Den viktiga frågan. Att skaffa motard.

Jag tror inte att jag kommer få så stora problem med kickandet. Som de flesta säger är det ju bara något man måste lära sig. som så mycket annat i livet. Som ett exempel knyter jag skorna själv. Det kunde jag inte när jag vart nyfödd.:tungan;)

Kicka 4t är jävligt när man kört 2h i skogen, vurpar, trött som fan och hojen grinar

Men på gata är det inga problem alls

Jag tror inte att jag kommer få så stora problem med kickandet. Som de flesta säger är det ju bara något man måste lära sig. som så mycket annat i livet. Som ett exempel knyter jag skorna själv. Det kunde jag inte när jag vart nyfödd.:tungan;)

Shit, knyter du skorna själv? *avundsjuk* Jag använder fortfarande karborreband! :( Till sommarn ska jag ta steget att lära mig!

Själv går jag också i motardtankar, blir nog en XR650 motard för mig. :tummenupp

Kicka 4t är jävligt när man kört 2h i skogen, vurpar, trött som fan och hojen grinar

Men på gata är det inga problem alls

Hehe, jaa, allt är relativt...Men problemet ligger inte på hojjen, det handlar om att föraren är för klen för att inte orka kicka efter 2h körning...Mer träning i benet med valfri övning...Kicka kanske?:pannkyss:D

För att gå tillbaka till tråden så önskar jag dig lycka till med nya hojen! Tror du kommer blir riktigt nöjd oavsett elstart eller kick :) Eller både och :tuttar

Last edited:
För att gå tillbaka till tråden så önskar jag dig lycka till med nya hojen! Tror du kommer blir riktigt nöjd oavsett elstart eller kick :) Eller både och :tuttar

Tack så mycket. Jag tror säker att jag kommer bli hur nöjd som helst. Det är ju grymt fina cyklar.

Nu får alla här bara hålla tummarna att jag får papper på min anställning nu i veckan.:):tråkad

Jag som bor i lägenhet och är hänvisad till mer eller mindre öppet garage eller himlen som tak. Hur ska man bygga in en fin startspärr på cykeln?
Sugen på att skaffa hoj igen och 660n lockar ju absolut mest...

Låt säga att jag inte känner för det :arsele
Vad gör jag då?
Har någon av Husabergcyklarna i samma storlekklass tändningsnyckel?
Kanske kan orka med kortare serviceintervaller om jag får behålla cykeln...

Min -04 har tändningslås, vet ej hur det är med nyare årsmodeller. Men jag tror att enda saken för din del är att antingen ta in hojen i lägenheten eller rejäl kätting+larm eller skaffa ett garage är enda sättet att förhoppningsvis behålla hojen. Oavsett om den har tändningslås eller inte.

Last edited:
ett mc-larm kan man väll få med startspärr på nått vis? det e väll det bäsata. så blir dom på försäkringsbolaget sura oxå för att du inte behöver betala dom höga premierna.

Jag vet att jag saboterar den här tråden här nu men jag är såå glad :D
Ringde hyresvärden idag och frågade om garage. Trodde det skulle vara 50 års väntetid men from maj har jag ett garage med egen port och egna väggar :tummenupp
Ser lovande ut.

Jag vet att jag saboterar den här tråden här nu men jag är såå glad :D
Ringde hyresvärden idag och frågade om garage. Trodde det skulle vara 50 års väntetid men from maj har jag ett garage med egen port och egna väggar :tummenupp
Ser lovande ut.

Dåså, bara att köpa en supermoppe nu så du också får nånting att leka med i sommar :yoparty

Åkte till Superbike i Gbg idag. Jättetrevliga killar! Synd att inte Rasorblade vart där bara.
Nu har jag bestämt mig. 660n är ju bara SÅ snygg! En sånn blir det.
Tyvärr mötte jag lite negativism (om det finns ett sånnt ord?:va) från brorsan när jag kommit hem. En av sakerna han tog upp var behovet av garage. Motvilligt får jag erkänna att ett sådant behövs. Mor och far vill nog inte låta bilen stå ute för att min hoj ska få stå inne. Jag bor alltså fortfarande hemma.

Frågan lyder alltså nu:
Vem i Malmö har en extra garageplats alternativt ett stort eget garage, som jag kan hyra in mig i/på?

Åkte till Superbike i Gbg idag. Jättetrevliga killar! Synd att inte Rasorblade vart där bara.
Nu har jag bestämt mig. 660n är ju bara SÅ snygg! En sånn blir det.
Tyvärr mötte jag lite negativism (om det finns ett sånnt ord?:va) från brorsan när jag kommit hem. En av sakerna han tog upp var behovet av garage. Motvilligt får jag erkänna att ett sådant behövs. Mor och far vill nog inte låta bilen stå ute för att min hoj ska få stå inne. Jag bor alltså fortfarande hemma.

Frågan lyder alltså nu:
Vem i Malmö har en extra garageplats alternativt ett stort eget garage, som jag kan hyra in mig i/på?

hehe... du får fixa två kättingar å bra lås:D

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...