Sieg Hallelujah

Vissa låtar har jag väl, men jag är långt ifrån ett "fan" av gruppen.
Jag tycker dom faller in i samma kategori som Onkel Kånkel, kass musik, kassa låtar, dom lever på att barnsliga personer spelar dom för chockeffekten.

Det gjordes massor med annan bra svensk punk mellan 78-85, och en del av den nya generationen går att lyssna på.

Vill ni ha en skiva med bra blandning av tidig svensk punk är "Oasen" ett måste, rått, skitigt, och med den skrälliga ljudkvalitet som var synnonym med taskiga PA'n på den tiden.

Låtarna blev musikaliskt bättre senare, men glöden och ilskan försvann mot slutet.

Mittperioden 80-82 var nog kanske punkens guldålder.

/ Tycker jag.

Jag tycker dom faller in i samma kategori som Onkel Kånkel, kass musik, kassa låtar, dom lever på att barnsliga personer spelar dom för chockeffekten.

Det gjordes massor med annan bra svensk punk mellan 78-85, och en del av den nya generationen går att lyssna på.

Vill ni ha en skiva med bra blandning av tidig svensk punk är "Oasen" ett måste, rått, skitigt, och med den skrälliga ljudkvalitet som var synnonym med taskiga PA'n på den tiden.

Låtarna blev musikaliskt bättre senare, men glöden och ilskan försvann mot slutet.

/ Tycker jag.

Själv har jag växt upp med DLK, Radioaktiva Räkor, Räserbajs, Coca Carola, Charta 77, Ebba Grön etc etc. Kristet har varit med på ett hörn hela tiden dom också sedan.... slutet på 90 kanske? Till och med att morsan tyckte dom var bra faktiskt...

/ Tycker jag.

Alla har rätt till en åsikt, men jag håller inte med:) Jag tycker att melodiskt sett så är tku grymt bra, speciellt de nya låtarna. Sen kan man ju tycka vad man vill om texterna:D Jag tycker tku ligger grymt mycket högre än Onkel Kånkel för övrigt.

Själv har jag växt upp med DLK, Radioaktiva Räkor, Räserbajs, Coca Carola, Charta 77, Ebba Grön etc etc. Kristet har varit med på ett hörn hela tiden dom också sedan.... slutet på 90 kanske? Till och med att morsan tyckte dom var bra faktiskt...

Räserbajs och Räkorna hade jag inte inlagda på min telefon/mp3 lagrare, men dom kommer att addas.
Du glömde Dia Psalma, Asta Kask,Köttgrottorna och Grisen skriker annars hade du en rätt bra lista där...

(EDIT: Jag förutsatte att Ebba Grön / KSMB var självklara)

Sen kommer ungarna dragandes med en del ny musik som är lyssningsbar också, Mimmikry var en överraskning som bara blev större då jag fick veta att det var Hjalle och Heavvy som låg bakom.

Last edited:
Alltid lika sjuka. Men de har sina poanger... :D

Polaren festade med sangaren i tku nar d spelade pa hultsfred senast. Gick runt med latexmask och drack ol ur en dildo. Berattade inte ens att han var med i bandet utan polaren kande igen snubben fran kvallen innan nar han kom ut pa scen i samma mundering.
Hahaha :tummenupp

Räserbajs och Räkorna hade jag inte inlagda på min telefon/mp3 lagrare, men dom kommer att addas.
Du glömde Dia Psalma, Asta Kask,Köttgrottorna och Grisen skriker annars hade du en rätt bra lista där...

Sen kommer ungarna dragandes med en del ny musik som är lyssningsbar också, Mimmikry var en överraskning som bara blev större då jag fick veta att det var Hjalle och Heavvy som låg bakom.

Dia Psalma/Strebers är ju sjävklara, lika så Asta Kask. Tror till och med att Asta Kask var det första svenska punkbandet jag hörde... Har ett svagt minne av att man stod i rastrummet och spelade pingis någon gång i början på sin karriär i skolan och lyssnade på Asta Kask, troligtvis fått tag på bandet genom min äldre brorsa.

2748611 Själv har jag växt upp med DLK, Radioaktiva Räkor, Räserbajs, Coca Carola, Charta 77, Ebba Grön etc etc. Kristet har varit med på ett hörn hela tiden dom också sedan.... slutet på 90 kanske? Till och med att morsan tyckte dom var bra faktiskt...
Ja me... Ahh, konfirmationsläger, 5-6st 50spänn skivor, minnen....

