Garagestatus

Menade han mellan två pass samma tisdag eller mellan två tisdagar under säsong eller från sista tisdagsträningen i fjol till första tisdagsträningen i år? :D
Träningar = tidsträningar så han menar alltså från kl 10 till kanske kl 13 samma dag. Med lunch inklämd mitt i allt mysmek.
Allting går utom små barn brukar jag tänka men ibland så undrar man ju... :näsblod
 
2767226 Träningar = tidsträningar så han menar alltså från kl 10 till kanske kl 13 samma dag. Med lunch inklämd mitt i allt mysmek.
Allting går utom små barn brukar jag tänka men ibland så undrar man ju... :näsblod
Så fort gör jag inte det men det går förvånansvärt smidigt och kan ju inte vara svårare på en 125:a, iofs hade jag hjölp av ako och telefonjour med Fredde så det var ju delvis fusk...
Har fått hem en ny kedja och kedjenitningsverktyg också. :)
 
Hitills har jag inte drevat om eftersom jag kör som en kärring. :)
Jag kör också som en kärring men det hindrar mig inte från att tro att det ska gå fortare med ändrad drevning :)

Varför kör du inte med ett vanligt kedjelås? Är det krångligare?
(Jag kan nada om kedjor som du kanske märker)
 
2767864 Jag kör också som en kärring men det hindrar mig inte från att tro att det ska gå fortare med ändrad drevning :)

Varför kör du inte med ett vanligt kedjelås? Är det krångligare?
(Jag kan nada om kedjor som du kanske märker)
Jag vill ha nitat för att det känns tryggare.
 
Allas vår mek Fredde riktade min vev igår så nu slår den 5/1000 mm. Ramlager, vev och lite annat smått och gott på väg så när delarna kommer så är det bara att riva motorn och slänga i den nya veven. Det ska gå att göra mellan två träningspass enligt Mr W men jag tror vi har lite olika speed när vi skruvar motorer... :gnissla
Kåporna som skulle bli så billiga och bra från England visade sig kosta en halv förmögenhet att frakta så nu väntar jag på en förklaring till det groteska priset på £150 per låda med 2 kåpset!

Frakt är svindyrt i England, bara gilla läget eller åka över själv och hämta dem.
 
Efter en total demontering av Skatungen fick jag hjälp av Peter "Turbo" Andersson Turbo med att laga ramen och nu är den under återmontering. Gustav har hjälpt till med att lacka kåpor och snart ska Mattias få utföra lite dekal-magi. Förutom rent skruvande ska fälgar och avgaspipor få lite lack. Det kommer att bli fantastiskt snyggt när det är klart. :)
 
2769391 Efter en total demontering av Skatungen fick jag hjälp av Peter "Turbo" Andersson Turbo med att laga ramen och nu är den under återmontering. Gustav har hjälpt till med att lacka kåpor och snart ska Mattias få utföra lite dekal-magi. Förutom rent skruvande ska fälgar och avgaspipor få lite lack. Det kommer att bli fantastiskt snyggt när det är klart. :)
Vi får hoppas det blir så bra som det finns förutsättningar för. Lacken ska bli klar till början av nästa vecka.
 
Jobb, jobb, jobb och jobb. Samt lägenhetsrenovering. Får väl bli panikus mekus i mars. :mad:
 
Men det är inget krav på tävlingar?

Absolut inte och enda gången jag har rasat en kedja var när min helnitade kedja gav upp.:huvet
Använder numera lås som är väl najjade och siliconade samt byts minst 2ggr under kedjans livslängd.

Träningar = tidsträningar så han menar alltså från kl 10 till kanske kl 13 samma dag. Med lunch inklämd mitt i allt mysmek.
Allting går utom små barn brukar jag tänka men ibland så undrar man ju... :näsblod

Boris SR låter meddela att där finns en suddig video från 80-talet när han byter vev på sin TZ, total tidsåtgång under 100 min......

Kan iof bero på att vevarna vanligtvis slog sig så man var i princip tvungen att byta åtminstone en gång per helg så man fick lite övning.....
 
Last edited:
Hojen Klar

Så här blev det till slut... Skönt att vara klar, nu är det "bara" 1 månad kvar tills man får testa den:tungan
//Magnus
 

Bifogat

  • IMG_0011.JPG
    IMG_0011.JPG
    140.8 KB · Visningar: 131
Man kan skruva bort sin fina Öhlinsfjädring så att däcken tar slut lika fort. :)

Det är sant men det finns möjlighet att ordna till det ven om man ahr skruvat bort sig totalt... det gör det oftast inte på en orginalare!

Men den största missen enligt mig är ju när man bara byter bak och behäller framgaffeln orginal... flyttar bara problemen!
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top