätt som jag trivs med när man ska byta olja/lufta! Visst går säkert inte lika snabbt, men har man inte nått annat som passar så!

Man sätter en slang på nippeln nertill på oket, drar slangen ner i ex. flaskan med bromsvätska, sen är det bara att pumpa, då går luften bara ur, inte den sugs inte tillbaka!

Brukar också göra så, funkar bra både på koppling och broms (har inte gjort det på KTM:en dock). Man får se till att det kommer ut vätska i slangen bara så att om det skulle sugas tillbaka så suger den in vätska. Fördelen med detta är att man ser på vätskan i slangen om det är några luftbubblor kvar. När det inte är det är det bara att toppa upp längst upp och tjöra..! :yoparty

Funkar bättre med spruta men det har man inte alltid tillgång till...
 
Vinterfrågor

Hej!

Ska antagligen köpa mig ett par offroadfälgar med endurodubb så jag kan leka av mig lite innan sommaren kommer...
"KTM orginal", vet inte märket eller från vilken hoj.
(Behr kanske?)

Killen som har dom nu har distanser till skivan och fräst ok, men jag undrar om det går lika bra att köra med oket som det är och istället svarva nya distanser som förskjuter fälgen åt höger lika mycket som oket var nerfräst?:gnissla

Är det möjligt så vore det jävligt bra, då slipper man få tag i någon som kan vara å fräsa i mitt fina ok, slabba på med bromsvätskor osv.
har dessutom tillgång till svarv på jobbet...:)


En fråga till också när jag lix håller på.

Är det någon som har koll på vilken bestyckning som är vettig när det är mellan -8 och 0 grader?

I sommras körde jag med 168, 45, nål och luftskruv org. avstrypt
För övrigt så har jag slipon, bortplockad SAS, locket + den där plastpluggen borplockat från luftburken.

ojoj, mycket text för 2 frågor :gnissla

Ha de / Mattias
 

Killen som har dom nu har distanser till skivan och fräst ok, men jag undrar om det går lika bra att köra med oket som det är och istället svarva nya distanser som förskjuter fälgen åt höger lika mycket som oket var nerfräst?:gnissla

I sommras körde jag med 168, 45, nål och luftskruv org. avstrypt
För övrigt så har jag slipon, bortplockad SAS, locket + den där plastpluggen borplockat från luftburken.
/ Mattias

Byt till 45 i lågfart omedelbart!

Nja ingen bra ide, blir mer jobb och flytta hjulet till höger samt flytta skivan till vänster för att oket inte ska ta i ekrarna!!
 
Byt till 45 i lågfart omedelbart!

Nja ingen bra ide, blir mer jobb och flytta hjulet till höger samt flytta skivan till vänster för att oket inte ska ta i ekrarna!!

Menar du 48 i lågfart?
jag har köpt ett sånt men inte bytt än, räcker det till vinterkörningen eller ska jag byta till ett 170 main också?

vet inte om du missförstod mig, men blir det inte samma sak att shimsa ut skivan 5mm + fräsning ok 5mm som skivan ut 5mm å hjulet åt höger 5mm?
tänker jag helt galet eller?:gnissla

jag har ju tillgång till svarv, men ingen fräs så det borde vara enklast om jag nu tänker rätt.
 
Menar du 48 i lågfart?
jag har köpt ett sånt men inte bytt än, räcker det till vinterkörningen eller ska jag byta till ett 170 main också?

vet inte om du missförstod mig, men blir det inte samma sak att shimsa ut skivan 5mm + fräsning ok 5mm som skivan ut 5mm å hjulet åt höger 5mm?
tänker jag helt galet eller?:gnissla

jag har ju tillgång till svarv, men ingen fräs så det borde vara enklast om jag nu tänker rätt.
Om du har en distans att flytta ut skivan med och tillgång till svarv är det naturligtvis enklast att fixa två distanser och flytta hjulet i sidled precis som du skriver.Det tar ju inte många minuter.
 
Om du har en distans att flytta ut skivan med och tillgång till svarv är det naturligtvis enklast att fixa två distanser och flytta hjulet i sidled precis som du skriver.Det tar ju inte många minuter.

Nu tänkte jag nog fel, men måste han inte svarva ny axel för att kunna flytta hjulet i sidled?

Till min hoj så har jag två axlar, ena orig för motard och en svarvad för offroad!
 
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:
 
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:


He he spruta vinylglans på allt utom sadeln & däck/bromsar och torka av så blir det fin fint!
 
Var ute och gnuggade lite på systemet i morse med lite autosol och en borrmaskin med polertrasa, satan i gatan vad blankt det blev! Nu behöver brudarna inte spegla sig i backspeglarna utan dem kan bara böjja sig ner mot systemet hehe.

Undrar hur ofta man måste hålla på för att uppehålla glansen. Antar att det mattas av rätt snabbt... Aja gnutten antar att jag har ett deltidsjobb ledigt åt dig då :rolleyes:

Säker på att du är intreserad av brudar?? :7peta
 
OT: Nu spårar det ut lite men Krille & du har ju dubbla hål på era hojar så behöver ni tjejer?? :D :huvet :pannkyss

Usch! nu måste det bli barmark så man inte sitter framför datorn hela tiden!!!

haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:
 
Ja nu är det aldeles för mycket snack :) Tur ändå att det finns något att roa sig med så länge.
Ni som kör med skinnställ, vad har ni för skrud att rekommendera. Funkar det med ett vanligt sh ställ eller är ett supermoto att föredra? Funderar allvarligt på att skaffa ett då det lär vara en tidsfråga innan man får smaka asfalt. Textilställ i all ära, men tror inte det är lika skyddande vid en klotning. Tänkte lägga max 4500-5000:- på ett nytt el bättre beg.
 
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:


:D ....håller faktiskt med! Nu e det illa med abstinesen!
 
Nopp har aldrig varit med om att den skulle ha gått av pga det! :va

Jag är ju laglydig, kör aldrig på bakhjulet. :D




Du har inte glömt att vätskan kan sugas tillbaka lite när du släpper handtaget!!!

Just därför man stoppar ner slangen i värska, lyckats varje gång för mig, både med helt tomt system och enbart luftning, ingen luft sugs tillbaka!
 
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:


Jag satte på dubbdäcken på crossen igår, så i helgen blir det israce :yoparty :yoparty

Fast det är ju inte samma sak som att slanga på sveavägen....
 
haha , ja nu är hojj abstinensen på sin högsta nivå! Kanske blir en sväng i slutet av mars! Nu gäller det att vi skyndar på växthuseffekten radikalt! Jag drar ut och låter bilen stå på tomgång resten av dan med bortplockad kat! :rolleyes:

Fy fan hemma i södertälje har jag 3-4 dm snö och ju nu snöar det ännu mer :mad: och till på råga på det så blir det fan bara kallare och kallare
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top