Husaberg STYLING/MODDNING

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
Det finns massor av såna och de är alla fula, satsa hellre på en gul husa med svarta dekaler, som Force Enduron ungefär. :tummenupp

Men vad är det jag hör, skaffat nytt garage..? :)

Det är på gång hemma hos mig just nu. Ramen ska på blästring å lackning nu i veckan. Dekalerna ligger hemma och väntar. :tuttar
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
någon som har tips på snygga dekaler till husan, dom ska sitta på gul plast och va i mestadels svart
 

yates

Rackabajk Mc
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Olofström
Hoj
CBR1000RR CBR929RR Fighter
Joo dom är snygga men vilka priser, men det kanske man får betala när det ser ut så där:tuttar :tuttar :)

Plus att de asen gärna lurar en på stålar. Beställde där o fick ett tillgodokvitto eftersom lite prylar va slut. Givetvis så hävdar Diana Kaiser (ägare tror jag) att de kvittot inte existerar nu.:mad:
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Ja !

Du måste ha passande kylarvingar bara.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Najs, ingen modd med bensinslangarna då? utan det är exakt som på tidigare modeller?

DET kan jag inte svara på exakt. Kranarna sitter ju på typ samma ställe så det borde gå. Men skulle det inte funka så åker du till OK eller Biltema och köper 50cm slang så fixar du det lätt.
 

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
Då har man precis hämtat hem sin nypulverlackade ram. Fan va bra det blev :tummenupp
Nu är det lite ihopplock kvar, sen får det fasen vara vår.
 

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Någon som vet vilka som säljer helsystem till Husa 650 06. Vet att enginehardware säljer men jag skulle gärna vilja vet några fler. Har sett ett snygt med lite kolfiber på dämparna, men vet inte vart...

Hej hopp :)
 

Enginehardware

www.enginehardware.se
Gick med
29 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Husaberg Carbon 693, Kawasaki SXR800.
Någon som vet vilka som säljer helsystem till Husa 650 06. Vet att enginehardware säljer men jag skulle gärna vilja vet några fler. Har sett ett snygt med lite kolfiber på dämparna, men vet inte vart...

Hej hopp :)

Hopp Hopp

Vi använde Kolfiber ljuddämpare för några år sedan, bland annat på en mässhoj.
Finns fortfarande att tillgå hos leverantören.
Jag tror oxå att samma model från Arrows skulle passa, de har ju en del kolfiber system, vi anv dock Acrapovic.

Hlsn
Thomas
 

K.Svensson

Morgontrött
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
RMZ450 SM -08 ... Speed Triple -07
Vi i örebro betalar 700kr och då ingår blästring oxå!
Ja och så moms oxå såklart :)

Oj va dyrt! :gnissla Jag pröjsade en 500hundring och en påse bullar. För blästring och lack.

vad får man pröjsa för att lacka ramen? pulverlack?
:va

Pulverlack lackas på föjande vis. Du laddar det som ska lackas(ramen) negativt(?) och pulvret positivt (ellertvärtom). Blåser på som en vanlig lack ungefär, in i ugn för att härda. Skitbra resultat med hög stryktålighet.:tummenupp
 
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Oj va dyrt! :gnissla Jag pröjsade en 500hundring och en påse bullar. För blästring och lack.



Pulverlack lackas på föjande vis. Du laddar det som ska lackas(ramen) negativt(?) och pulvret positivt (ellertvärtom). Blåser på som en vanlig lack ungefär, in i ugn för att härda. Skitbra resultat med hög stryktålighet.:tummenupp

men våran lack blev bättre än din, det är en exotiskexlusiv svart färg som konstar lite mer än vanlig färg och finns endast i örebro, där av priset:hihi :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi














ironi mode off



500 är bra pris, när tänker du lägga upp bild?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top