Så här borde man kunna köra bil i Stockholm också?

Tänk er det där Vallhallavägen 0815. :drool
Eller att skapa diciplin på de "tidiga sträckorna" av E18. *host* *host*

2746508 Om jag hade blivit avsiktligt påkörd hade jag också blivit förbannad!

.
De har säkerligen möjlighet att lämna klagomål vid närmsta amerikanska camp ifall de anser att de är utsatta för orätt behandling. Jag hade inte stannat speciellt frivilligt om jag var amerikan i Irak, det säger sig lite självt att man är säkrare så länge man rullar och de har en lite annan hotbild mot sig där än annars... Sen så blir de påkörda irakierna säkert bittra men vad ska de göra åt saken? Börja gruffa med skjutkåta halvrädda pojkar från staterna? Det är kanske inte någon vidare bra ide eller...

Jag hajar inte varför irakjerna ska bli arga, de har ju redan sjukt skabbiga ridez. Plus att fattar man inte att flytta på sig förtjänar man att bli påkörd.

Dagen efter så blev bilen skrot efter en självmordsbombare gissar jag på. Inte underligt på att det händer saker där nere mot amerikanarna. Värda ett å annat nackskott.

Sen så blir de påkörda irakierna säkert bittra men vad ska de göra åt saken?

Ja det händer ju att de spränger saker. Det gjorde de iofs innan jänkarna kom och knackade på dörren men sånt där beteende gör ju inte saken bättre.

.

Jag hajar inte varför irakjerna ska bli arga, de har ju redan sjukt skabbiga ridez. Plus att fattar man inte att flytta på sig förtjänar man att bli påkörd.

Jaha det är så det funkar... Jag ska genast testa när jag är ute med bilen och nån skabbig Opel kommer ivägen.

-

Last edited:
Världspolisen USA är inte allt för smarta. Har knappast blivit bättre att dom kom dit. Å vare inte Usama dom va ute efter. Ops, så råkade dom trilla in i Irak å "sno" olja å börja härja vilt så som dom ville från första början.

Världspolisen USA är inte allt för smarta. Har knappast blivit bättre att dom kom dit. Å vare inte Usama dom va ute efter. Ops, så råkade dom trilla in i Irak å "sno" olja å börja härja vilt så som dom ville från första början.

ere sannt ???? harom snot oljan nu ?????!!!!11

:machinegu :mad: :4skrika :finger

2746663 Alla visste väl det. Påminned om det, för en del tycks tycka att amerikanerna är balla.
Jag tycker det är bra att du håller isär Bushs politik med vad den rädda lilla soldaten gör i Irak. Om du dagligen fick veta på ditt jobb att folk blev sprängda i bitar när de gick till fikarummet, och du ändå var tvungen att gå dit, hade du sprungit då och knuffat dig fram eller hade du spatserat lugnt som vanligt, stannat och snackat lite på vägen och exponerat dig för risken lite extra länge för att inte störa ordningen i korridoren?

Det kan ju även tänkas att de eskorterar en viktig transport vid filmningstillfället och då kanske det inte är så aktuellt att stå fast med ett par lastbilar fullastade med ammunition, drivmedel, personal eller vad det kan tänkas vara mitt i en bedömd farozon och på så sätt öka risken att bli blåst till atomer. Hade du gjort det?

Om man bara ser på det som en söndagsutflykt eller en plojkörning då är det ett förkastligt beteende, men om man tänker sig in i deras situation och eventuella uppgifter under transporten så tycker inte jag att deras uppförande är speciellt hårt mot lokalbefolkningen. Det ligger även lite i deras intresse att flytta på sig då de också kommer stryka med vid en bombning. Som irakier i landet hade jag haft ett säkerhetsavstånd till amerikansk personal då de tenderar att dra till sig problem död och lemlästning.

Ser ju onekligen ut som dom har rätt så brådis till något/från något.

Dom kanske precis har blivit beskjutna/deras kollegors Hummer vart sprängd för 5min sedan/en dag sedan...

Deras pals är beskjutna ett par kilometer längre fram och behöver lite hjälp....

Skadad person i bilen....

Dom har fått order om......

osv osv osv

Jag tror inte det är nån form av "nöjesbumptur"!.

Jag tycker det är bra att du håller isär Bushs politik med vad den rädda lilla soldaten gör i Irak. Om du dagligen fick veta på ditt jobb att folk blev sprängda i bitar när de gick till fikarummet, och du ändå var tvungen att gå dit, hade du sprungit då och knuffat dig fram eller hade du spatserat lugnt som vanligt, stannat och snackat lite på vägen och exponerat dig för risken lite extra länge för att inte störa ordningen i korridoren?

Det kan ju även tänkas att de eskorterar en viktig transport vid filmningstillfället och då kanske det inte är så aktuellt att stå fast med ett par lastbilar fullastade med ammunition, drivmedel, personal eller vad det kan tänkas vara mitt i en bedömd farozon och på så sätt öka risken att bli blåst till atomer. Hade du gjort det?

