Garage i Uddevalla

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Har ett relativt stort problem.. Jag har ingenstans att ställa min älskling.
Som det är nu står den i garage hos mina förädrar, FYRA mil bort! Inte direkt bra om man vill ha den till jobbet eller bara ta en eftermiddagstur.

Är det någon som har några kvadrat över i ett garage, eller vet någon som har? Gärna i närheten av Edingsvägen.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
2718546 Har ett relativt stort problem.. Jag har ingenstans att ställa min älskling.
Som det är nu står den i garage hos mina förädrar, FYRA mil bort! Inte direkt bra om man vill ha den till jobbet eller bara ta en eftermiddagstur.

Är det någon som har några kvadrat över i ett garage, eller vet någon som har? Gärna i närheten av Edingsvägen.
Ja, eventuellt har jag det... Inte i närheten av Edingsvägen dock...
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Allt som är närmare än Fiskebäckskil känns, i nuläget, bättre. :)
Var månne detta vara?

Jag håller på att snacka med min hyresvärd om ett garage i mitt hus.. dubbelgarage för 400:- /mån. Vore inte fel alls!
Hittar man sen en eller två till som vill ha i centrum så är det småpotatis att dela den hyran.
 

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Ort
bästkusten
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
2719708 Allt som är närmare än Fiskebäckskil känns, i nuläget, bättre. :)
Var månne detta vara?

Jag håller på att snacka med min hyresvärd om ett garage i mitt hus.. dubbelgarage för 400:- /mån. Vore inte fel alls!
Hittar man sen en eller två till som vill ha i centrum så är det småpotatis att dela den hyran.
Dubbelgarage? I centrum? Hur centralt då? PM:a mig...
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Allt som är närmare än Fiskebäckskil känns, i nuläget, bättre. :)
Var månne detta vara?

Jag håller på att snacka med min hyresvärd om ett garage i mitt hus.. dubbelgarage för 400:- /mån. Vore inte fel alls!
Hittar man sen en eller två till som vill ha i centrum så är det småpotatis att dela den hyran.

Jag är intresserad av ett i centrum. Skulle vart perfekt att ha den stående i ett garage, inte så kul att ha den stående på gatan om nätterna. :)

aznnars får jag ha kvar den på jobbet vilket inte är hela världen. men då måsta ja ta bil eller bussen dit o det är jobbigt.

Vart i centrum är det? Själv bor jag vid biblioteket.
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Just nu är min hyresvärd "omöjlig". Ska snacka med dem imorgon, ledig då.
Eget garage vore guld, o är man några st så blir det nästan som en klubblokal! :)

Jag har kanske ett annat ställe på G. En innergård dock.. MEN man kan låsa om den helt. Ligger relativt centralt. Det finns ett ruckel till hus på gården som nu står helt tomt... som man eventuellt kunde rusta upp lite... fast jag är inte den mest hantverksduglige.
 
Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
annars kanske jag vet något. ett hyfsat litet garage nere vid kroppskansli (västgötavägen) som min farsa hyr, eller har hyrt iaf.. för typ 200kr i månaden. kallgarage dock och det står inne på en tomt så det går inte att köra in bil. men helt klart dugligt för ett par hojar.
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
annars kanske jag vet något. ett hyfsat litet garage nere vid kroppskansli (västgötavägen) som min farsa hyr, eller har hyrt iaf.. för typ 200kr i månaden. kallgarage dock och det står inne på en tomt så det går inte att köra in bil. men helt klart dugligt för ett par hojar.


Det är ett helt klart intressant alternativ. Jag kan tänka mig att gå dit de mornarna jag vill köra MC till jobbet. Hur ser det ut med tillgången.. om man vill in där varje dag?

Du skulle inte kunna kolla upp det? :tummenupp
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Det är ett helt klart intressant alternativ. Jag kan tänka mig att gå dit de mornarna jag vill köra MC till jobbet. Hur ser det ut med tillgången.. om man vill in där varje dag?

Du skulle inte kunna kolla upp det? :tummenupp

Det är nog inga problem alls om det är lite spring där. ligger trots allt på en hyreshus gata. Det som är bra med garaget är att det är insynsskyddat. ligger längst in i hörnet på en tomt och det är en rejäl port och hyfsat billig hyra (210kr ungefär). Snackade med farsan och han sa att det inte var någon el ut i garaget, eller något ljus. så något "mekar" garage kanske det inte är.. Jag kollar upp om det är ledigt om du fortfarande är intresserad?
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Jag är fortfarande intresserad! Firefly hade något garage även han, men på Göteborgsvägen. Det är en längre bit bort för min del dock.

Meka kan jag göra hemma hos mina päron, om jag behöver.
Ingen mer än mig som är sugen på garaget då? Känns väldigt lyxigt att ha ett sånt garage själv. :)
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Just nu är min hyresvärd "omöjlig". Ska snacka med dem imorgon, ledig då.
Eget garage vore guld, o är man några st så blir det nästan som en klubblokal! :)

Jag har kanske ett annat ställe på G. En innergård dock.. MEN man kan låsa om den helt. Ligger relativt centralt. Det finns ett ruckel till hus på gården som nu står helt tomt... som man eventuellt kunde rusta upp lite... fast jag är inte den mest hantverksduglige.

Det är inte det huset som ligger vid min parkering? Vid parkeringshuset nere vid Jacobs?

Men jag är iallafall intresserad!
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
Jag bor precis mellan de två garagen. :gnissla

Jäkla typiskt säger man då. 7 kvm är inte mycket .. för 290:- /månaden! Knixigt att få in två cyklar där om man ska pilla lite med.

Jag fundera på det om det är 290:- /månaden. Eller om det är 290:- per kvadrat? Då blir det 290 x 7 = 2030... å det e ju inte så billigt.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Det där garaget på fjällvägen ligger nog väldigt nära mig.. Jag bor på fjällvägen 36 och det är 42 så.. det är nog ett hyreshus med garage...

Kan ju lägga in numret till hyresvärden med garaget så kan ni ju höra med honom om ni vill ?
 

elias

Heaven and Hell
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Bohuslän
Hoj
Honda VFR
Det där garaget på fjällvägen ligger nog väldigt nära mig.. Jag bor på fjällvägen 36 och det är 42 så.. det är nog ett hyreshus med garage...

Kan ju lägga in numret till hyresvärden med garaget så kan ni ju höra med honom om ni vill ?

Do it!
 

Mickeee

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
bohuslän
Hoj
-
Hur gick det med garaget? Har lite kontakter som jag skulle kunna kolla med om det är intressant?


(btw elias, i know your brother! och bor uppenbarligen i närheten av dig ;-) )
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top