Garantiärende som gått åt skogen...

Ja, med efterklokhetens facit i hand hade ju det varit det billigaste, bästa och snabbaste alternativet. Problemet är ju bara att jag har skickat handskarna till firman och de inte hör av sig eller svarar på mina försök att maila dem!

Och han på sporthoj jag köpte dem av är inte heller behjälplig för han har inte varit inloggad sedan september förra året... :huvet

Ring och tjata på firman !

Ja precis, ring o tjata. Va lite osvensk helt enkelt! Det du kan trösta dig med, det är att om dom skötar alla ärenden som dom skött ditt, så blir dom inte långlivade. Lycka till!

Ja precis, ring o tjata. Va lite osvensk helt enkelt! Det du kan trösta dig med, det är att om dom skötar alla ärenden som dom skött ditt, så blir dom inte långlivade. Lycka till!

Ja, det hade ju varit en ganska smidig lösning och hade firman legat i vilket annat land som helst hade jag gjort det. Nu är det så att jag inte fattar ett ord danska. Varken på engelska eller svenska!

Ja, det hade ju varit en ganska smidig lösning och hade firman legat i vilket annat land som helst hade jag gjort det. Nu är det så att jag inte fattar ett ord danska. Varken på engelska eller svenska!

Om du inte förstår dig på danska/engelska så be en vän ringa. Eftersom dem inte svarar på mail så finns det inget annat att göra...

Vill du ha dina handskar, RING! :mad:

Om du inte förstår dig på danska/engelska så be en vän ringa. Eftersom dem inte svarar på mail så finns det inget annat att göra...

Vill du ha dina handskar, RING! :mad:

Det är inte jag som har svårt med engelskan, det är danskarn som har det :D

Nåja, det otäcka alternativet kanske är enda lösningen...

Helt plötsligt hörde de av sig och sa att jag skulle få ett par nya handskar i fräckare modell och i kängruskinn... :confused:

De måste läst tråden och sett inlägget om Baltic Inkasso! :yoparty

Ja, eller så vaknade dom plötsligt & tillfälligt upp ur sitt ölrus och beslutade sig för att för omväxlings skull arbeta lite...:rolleyes:

Är nog bäst o hyra en hitman. Eftersom din säljare flyttat till Danmark och du tydligen inte fått svar får du nog betrakta det hela som kört. Håller med om principen att göra rätt för sig och hålla vad man lovar, men.... Konsumentväg-ledaren i kommunen lär inte göra någonting då butiken är nerlagd. Moder-butiken kan i sin tur hävda att det är annan butik som sålt handskarna som dessutom upphört och därmed så kan de inte tvingas att stå för garanti-åtagande. Själv resonerar jag så här vid köp av "billiga" prylar. Är det väldigt billigt så kanske jag köper prylen och tar smällen när den pajar eller är utsliten, typ Biltemas torkarblad. Då kastar jag prylen...och köper nytt. Köper jag nåt dyrare så kanske jag inte går till Biltema utan märkeshandlare... Har lärst mig en sak genom åren: Butiker håller inte alltid på sina principer...
Höööööööööööörrrrrrrrrrrrrrsssssssssssss

Är nog bäst o hyra en hitman. Eftersom din säljare flyttat till Danmark och du tydligen inte fått svar får du nog betrakta det hela som kört. Håller med om principen att göra rätt för sig och hålla vad man lovar, men.... Konsumentväg-ledaren i kommunen lär inte göra någonting då butiken är nerlagd. Moder-butiken kan i sin tur hävda att det är annan butik som sålt handskarna som dessutom upphört och därmed så kan de inte tvingas att stå för garanti-åtagande. Själv resonerar jag så här vid köp av "billiga" prylar. Är det väldigt billigt så kanske jag köper prylen och tar smällen när den pajar eller är utsliten, typ Biltemas torkarblad. Då kastar jag prylen...och köper nytt. Köper jag nåt dyrare så kanske jag inte går till Biltema utan märkeshandlare... Har lärst mig en sak genom åren: Butiker håller inte alltid på sina principer...
Höööööööööööörrrrrrrrrrrrrrsssssssssssss

Tips:

Läs : http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2740520&postcount=26

Samt släng in några styckesindelningar. :gnissla

Helt plötsligt hörde de av sig och sa att jag skulle få ett par nya handskar i fräckare modell och i kängruskinn... :confused:

De måste läst tråden och sett inlägget om Baltic Inkasso! :yoparty

Och idag, 10 maj (99 dagar senare), fick jag ett brev på posten med mina nya handskar efter evinneligt många påtryckningar.

Handla alltså ALDRIG från www.mconline.dk. Bara ett tips!

Hela affären tog alltså från början av september förra året fram till första halvan av maj i år.

Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...