Om man bara ser på det som en söndagsutflykt eller en plojkörning då är det ett förkastligt beteende, men om man tänker sig in i deras situation och eventuella uppgifter under transporten så tycker inte jag att deras uppförande är speciellt hårt mot lokalbefolkningen. Det ligger även lite i deras intresse att flytta på sig då de också kommer stryka med vid en bombning. Som irakier i landet hade jag haft ett säkerhetsavstånd till amerikansk personal då de tenderar att dra till sig problem död och lemlästning.

Instämmer precis i det du skriver :tummenupp Så som du oxå skrev, att det jag påpekade mer lr mindre, som jag inte skrev var "söndagsutflykt". Men som sagt, ingen här har beviset på vad det handlade om. Bombdåd längre bort på gatan och behövde förstärkning?! Jaja, frågan förblir.

Det dokumenterat enda sättet att lyckas få ordning på ett område/land genom ockupation är "hearts and minds", d v s vinna över befolkningen.

En sån där resa och de kan bygga hur många sjukhus som helst och fortfarande inte ligga på plus.

De knatar in och spelar herren på täppan och förvånar sig sedan över att de lokala politiska bråkmakarna som inte gillar USA och deras agenda inte har några som helst problem med rekryteringen på gräsrotsnivå. Det måste verkligen stå illa till med administrationen på andra sidan Atlanten när de inte lyckats få fram en enda intelligent person i närheten av makten.

Det dokumenterat enda sättet att lyckas få ordning på ett område/land genom ockupation är "hearts and minds", d v s vinna över befolkningen.

En sån där resa och de kan bygga hur många sjukhus som helst och fortfarande inte ligga på plus.

De knatar in och spelar herren på täppan och förvånar sig sedan över att de lokala politiska bråkmakarna som inte gillar USA och deras agenda inte har några som helst problem med rekryteringen på gräsrotsnivå. Det måste verkligen stå illa till med administrationen på andra sidan Atlanten när de inte lyckats få fram en enda intelligent person i närheten av makten.

Vad har du nu tillgång till för dokumentation?
Man kan få ordning på en rad mindre politiskt korrekta sätt, det mest framgångsrika verkar vara att använda mer våld än upprorsmakarna är beredda att göra. Vilken opposition finns att tala om i barbariska diktaturer som Nordkorea eller Iran t.ex.? Att de tjafsar i Irak beror endast på att amerikanerna tillkännager dem mänskliga rättigheter, under Saddam var det lugnt. Jag säger som den israeliska ministern (kommer inte ihåg vem): problemet i Irak är att ingen i regeringen har uniform längre.

:machinegu

Man kan få ordning på en rad mindre politiskt korrekta sätt, det mest framgångsrika verkar vara att använda mer våld än upprorsmakarna är beredda att göra. Vilken opposition finns att tala om i barbariska diktaturer som Nordkorea eller Iran t.ex.?

De flesta som lever här i den demokratiska världen tycker inte att Nordkorea och Iran är exempel på länder som någon fått ordning på. Faktiskt totalt tvärtom. Länder med mindre hyfs och rättning får man leta efter. Så intressant att du av alla är av en annan åsikt!

Tänka sig... bakom Markus benhårda högerfasad har det hela tiden dolt sig en liten anhängare av Nordkoreas styrelseform, med ayatolla Khomeini sida vid sida med Kim Jong Il, Kim Il Sung och Ahmandinejad på sovrumsväggen! :yoparty

De flesta som lever här i den demokratiska världen tycker inte att Nordkorea och Iran är exempel på länder som någon fått ordning på. Faktiskt totalt tvärtom. Länder med mindre hyfs och rättning får man leta efter. Så intressant att du av alla är av en annan åsikt!

Tänka sig... bakom Markus benhårda högerfasad har det hela tiden dolt sig en liten anhängare av Nordkoreas styrelseform, med ayatolla Khomeini sida vid sida med Kim Jong Il, Kim Il Sung och Ahmandinejad på sovrumsväggen! :yoparty

Ja, just så. :brynad
Frågan är hur man får ordning, inte om man har hyfs. Jag tror för övrigt visst att de flesta skulle vara alldeles oerhört överens om att i Nordkorea pågår inget vidare oppositionellt arbete, du får så klart tro annorlunda om du vill. :pannkyss Samma sak i Kina, inga fler protester efter studentupproret 1989.

Ja, just så. :brynad
Frågan är hur man får ordning, inte om man har hyfs. Jag tror för övrigt visst att de flesta skulle vara alldeles oerhört överens om att i Nordkorea pågår inget vidare oppositionellt arbete, du får så klart tro annorlunda om du vill. :pannkyss Samma sak i Kina, inga fler protester efter studentupproret 1989.

Få ordning != upprätthålla ordningen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...