Garantiärende som gått åt skogen...

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Honda XRV 750
Jag skulle behöva lite rådgivning hur jag skall gå till väga i ett ärende.

Tidigt förra året köpte jag ett par mc-handskar av en medlem här på forumet, som hade en butik i Göteborg med "moderbutiken" i Danmark. Efter två veckors användning sprack handskarna i en söm och efter mycket om och men fick jag tag på han som sålt dem till mig.

Saken var bara den att han hade klappat ihop butiken och flyttat till Danmark han oxå, och hänvisade till butiken i D-mark.
Jag mailade dem och de svarade att det bara var att skicka handskarna till dem så skulle de ersätta dem eller skicka nya. Jag skickade handskarna i början av november och när det gått en månad skickade jag första mailet och undrade vad de höll på med.

Jag har skickat ytterligare fyra mail sedan dess utan att få svar på något av dem. Hur ska jag gå vidare? Det kanske verkar som en struntsak men det rör sig ändå om 600-700 kronor + principen...
So please help!

//Linus

Har redan tänkt på det men det står på deras hemsida att "...konsumentverket har inte möjlighet att svara på enskilda frågor eller ingripa i enskilda tvister".

Jag funderar på om man kan grilla posten med förevändningen att varan inte nått sitt mål eller liknande...

Eller om det inte helt enkelt är enklast att hyra en hitman?!
Fast det lär väl inte gå för 600-700 pix... då blir det ändå förlustaffär!

Jag skulle behöva lite rådgivning hur jag skall gå till väga i ett ärende.

Tidigt förra året köpte jag ett par mc-handskar av en medlem här på forumet, som hade en butik i Göteborg med "moderbutiken" i Danmark. Efter två veckors användning sprack handskarna i en söm och efter mycket om och men fick jag tag på han som sålt dem till mig.

Saken var bara den att han hade klappat ihop butiken och flyttat till Danmark han oxå, och hänvisade till butiken i D-mark.
Jag mailade dem och de svarade att det bara var att skicka handskarna till dem så skulle de ersätta dem eller skicka nya. Jag skickade handskarna i början av november och när det gått en månad skickade jag första mailet och undrade vad de höll på med.

Jag har skickat ytterligare fyra mail sedan dess utan att få svar på något av dem. Hur ska jag gå vidare? Det kanske verkar som en struntsak men det rör sig ändå om 600-700 kronor + principen...
So please help!

//Linus

kan ente va några vidare bra handskar som bara kostade 600 kr, vad förväntar du dej? för dom pengarna, mitt råd köp kvalitet handskar ,snåla ente

Konsumentrådgivare

Varje kommun skall ha en konsumentrådgivare som kunder kan vända sig till. Av erfarenhet (på större belopp9 kan jag tyvärr säg att det är mest "Farbro Barbro"-varning på dem. Det är ialla fall den formella vägen.

kan ente va några vidare bra handskar som bara kostade 600 kr, vad förväntar du dej? för dom pengarna, mitt råd köp kvalitet handskar ,snåla ente

Har nu Halvarssons Apex som jag är mycket nöjd med. Det var dock inte råd om vilken typ av handskar jag borde köpa jag önskade när jag startade tråden. :ajjabajja
Bättre att köra med billiga handskar än inga handskar alls, eller hur?!​

Varje kommun skall ha en konsumentrådgivare som kunder kan vända sig till.

Ja, jag hittade en mailadress och ska prova att slänga iväg ett mail till dem med.

Last edited:
Har nu Halvarssons Apex som jag är mycket nöjd med. Det var dock inte råd om vilken typ av handskar jag borde köpa jag önskade när jag startade tråden. :ajjabajja
Bättre att köra med billiga handskar än inga handskar alls, eller hur?!​

Ja, jag hittade en mailadress och ska prova att slänga iväg ett mail till dem med.

Varför är det så farligt att ringa nu för tiden? Vill man ha svar är det bättre att ringa!:tummenupp

Jag har köpt handskar för Under 600 som sömmarn inte gått sönder i.
Tycker du att det är okey att sälja handskar för "bara" 600-700 som går sönder i sömmarn?
Gör du det tkr ja synd om dig...

Tråkigt där med dina handskar. Jag tror inte att du kommer få nya handskar eller pengarna tillbaka. Firman finns ju inte mer. Och du har inte handlat dina handskar i Danmark heller. Om de har lite goodwill och du varit storkund tror jag de skulle skicka dig nya handskar.

Mitt tips gå till en skomakare så fixar de sömmen.

Pm gärna mig namnet på firman så om man är i danmark kommer jag inte handla där iallafall.

Bara för något kostar mycket betyder det inte att kvaliten är bättre än billigare produkter. Det man betalar för på den dyra produkten "brukar vara "namnet ,designen, reklamen ala HD

Man blir så rövknullad på pengar hela tiden.

Men bara för att dom var billiga så ska dom ju inte gå sönder...
Eller hur?
Garanti bör ju gälla även billiga produkter.

Balitcinkasso är mitt tips!
Dyrt blir det nog men dom fattar nog vad du vill! :tummenupp (ironi)

Ring dem varje dag.
Det är det som gäller.
Den som gapar mest får det han vill!

Haha, var kommer alla jävla kronjon som knappt kan stava ifrån?

Han kanse ente,, velle tjöppa ,dyrare hanskar!!!!11111

Jag har ett par Mchandskar av nonamemärke som jag köpte på en mässa för 350 pix, dem har hållt perfekt i snart ett år nu... :gnissla

Flame flame:corn :corn :corn

du kan inte mena allvar

Det som är dyrast har ibland sämre kvalite än det som är billigast hur går det ihop????

ehy.. jag köpte ett par "racevantar" av x3m för 400 spänn..höll hela sommarn o är fortfarande som nya :)

Det är väl bara att åka till en riktig skomakare (inte klackbar) så syr han den spruckna sömmen. Jag lämnade in en handske i somras, kostade 50:- att få det fixat.

mina AlpineStar köpte ja för inte speciellt mycke mer än 7-800:- om ja minns rätt köpte dem 2004, å de håller fin fint..

våren 2006 köpte jag ett par NYA handskar med kolfiberinlägg för knogarna
för ENDAST 150:- på Yamahacenter i Helsingborg (iofs öppet hus erbjudande)

betydligt bättre än mina Arlen ness handskar för 1000 lappen

Till 80% är det MÄRKET man betalar för, inte kvalitén :fakta

Det är väl bara att åka till en riktig skomakare (inte klackbar) så syr han den spruckna sömmen. Jag lämnade in en handske i somras, kostade 50:- att få det fixat.

Ja, med efterklokhetens facit i hand hade ju det varit det billigaste, bästa och snabbaste alternativet. Problemet är ju bara att jag har skickat handskarna till firman och de inte hör av sig eller svarar på mina försök att maila dem!

Och han på sporthoj jag köpte dem av är inte heller behjälplig för han har inte varit inloggad sedan september förra året... :huvet

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back