rygga men vad ???

Kör en vanlig haglöfs tigtht large eller small tror jag.. Funkar kanon!

megalopolis_product.jpg

www.boblbee.com
kanske t.o.m. hjälper om man åker in i en lyktstolpe eller dyl.
Men generellt är det väl dåligt att har ryggsäck på sig vid krach

Vet en som hade en sån rygga på sig när h*n klotade......klarade sig jättebra ! :tummenupp
Har sett att de har en klotad rygga med sig när de är på mässor.......

megalopolis_product.jpg

www.boblbee.com
kanske t.o.m. hjälper om man åker in i en lyktstolpe eller dyl.
Men generellt är det väl dåligt att har ryggsäck på sig vid krach

Jag köpte en sådan i kolfiber, som därmed inte är certifierad som ryggskydd. Har ännu inte använt den när jag kört motorcykel, men tänkte använda den till och från någon bankörning i sommar. Det är endast vid dessa tillfällen jag använder en ryggsäck i samband motorcykelkörning. Vanligtvis använder jag ryggsäcken till att transportera en laptop, lite böcker och träningskläder dock inte samtidigt. Den är för liten för det. Sitter väldigt skönt på ryggen även tungt lastad.

Det är lite tunnt med återförsäljare tror jag. Oftast är det mindre nischade butiker mot mode som säljer dem, men jag har även sett en större sportbutikskedja sälja dem. Boblbee kan säker tala om vilka återförsäljare man använder sig av om man tar kontakt med dem. Själv köpte jag min ryggsäck direkt från Boblbee i Malmö. De har en liten butik i anknytning till där man har sitt huvudkontor/montering. Skalet i kolfiber får man dock specialbeställa.

Ett visir bör utan problem få plats i ryggsäcken. Man bör dock skydda det så att den inte repas av skalet.

Har de inte montering i torekov? har för mig att fabriken ligger där iaf, köpte min där..

Jag är ärligt talat inte så pass insatt att jag kan svara på den frågan fullt ut. Man har tidigare haft montering och huvudkontor i Torekov men jag tror att det flyttat till Malmö numera.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back