Husaberg STYLING/MODDNING

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Hur stor skillnad i effekt är det på ett Acra helsystem och det SR (med mod) som Enginehardware säljer? EH säger att deras SR ger 8Hk, antar att det inte är RWHP...

Någon som vet?
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Hur stor skillnad i effekt är det på ett Acra helsystem och det SR (med mod) som Enginehardware säljer? EH säger att deras SR ger 8Hk, antar att det inte är RWHP...

Någon som vet?

8hk finns inte ett system i världen som ger.
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
8hk finns inte ett system i världen som ger.

Inte genom att bara byta rätt av, man måste justera oxå, men som sagt vi har provat så mycket med Bodinghs, från std ca 53 på hjulet i Mattes bänk till
över 70 nu, så siffrorna är inte taget i luften.
Prova så vet ni, annars är det bara att drömma vidare.
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Inte genom att bara byta rätt av, man måste justera oxå, men som sagt vi har provat så mycket med Bodinghs, från std ca 53 på hjulet i Mattes bänk till
över 70 nu, så siffrorna är inte taget i luften.
Prova så vet ni, annars är det bara att drömma vidare.
Ja Bodings hoj är ju nästan original den ;)
Hälsa honom att det är bäst att han trimmar lite till för i år ska jag åka ifrån honom. Sa det förra året oxå men i år menar jag det :D
Lite kaxig måste man få vara.
Kram
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Ja Bodings hoj är ju nästan original den ;)
Hälsa honom att det är bäst att han trimmar lite till för i år ska jag åka ifrån honom. Sa det förra året oxå men i år menar jag det :D
Lite kaxig måste man få vara.
Kram

Men eftersom jag o min "kompis" pratar med varandra var timme så vet ju jag att ni gör efterforskningar i ärendet ang bakhjuls effekt med Acra resp dubbelsystem, så det är bara att krypa till korset och inse fakta samt drömma vidare.
Nu ska jag bara försöka banta ner bodingh till 2x Allebjörk dvs 88kg, det borde gå med strikt diet och fettsugning. Frågan blir bara om han kan hålla sig kvar i styret under fullt pådrag.
 

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Kawasaki Z750-09
Nån som vet om det går att få tag på vit plast till Husabergarna??
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
  1. Ngn som har bytt till Xenon på sin Husa?
  2. Orkar elsystemet att tända Xenon orginal, eller måste man modda?
  3. Vad är det för lampor som sitter orginal, sockel?
  4. Ngn som har bra erfarenhet ang ngn ÅF?
  5. Förslag på bra kit? (behöver inte passa i orginal-reflektorn)
 

Åmotar´n

Open #34
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Åmotsbruk,7mil norr om Gefle
Hoj
-09 Husaberg FE570, -05 Husaberg FS650,-89 Gixxer 1100 Streetfighter, -88 Husky 510 Enduro,-76 Husqvarna WR 250
  1. Ngn som har bytt till Xenon på sin Husa?
  2. Orkar elsystemet att tända Xenon orginal, eller måste man modda?
  3. Vad är det för lampor som sitter orginal, sockel?
  4. Ngn som har bra erfarenhet ang ngn ÅF?
  5. Förslag på bra kit? (behöver inte passa i orginal-reflektorn)
2:Eftersom lyset drivs av växelspänning original måste det ändras.Då ska det inte vara nåt problem med att driva 1 st. xenon.
3:Lampa är en HS1 35/35W original(nästan som H4).H4 fattning går att få dit med lite justering.
 

Jacko

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
KTM690SM
2:Eftersom lyset drivs av växelspänning original måste det ändras.Då ska det inte vara nåt problem med att driva 1 st. xenon.
3:Lampa är en HS1 35/35W original(nästan som H4).H4 fattning går att få dit med lite justering.

Nån som har pris på xeon lampa? och i så fall evtuellt vart skaffar man sig en sån liten söt lampa :tungan
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Men eftersom jag o min "kompis" pratar med varandra var timme så vet ju jag att ni gör efterforskningar i ärendet ang bakhjuls effekt med Acra resp dubbelsystem, så det är bara att krypa till korset och inse fakta samt drömma vidare.
Nu ska jag bara försöka banta ner bodingh till 2x Allebjörk dvs 88kg, det borde gå med strikt diet och fettsugning. Frågan blir bara om han kan hålla sig kvar i styret under fullt pådrag.

Ja nog ger det mer effekt än Acra och sen låter det ju mindre oxå så dubbelsystem är framtidens melodi. Men du får nog sluta mata Boding om han ska ner till 88kg. Hoppas på långa race för han såg helt slut ut när han sköt runt barnvagnen på mc mässtan.
The Dreamer #55
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Ja nog ger det mer effekt än Acra och sen låter det ju mindre oxå så dubbelsystem är framtidens melodi. Men du får nog sluta mata Boding om han ska ner till 88kg. Hoppas på långa race för han såg helt slut ut när han sköt runt barnvagnen på mc mässtan.
The Dreamer #55

Ja, jag vet, nu när jag var förbi gräddbollen så satt han med en 150gr i handen och detta var bara till 11 kaffet, då ska ni se vad han äter till lunch.

Det där med barnvagnen var nytt, det var därför han hade träningsvärk i 2 dagar.
Har möte idag ang SM på Bananpiren, undrar om Bodingh lägger in sitt veto ang rythm sektionen som blir på rakan under götaälv bron, det kan ju bli svettigt att guppa upp o ner på motardhoj, iklädd skinnställ.
Hlsn
Thomas
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Google har alltid bilder

MOTOS%20PAGINA%20019.jpg

http://images.google.com/images?svnum=10&hl=sv&client=opera&rls=sv&q=husaberg+force&btnG=Sök
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top