En ny generation 400 cc spothojar?

Kan 400cc/100hk i en sporthoj räcka för att ha kul?

• Antal röstningar
    0
Som jag tolkar era erfarenheter och er kunskap vore det inte helt fel att satsa på en zxr400 eller liknande om man har följande kriterier:

1) Absolut inte vill mecka i onödan.
2) Inte ha planer på att tävla seriöst, bara ha roligt och lära sig köra bana.
3) vill hålla budgeten relativt låg eftersom det finns andra saker som drar.

Eller vad säger ni?

Tack/D.

Absolut, men "tyvärr" blir det nog billigare, enklare och bättre att köpa en R6a enbart för bana för 20-25.000.... Även om mitt hjärta säger KÖP är det gäller gamla 400cc-hojar. Jag är ju experten.... haha

Gamla importtråden....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80946

Absolut, men "tyvärr" blir det nog billigare, enklare och bättre att köpa en R6a enbart för bana för 20-25.000.... Även om mitt hjärta säger KÖP är det gäller gamla 400cc-hojar. Jag är ju experten.... haha

Gamla importtråden....
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=80946

Jo så är det säkert. En R6 vore ett bra val. MEN en sak är ju säker....den där du fick hem i lådan var ju sannerligen inte ful och allt annat än en dussinghoj. Men om man bara bryr sig om det praktiska kanske R6:an är bäst trots allt.

Tack /D.

Problemet är praktiskt en modern 400 skulle bli en mindre 600 effekter runt 75 rwhp och väga ungefär som en 600.

Effekt uttag runt 100Hp skulle skapa problem med hållbarhet och bli oansenligt dyrt!

Den skulle sannolikt bli minst lika dyr som en modern 600 dvs runt.

Däckslitaget något mindre och en krasch skulle sannolikt vara lika ruinerande som på en 600.

Sålunda vad återstå som är realistiskt jo modeller som Kawa ER6 eller varför inte en Supermono "ducati gjorde väl en 550cc?" Super Singles class verkar vara ballt men marknaden verkar inte mogen för detta tyvärr

Har taskig koll på dessa gamla 4t 400:or. 65 bakhjulshästar låter dock inte helt fel, hade 60 på min Aprilia RS 250-02. Vet någon hur mycket ZXR400:an väger och hur den klarar sig på bana mot en RS 250? Hur är chassit och bromsar?

Tack /D.

Min är lättad 9kilo :klappar

Nu blev man lite nyfiken :)

Den är även trimmad(MP-Racing i Skåne - kolla senaste BIKE för mer info) och går som satan.
Kvitton finns på över 40.000kr.

Motorn är så gott som ny trots sina 5500mil.

Jag behåller den gärna, men det känns LITE överflödigt med 5 motorcyklar just nu och 2 bilar(kanske ändrar mig när sesongen kommer igång - vet ej). Garaget klarar endast 2 bilar och 2 motorcyklar. 750RR ska in i lägenheten, ZX7an och 400RRen står i garaget medans min ZXR750 håller på o trimmas liiite till - bristningsgränsen är ännu ej nådd :tummenupp

Får jag tillgång till mitt nya garage så behåller jag den då det är nerplöjt en helvetes massa pengar i cykeln.
Men mest troligtvis så får jag inte det garaget också för ägaren är en surgubbe med en harleykopia och där ska inte stå en japsräcer tycker han.

Den reser sig på gas den lille 400an :yoparty

Den är även trimmad(MP-Racing i Skåne - kolla senaste BIKE för mer info) och går som satan.
Kvitton finns på över 40.000kr.

Den reser sig på gas den lille 400an :yoparty

Ja, misstänkte att det var du som ägde den. Den är grym! :tummenupp Mats kan sina grejor. (Jag håller med, kolla senaste Bike) Måste vara rolig att svänga med också :) Gasres? Fett...
Ang. din ZXR750 så har jag ett tips, turbo :) Snacka med Mats, han fixar. Eller jag om jag har lite plats och verktyg... har inte det just nu.

Ja, misstänkte att det var du som ägde den. Den är grym! :tummenupp Mats kan sina grejor. (Jag håller med, kolla senaste Bike) Måste vara rolig att svänga med också :) Gasres? Fett...
Ang. din ZXR750 så har jag ett tips, turbo :) Snacka med Mats, han fixar. Eller jag om jag har lite plats och verktyg... har inte det just nu.

Blir aldrig turbo för min del - just real power a la BMW ;)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back