Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej,
Är det någon här som kör Enduro?
Jag skulle vilja börja köra.- som motionär.
Är det bara Helsingborgs motorcross som har enduro bana i vårt område?
Iså fall, hur är den klubben?
Tack

Både jag och lillebror har ett förflutet i den delen av hojjeriet... Hmck är kanon,mkt trevlig enduro sektion. Krav på medlemsskap samt enduro licens.
Annars e det fmck malmö med tillgång till revingehed som gäller,finns ett par banor till häromkring,halmstad,fagerhult mm mm... Hade tänkt skaffa mig en ny enduro cykel så vi ses kanske snart i spåret. Hade tänkt köra klassikern igen... Stångebroslaget/Ränneslätt/ Gotland GN. Går en hel del riktigt roliga tävlingar i danmark också där Danmarks Grand är nummer ett...
Tjena,
Jag är inte så intresserad av att tävla, utan mest för att hålla kroppen och flåset igång.....samt att ha jävligt kul.
Måste man ha en Enduro licens om man inte ska tävla?
Just för tillfället är den stängd, tror det är på grund av att det är en enda lerpöl där.

Den stänger på våren för fågelhäckning etc. Men varför den är stängd nu vet jag inte.
Jag e inte medlem längre. Köper jag en bil med dragkrok (läge för en 125/250cc cross...) kanske jag blir igen.
![]()

jag tror din gissning är rätt.Med lite tur är den helt fel och de bygger om hela banan till Sveriges bästa endurobana![]()

DS.
Ja, jag har "deck with pigs" i garaget.
Med lite tur ar jag till och med en kedja till drevet som sitter på...
PS. det luktar snart lite Titan i garagetDS.

Arrows 72052TE Marmitta Titanio
Kanske lite väl ljudlig, men en db-killer kan ju inte vara SÅ svårt att göra...
Skulle igentligen haft en FMF Q2, men de är ju dryga och svarar inte på mail fast de ber en skicka frågor via mail...![]()

det vart visst en race dämpare jag köpte, men, va fan, en db-killer på den, och som sagt, borde inte vara något större problem att göra.
De tjatade inget om att man skulle ha licens för att kröa på banan när jag var medlem (2-3 årsedan).
Men krav på att vara medlemm i klubben är det. ca 300-400 kr / år (kommer inte ihåg var den ligger på i år).
Alternativet är att vara medlem i någon av "samarbets klubbarna" som oxå tillåts köra på banan.
Banan är rätt knixig och att köra med en tung hoj är... heh, jobbigt.
XR650R (min hoj) är typ 2 storlekar för stor, om man inte är väldans duktig.
Som sagt tidigare, trevlig klubb med trevliga människor.
Den stänger på våren för fågelhäckning etc. Men varför den är stängd nu vet jag inte.
Jag e inte medlem längre. Köper jag en bil med dragkrok (läge för en 125/250cc cross...) kanske jag blir igen.
![]()

En Wr450 är fet rätt på den banan.
Och går den sönder är det inte längre till YC än att man kan putta dit den
Hmm, kom på en sak. Har du en ren Enduromaskin, så är det kanske Licens krav
Min är ju gat-reggad.
Bara kom att tänka på det, men fråga om det gör skillnad mellen E-reg, oreggat, och LV-reggat på bana.
Och, tada, vi har ju för f-n glömt det viktigaste!
HMCK medlemmar har 10% på YC vid köp av Cross/Enduro grejer. Jag sparade in medlems avgiften för att par år framåt när jag köpte ny utrustning...![]()

(har ju hänt.. 
Fast när jag var där hade jag bara motardhjulen med mig, men det hindrade ju inte mig från att bränna runt där. SJUKT SJUKT kul!!! 

|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |