Jag funderar kring spårval och kurvhastighet. På den sjukt snygga bild jag har gjort ser ni det spår som boken Performance Riding Techniques förespråkar, det blåa spåret.
1) När man talar om kurvhastigheten genom en kurva, menar man då a) lägsta hastigheten man når i kurvan eller b) medelhastigheten genom hela kurvan?
2) Vilket av det röda och blåa spåret på bilden ger högst kurvhastighet? Om a) ovan så måste det ju vara det röda, om b) så kanske det är det blåa spåret.
3) Stämmer det att ju långsammare hoj man har, desto mer tjänar du på ett spår som liknar det röda och tvärtom?
Jag som nu ska köra 600, är det en så "slö" hoj att jag borde ligga mer åt det röda håller? Jag har provat det blå spåret och det känns goare.
1) När man talar om kurvhastigheten genom en kurva, menar man då a) lägsta hastigheten man når i kurvan eller b) medelhastigheten genom hela kurvan?
2) Vilket av det röda och blåa spåret på bilden ger högst kurvhastighet? Om a) ovan så måste det ju vara det röda, om b) så kanske det är det blåa spåret.
3) Stämmer det att ju långsammare hoj man har, desto mer tjänar du på ett spår som liknar det röda och tvärtom?
Jag som nu ska köra 600, är det en så "slö" hoj att jag borde ligga mer åt det röda håller? Jag har provat det blå spåret och det känns goare.
