Svarta kopplings- och bromsgrepp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag har letat bland svenska ÅF-are efter svarta kopplings- och bromsgrepp i hyfsat prisläge till min 954:a utan lycka. Det jag hittat är GRC-grepp vilka finns som svarta men de kostar 1995:-/paret vilket jag tycker är i svettigaste laget. De grepp som finns för 359:-/paret är mer i min prisklass men de finns å andra sidan bara i kolfiber-lack vilket jag vägrar ha på min hoj! :)

Vet någon vart sådana grepp kan finnas? Finns de inte hos svenska ÅF kan jag tänka mig att beställa utomsocknes (dvs från utlandet, gärna Europa).

Pulverlacka dom du har annars. Kostar inte mycket och blir snyggt.

Tanken har slagit mig men de jag har nu är trasiga (eller rättare sagt avsågade) bägge två så jag behöver nya. Men då kan jag ju å andra sidan köpa ett par ofärgade och pulverlacka...

Pazzo
http://www.pazzoracing.com/gallery.html

ca 1300kr / paret, + frakt
Kanske lite mer än du hade budget för, men det är riktigt najsiga :)
(Har sådana själv)

Ojojoj vilka skönheter! Nu blev jag ju svårt sugen... Svarta grepp med röda justerare skulle matcha en röd bromsvätskebehållare alldeles utmärkt!

Last edited:
Tanken har slagit mig men de jag har nu är trasiga (eller rättare sagt avsågade) bägge två så jag behöver nya. Men då kan jag ju å andra sidan köpa ett par ofärgade och pulverlacka...

Ojojoj vilka skönheter! Nu blev jag ju svårt sugen... Svarta grepp med röda justerare skulle matcha en röd bromsvätskebehållare alldeles utmärkt!

funkar denna färgen?
logoSuz.jpg

De är ju onekligen svarta, vilket räcker för mig! Jag antar att de finns med andra märken än Suzuki? :)

ja men till 954 måste jag kolla med fabriken först, 1500:- ihop.

cnc frästa, vikbara, finns även till brembopumpar.

Last edited:
ja men till 954 måste jag kolla med fabriken först, 1500:- ihop.

cnc frästa, vikbara, finns även till brembopumpar.

Det är väl Nissin till 954:an om jag inte minns helt fel. Däremot är det wirekoppling men det kanske inte är några problem?

EDIT: jag såg precis att kopplingsgreppet på bilden är för wire så det borde inte vara några problem.

Det är väl Nissin till 954:an om jag inte minns helt fel. Däremot är det wirekoppling men det kanske inte är några problem?

EDIT: jag såg precis att kopplingsgreppet på bilden är för wire så det borde inte vara några problem.

Jag kontaktar min leverantör idag, maila mig gärna på info@rst.nu
pm etc glöms lätt bort.

Ja pulverlackade både kopplings och handbromsgrepp.
Kostade 100kr för båda :tummenupp

//Andreas

Ja pulverlackade både kopplings och handbromsgrepp.
Kostade 100kr för båda :tummenupp

//Andreas

Det låg ju onekligen lite bättre till i pris. Kanske får bli så ändå... Beslutsångest modell grande!

Fick jag bara loss svingen skulle jag passa på att pulverlacka den på samma gång.

Mycket som borde/vill göras...

Bikeshop.se har svarta kopplings/bromshandtag för 115:-

Det låg ju onekligen lite bättre till i pris. Kanske får bli så ändå... Beslutsångest modell grande!

Fick jag bara loss svingen skulle jag passa på att pulverlacka den på samma gång.

Mycket som borde/vill göras...

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back