rygga men vad ???

memories

Medlem
Gick med
2 Jul 2005
Hoj
suzuki gsx-r 1000 K7 .GasGas Ec300 Nordic
vad använder ni andra för slags ryggsäck när ni åker mc, märke eller nåt man skall tänka på säkerhet ex storlek.gärna bild vad ni använder.

Klättermusen Gungner 40. Helt fri från dragskejor (som går upp), suveränt bärsystem, slittålig (kevlar o grejer, ser ut som ny efter två år) och relativt vattentät.

Dyr dock.

Bifogat

• gungner_stor.jpg
    gungner_stor.jpg
    23.4 KB · Visningar: 98
megalopolis_product.jpg

www.boblbee.com
kanske t.o.m. hjälper om man åker in i en lyktstolpe eller dyl.
Men generellt är det väl dåligt att har ryggsäck på sig vid krach

Kommer att använda denna eminenta rygga i sommar tack vare en übersnäll kompis.

Har en Haglöfs av någon större modell och en jätteful orange ryggsäck som det står UVEX på.

Köp en rygga som du kan knäppa ihop axelremmarna över bröstet på och gärna ett midjebälte om det är en större variant,det är lite otrevligt när axelremmarna vill blåsa av en i 150 knyck.

Se också till att hålla koll på alla remmar så dom inte flaxar runt och fastnar i något.

Jag kör med Haglövs Corker. Tycker den sitter tajt och skönt oavsett om jag har mycket eller lite grejjer i den.

Bifogat

• Corker_Blue_400x400.jpg
    Corker_Blue_400x400.jpg
    42.2 KB · Visningar: 48
kör med denna, funkar bra för mig men den rymmer inte så mkt.

Bifogat

• lim_l.jpg
    lim_l.jpg
    7.5 KB · Visningar: 812
Äh jag har kört med alla typer avv rygsäckar fan....

Se bara til latt remmanra inte flaxar runt,,,,

för det spelar ingen roll det e inte bra att ramla med rygga oavsett vilken rygga det e =)

megalopolis_product.jpg

www.boblbee.com
kanske t.o.m. hjälper om man åker in i en lyktstolpe eller dyl.
Men generellt är det väl dåligt att har ryggsäck på sig vid krach

Jag kan rekommendera Boblbee, väldigt bekväm väska som även är certifierad som ryggskydd. Nackdelen är att förvaring inte är det mest praktiska, utrymmet längst ner i väskan är väldigt begränsat.

ryggor e en jäkla bromsbänk..kan nästan slita en ur sadeln när man har en tid o passa..eller inte vill stanna o prata med vissa...

vad använder ni andra för slags ryggsäck när ni åker mc, märke eller nåt man skall tänka på säkerhet ex storlek.gärna bild vad ni använder.

Kör med den här: ryggsäck.jpg Separat fack för hjälm. I stort sätt vattentät. Man kan enkelt ändra storleken. Ni som inte vill att det ska stå BMW på ryggen kan väl pilla bort brodyren eller nåt. 1400kr.

nån som vet var man kan köpa boblbe
deras hemsida funkar inte på mac,o jag tänker inte instalera ie bara för deras sida:rolleyes:

Jag kör med en vanlig reklamrygga..

Jag gillar att synas dessutom. Kanske mogen nog för att tänka på pension, men jag vill f*n inte bli påkörd när jag sitter stilla efter vägen!
rygga1.jpg

Svårt att få en bra "blixt" bild.. synns gör jag nog iallafall..
dsc00022.jpg

Själv vill jag helst inte bli låst av en ryggsäck, det lilla jag har så är det antigen i innerfickan el under passagerarsadeln, personligen skulle jag föredra en väska att spänna fast med bläckfiskar över passagerarsadeln.

Jag använder Lundhags Oslo 20l. Perfekt ryggsäck. Får precis ner hjälmen, en flaska kedjespray och plånboken. Det ända som jag tycker är viktigt är just spännet över bröstet så att den sitter kvar lite bättre.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back