/ Tycker jag.

den bästa perioden inom den svenska musiken tycke jag, ebba är fortfrande sveriges bästa band. KSMB är också bra dock inte riktigt i samma klass.

Charta 77 som någon annan nämde är också väldigt bra!

det är nästan dags för en punktråd nu tycker jag

2748180 Apropå ingenting, jag har försökt få tag på material av Räserbajs. Finns inte att tjöpa och inte att tanka. Tips på hur/när/var jag hittar det?
Sök efter definitivt 50 så får du lite andra också typ som radioaktiva räkor och dlk eller om du hittar den i affär så köp kostar bara en 50 lapp (därav namnet)

Man ska inte ta sån här musik för alvarligt, eller ja inte för djupt.

Edit: Inte nog med att man är född försent, man fortsatte med den vannan också.. Trall punk is da shit emellan åt

Nån som råkar veta nån affär som säljer 50 spänns platter nu?

Last edited:
Sök efter definitivt 50 så får du lite andra också typ som radioaktiva räkor och dlk eller om du hittar den i affär så köp kostar bara en 50 lapp (därav namnet)

Man ska inte ta sån här musik för alvarligt, eller ja inte för djupt.

Edit: Inte nog med att man är född försent, man fortsatte med den vannan också.. Trall punk is da shit emellan åt

Nån som råkar veta nån affär som säljer 50 spänns platter nu?

Hittade en hel del tidigare idag. Eller om det var igår, skit samma.
Hade testat söka på piratebay tidigare men inte hittat nåt. Men nu plötsligt fanns det massor när man sökte :va

2748646 Räserbajs och Räkorna hade jag inte inlagda på min telefon/mp3 lagrare, men dom kommer att addas.

Är det inte bara hjalle som är med där medans heavy är dökött?

2749491 Hittade en hel del tidigare idag. Eller om det var igår, skit samma.
Hade testat söka på piratebay tidigare men inte hittat nåt. Men nu plötsligt fanns det massor när man sökte :va
Spank you ska undersökas.

Last edited:
Nu börjar det bli lite väl många infantila 16-åringar här på forumet. Håll er till att dricka punkisar gränslandes er automatväxlade moppe vid er lokala korvmoj istället för att idiotförklara er på nätet.

den bästa perioden inom den svenska musiken tycke jag, ebba är fortfrande sveriges bästa band. KSMB är också bra dock inte riktigt i samma klass.

Charta 77 som någon annan nämde är också väldigt bra!

det är nästan dags för en punktråd nu tycker jag

Tycker tvärt om...ksmb är vassare än ebba.
Började min punkar kariär med nämnda band några år sent (ca 1985 och har fortfarande inte slutat) för att snabbt fylla på med asta,strebers,charta och så vidare (ca 500 punk plattor i hyllan).

Det finns en punktråd som startades i höstas....kanske dax för fortsättning.

Är det inte bara hjalle som är med där medans heavy är dökött?

Både Hjalle och Heavy var IAF med i sommras när dom var förband till TKU när jag såg dom.
Kännde sig lite fånig faktiskt när man stod och kollade på TKU... Jag och sambon med våra 22 respektive 23 år var äldst där, och båda kunde ALLA texter utantill. Dom små 13 åriga tjejerna som stod längst fram kollade lite konstigt på mig när jag sjöng för fulla muggar till varje låt...

Både Hjalle och Heavy var IAF med i sommras när dom var förband till TKU när jag såg dom.
Kännde sig lite fånig faktiskt när man stod och kollade på TKU... Jag och sambon med våra 22 respektive 23 år var äldst där, och båda kunde ALLA texter utantill. Dom små 13 åriga tjejerna som stod längst fram kollade lite konstigt på mig när jag sjöng för fulla muggar till varje låt...

Jag var ute och körde motorcykel en sommarkväll när jag kom på att det var punkfest här i stan, så jag knallade dit och ställde mig i kön för att gå in.
Kidsen tittade på gubben i goretex-ställ och antog att jag hörde till rave-kommitionen eller nåt, så jag gick därifrån...

Nu får jag inte gå på samma tillställningar som mina ungar, och dom går på allt, senast trillade dom genom golvet på Mando Diao.....

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025